اصلی, وبلاگ

همه چیز درباره ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی

تا به حال کدام سبک ماساژ را تجربه کرده اید؟ اگر جز افرادی هستید که تجربه ماساژ ندارید ومی‌خواهید برای اولین بار آن را تجربه کنید، ماساژ سوئدی می تواند بهترین و ایده آل ترین گزینه باشد.

ماساژ سوئدی پایه و اساس بسیاری از انواع ماساژ مانند آروماتراپی، ماساژ بافت عمیق و ماساژ ورزشی است و در غرب اهمیت و محبوبیت بالایی دارد.

در این مقاله تمام مطالبی که لازم است درباره ماساژ سوئدی بدانید در اختیارتان قرار می دهیم پس بن کر را تا انتها همراهی کنید.

تاریخچه ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی توسط یک فیزیولوژیست سوئدی به نام هنریک لینگ و بر پایه آناتومی و فیزیولوژی ابداع شده است. این سبک از ماساژ به عنوان ” جنبش سوئدی درمان” در اروپا شناخته شد و سپس در سال ۱۸۵۸ در ایالات متحده به محبوبیت بالایی رسید؛ روش و تکنیک های ماساژ سوئدی از طریق مطالعه بر روی فیزیولوژی، ژیمناستیک و با اقتباس از تکنیک های ماساژ مصر، یونان و چین به وجود آمده است.

ماساژ سوئدی دارای مزیت های فوق العاده ای مانند کاهش سموم، افزایش اکسیژن سازی خون، کاهش استرس، انعطاف پذیری بدن و بهبود گردش خون است. برخی از سبک های ماساژ مانند ماساژ بافت عمیق، ورزشی و آروماتراپی بر پایه ماساژ سوئدی ابداع شده اند.

ماساژ سوئدی

فواید ماساژ سوئدی

آرامش و بهبود گردش خون

مزیت اصلی ماساژ سوئدی ایجاد آرامش جسمی و ذهنی است. در این سبک ماساژ بیشتر عضلات اصلی بدن درگیر هستند و فشار و ضربات وارده بر آن ها، موجب آرامش ذهنی و از طرف دیگر رفع گرفتگی و تنش های عضلانی می شود. این ماساژ بر سیستم گردش خون نیز موثر است و باعث افزایش جریان خون شده که این عامل در رفع سموم بدن تاثیر به سزایی دارد.

کاهش دردهای مزمن و آسیب های ورزشی

اگر در حین ورزش دچار آسیب شده اید یا از دردهای مزمن مانند ورم مفاصل رنج می برید، ماساژ سوئدی در کاهش و بهبود آن ها موثر خواهد بود. این سبک ماساژ تکنیک و روش های مختلفی دارد که هر کدام بر روی عضو خاصی و با هدف مشخصی استفاده می شود؛ به همین خاطر لازم است که ماساژ توسط تراپیست حرفه ای و باتجربه ای انجام شود که به تمام روش ها و کاربرد آن ها آگاهی کامل داشته باشد.

پیشگیری از افسردگی

طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده، ماساژ درمانی در رفع استرس و افسردگی تاثیر به سزایی می‌گذارد؛ ماساژ باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین شده و از طرف دیگر ترشح هورمون استرس زا را کاهش می دهد. یک مزیت دیگر ماساژ سوئدی افزایش سیستم ایمنی بدن می باشد.

بهبود زخم

این ماساژ در بهبود زخم نیز موثر است چون به بافت های باقی مانده بر روی پوست کمک می کند که زودتر جذب پوست شوند.

موثر بر سیستم لنفاوی و گوارشی

در بهبود شرایط دستگاه گوارش به ویژه ناراحتی معده موثر است هم چنین ضربات طولانی ماساژور باعث حرکت مواد موجود در مجاری لنفاوی به قسمت های خالی می شود که نتیجه آن بهبود عملکرد دستگاه لنفاوی خواهد بود.

حتما بخوانید: فواید ماساژ

حرکات اصلی ماساژ سوئدی

تراپیست با استفاده از ۵ حرکت و با استفاده از روغن ماساژ و با فشار محکم اما ملایم، جهت فشرده سازی و شل شدن عضلات ماساژ را انجام می دهد. ۵ حرکت اصلی این سبک ماساژ شامل موارد زیر است:

Effleurage: مالش های طولانی و ملایم با کف دست

Petrissage(فشار): موثر در شل شدن عضلات و افزایش گردش خون

Friction: فشار سریع و به صورت حرکت های دایره ای

Tapotement: با کف دست و انگشتان اعمال می شود و در تحریک عضلات موثر است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 ماساژ سوئدی

Vibration(لرزش): با استفاده از دست یا یک دستگاه

ماساژ سوئدی چگونه انجام می شود؟

پیش از انجام هر کاری اگر شرایط و بیماری خاصی دارید با دکترتان مشورت کنید تا مطمئن شوید مانعی برای انجام ماساژ ندارید؛ هم چنین لازم است شرایط خود را با تراپیست نیز در میان بگذارید تا در هنگام انتخاب تکنیک و روش مناسب شما آگاهی بیشتری داشته باشد.

در ماساژ سوئدی نباید لباسی به تن داشته باشید البته برای راحتی بیشتر می توانید از حوله برای پوشاندن نواحی مخصوص استفاده کنید. تراپیست جهت کیفیت بیشتر ماساژ از شما می خواهد که بر روی تخت ماساژ دراز بکشید سپس با توجه به نوع پوست شما روغن ماساژ یا لوسیون مناسب را انتخاب کرده و با به کار بردن تکنیک ها و حرکات مختلف، ماساژ را شروع می کند.

برخی از ماساژورها برای آرامش بیشتر ماساژ گیرنده از موسیقی در حین ماساژ استفاده می کنند. اگر در طول ماساژ احساس درد داشتید یا از تکنیک خاصی لذت بیشتری می برید، حتما آن را با تراپیست در میان بگذارید. یک جلسه ماساژ معمولا بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد؛ در پایان ماساژ معمولا تراپیست شما را تنها خواهد گذاشت تا دقایق بیشتری را با آرامش سپری کند.

با ما در ارتباط باشید

 

نوشته های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =