اصلی, وبلاگ

فواید ماساژ برای ورزشکاران

فواید ماساژ برای ورزشکاران massage

بسیاری از مردم بر این عقیده اند که ورزشکاران به دلیل آمادگی جسمانی بالایی که دارند به ماساژ نیازی ندارند. اما ماساژ منظم می تواند برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت باشد و تاثیر مثبتی بر آمادگی روانی آن ها نیز بگذارد. ماساژ باعث بالا رفتن میزان عملکرد آن ها می شود و به آنها کمک می کند تا از گرفتگی های ناشی از ورزش بیش از حد و استرس رهایی یابند.

یک ورزشکار باید ذهن و بدنی آرام داشته باشد تا بتواند سریع، هوشیار و با دقت عمل کند. دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد که نیاز به ماساژ منظم برای ورزشکاران را نشان می دهد. به طور مثال جراحاتی که در هنگام ورزش ممکن است به آن دچار شوند، به کمک ماساژ می تواند برطرف شود. هرچند که با توجه به برنامه ی ورزشی و روزانه آن ها رسیدن به آرامش جسمی برای ورزشکاران به نظر کمی دشوار می آید، اما ماساژ منظم به آنها کمک می کند تا بدن خود را حفظ و آمادگی جسمانی لازم را داشته باشند. نکته جالب توجه این است که اگر یک ورزشکار ماساژ عضلانی خود را به تاخیر بیاندازد،  گرفتگی موجود در ماهیچه ها و یا صدمات ناشی از جراحت که با ماساژ مداوم برطرف می شدند ممکن است تبدیل به یک مشکل دائمی شود و میزان عملکرد ورزشکار را کاهش دهد.

ماساژ یک راه محبوب برای افزایش کارایی و بازدهی یک ورزشکار است. در زیر به برخی از تکنیک های مشهور ماساژ که می تواند برای همه ورزشکاران سودمند باشد، اشاره می کنیم.

فواید ماساژ برای ورزشکاران exercise

تکنیک ماساژ A.R.T

این تکنیک ماساژ مبتنی بر ترکیبی از شدت فشارهای مختلف است که بر روی جای زخم ایجاد شده بر روی بدن اثر مثبت می گذارد و به کاهش چسبندگی عضلات کمک می کند. درمانگر ماساژ، بافت و انعطاف ماهیچه ها را ارزیابی می کند و سپس بر روی عضلات کار می کند. عضلات با کمک دستها در یک مسیر و الگوی مشخص حرکت می کنند. این نوع ماساژ برای درمان آسیب های خاص است. ماساژ باعث افزایش توانایی بدن در بهبودی خود می شود. درد ساق پا، آسیب های زرد پی (عضلات پشت ران) و زانو می توانند با این نوع ماساژ درمان شوند.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی جز پرطرفدارترین و معروف ترین انواع ماساژ است. ماساژ سوئدی برای دونده ها می تواند بسیار کمک کننده باشد، مخصوصا قبل از مسابقات. این ماساژ با میزان فشارهای متنوع بر روی بدن شخص ماساژ گیرنده اثر خود را می گذارد. این فشارها به کاهش تنش عضلانی و افزایش گردش خون کمک می کند. دونده ها می توانند پس از تمرینات سخت و رقابت ها به وسیله ی این ماساژ تنش های عضلانی خود را کاهش دهند. فشارهای ملایم تر برای کاهش استرس و تنش عضلانی بدون آسیب رساندن به عضلات انجام می شود. ماساژ سوئدی انرژی عضلات و ماهیچه ها را باز می گرداند.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو از طب چینی مشتق شده است و شامل کشش، به حرکت در آوردن و تحت تاثیر قرار دادن مفاصل و عضلات است. سلامت فیزیکی ورزشکاران کلید موفقیت برای آن هاست و ماساژ شیاتسو می تواند برای آن ها سودمند باشد. نکته جالب توجه اینجاست که امروزه صندلی های ماساژور موجود در بازار به خوبی می توانند ماساژ شیاتسو را بر روی بدن شما اعمال کنند، حتی بهتر از یک ماسور. این نوع ماساژ به بهبود عملکرد بدن کمک می کند و در نتیجه باعث بهبود سلامت کلی بدن  می شود.

فواید ماساژ برای ورزشکاران atletic

نقطه درمان

هدف ماساژ “نقطه درمان” گره های عضلانی و بافت های عضلانی خاص است. ماساژ تراپیست گره ها را در عضلات پیدا می کند و با استفاده از فشارهای عمیق بر روی بدن شخص ماساژ گیرنده کار می کند و شدت فشار ناشی از گرفتگی و درد را کاهش می دهد. این نوع ماساژ درست مثل A.R.T.، بهترین درمان برای التیام جای زخم ها و صدمات ورزشی است.

ماساژ عمیق بافت ها

بسیاری از ورزشکاران در مورد ماساژ عمیق بافت می دانند، این نوع ماساژ بر روی بافت های فوقانی و عضلات کار می کند. این ماساژ نسبت به دیگر ماساژها با فشار بیشتری همراه است. ماساژ عمیق بافت های بدن برای دوچرخه سواران وکسانی که تمرینات ورزشی سخت دارند مناسب است.

فواید ماساژ برای ورزشکاران advantages

ماساژ ورزشی

این نوع ماساژ به طور خاص برای افراد با فعالیت فیزیکی بالا طراحی شده است، صرف نظر از اینکه شما یک ورزشکار حرفه ای هستید یا نه. ماساژ ورزشی، تکنیک های مختلفی را به کار می گیرد که به تمرکز بر مناطق مرتبط با فعالیت شما کار می کند. ورزشکاران معمولا ماساژ ورزشی را برای آماده شدن برای فعالیت های ورزشی سنگین، درمان آسیب ها و جلوگیری از آسیب انجام می دهند. ماساژ ورزشی به افزایش گردش خون و تخلیه مایعات لنفاوی و همچنین به کاهش سطح اضطراب کمک می کند.

تعداد دفعاتی که یک ورزشکار باید برای ماساژ خود وقت بگذارد بستگی به میزان استرس و سطح خستگی عضلات دارد. تمام انواع ماساژی که در بالا به آن اشاره شد برای ورزشکاران خوب است. با این حال ورزشکاران می توانند با درمانگر خود مشورت کنند تا مناسب ترین نوع ماساژ را بیابند. در آخر تعداد دفعاتی که شما ماساژ دریافت می کنید بسته به فعالیت جسمی و نیاز بدن شما می تواند متغیر باشد و راهی برای پیشگیری از آسیب های احتمالی ورزشکاران باشد.

فواید ماساژ برای ورزشکاران benefit

صندلی ماساژور

در بالا به تعدادی از انواع ماساژهایی که برای ورزشکاران بسیار سودمند است اشاره شد. در صندلی های ماساژور سعی شده است تا چندین شیوه ماساژ شبیه سازی شود. ماساژ هایی نظیر شیاتسو، سوئدی، ورز دادن، کوبه ای و همچنین گرما درمانی( مادون قرمز) که با وجود کیسه های هوا، انواع غلتک ها و مواردی از این دست در صندلی ماساژور، تجربه ی یک ماساژ حرفه ای و صحیح را برای فرد فراهم می آورد. اگر اهل ورزش هستید و این فعالیت را به صورت حرفه ای انجام می دهید نیاز به گرفتن ماساژ امری است که می تواند به شما در بالا رفتن بازدهی و توانایی بدنی شما کمک کند و اگر به دلیل نبود وقت کافی نمی توانید از مزایایی که سالن های اسپا و ماساژ دارند استفاده کنید با داشتن یک صندلی ماساژور در خانه می توانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید و در نهایت عضلات و بدن خود را سالم نگه دارید.

فواید ماساژ برای ورزشکاران boncare

یکی از انواع صندلی ماساژور مربوط به برند محبوب بن کر است که نه تنها از کیفیت و استاندارد های بالایی برخوردار است بلکه جز کامل ترین انواع مبل ماساژ است که کل بدن را ماساژ می دهد. این صندلی ها در چندین مدل در بازار موجود می باشند که شامل بن کر K16 ,k17 ,k18 و k19 می باشد، این مدل ها هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در آخرین مدل این صندلی ماساژور یعنی K19 به کامل ترین شکل خود رسیده اند. برای آشنایی بیشتر با محصولات بن کر با ما همراه باشید.

فواید ماساژ پا advantage

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *