وبلاگ

صندلی ماساژور چی بخرم؟

صندلی ماساژور چی بخرم؟

هنگام خرید صندلی ماساژور باید موارد زیادی را در نظر بگیرید: می خواهید صندلی ماساژور برای شما چه کاری انجام دهد؟ بودجه شما چقدر است؟ قرار است در چه مکانی قرار بگیرد؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکاتی که به خرید صندلی ماساژور کمک می کند و پاسخ به سوال پرتکرار صندلی ماساژور چی بخرم؟ بپردازیم. با بن کر همراه باشید.

۱۲ نکته ای که هنگام خرید صندلی ماساژ باید به آن توجه کنید

خرید یک صندلی ماساژور با کیفیت بالا یک سرمایه گذاری مهم است و نباید بدون ملاحظات مهم انجام شود. در اینجا به ۱۲ نکته کلیدی در هنگام خرید صندلی ماساژور می پردازیم.

۱٫ توابع ماساژ

صندلی های ماساژور سطح پایین معمولا چیزی بیشتر از ماساژ لرزشی و چرخشی ساده ارائه نمی دهند. از سوی دیگر، صندلی‌های ماساژور سطح بالا طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کنند تا راحت باشید. این ویژگی‌ها اغلب شامل موارد زیر است (اما مطمئناً به آن ها محدود نمی‌شود):

  1. منوی متشکل از عملکردهای از پیش برنامه ریزی شده
  2. شدت غلتک دو بعدی (اصلی)، سه بعدی (قابل تنظیم) و ۴ بعدی (متغیر)
  3. گرما درمانی
  4. ورز دادن
  5. رفلکسولوژی
  6. متحرک
  7. شیاتسو
  8. صدا درمانی
  9. طراحی بهینه برای صرفه جویی در فضا
  10. ضربه زدن
  11. لرزش
  12. گرانش صفر و درمان وارونگی

البته، تعداد و کیفیت این عملکردها بر هزینه صندلی ماساژ تأثیر مستقیم می‌گذارد اما اولویت دادن به سلامت طولانی‌مدت ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد!

۲٫ قیمت

خریدارانی که برای اولین بار صندلی ماساژ می‌خرند، ممکن است با دیدن قیمت صندلی‌های ماساژور با کیفیت، متعجب شوند. این کمک می کند که زمینه ای داشته باشید تا به طور کلی جستجو را رها نکنید. یک صندلی ماساژ درجه یک، حتی با استانداردترین عملکردها، می تواند قیمت نسبتا مناسبی داشته باشد، در حالی که برخی مدل ها گران قیمت هستند.

عوامل زیادی در تعیین قیمت صندلی ماساژور دخیل هستند، از جمله: تعداد عملکرد، فناوری، قابلیت سفارشی سازی، لوازم داخلی و …

مهم ترین چیزی که در مورد هزینه باید به خاطر بسپارید این است که یک صندلی ماساژ بسیار مقرون به صرفه تر از مراجعه منظم به ماساژور و البته راحت تر است. تمرین منظم با صندلی ماساژور، در صورتی که به درستی از آن استفاده شود، می تواند مزایای سلامتی برای طولانی مدت را نیز به همراه داشته باشد که قیمت آن را بالا می برد.

۳٫ نقاط ماساژ

علاوه بر ارائه سبک های مختلف ماساژ، تمام صندلی های ماساژ لوکس می توانند مناطقی را به جز کمر شما هدف قرار دهند. بسیاری از صندلی های ماساژور، عملکرد تمام بدن و نیز ماساژ ساق پا و پا را ارائه می دهند و برخی از صندلی ها حتی می توانند ماساژ را در قسمت بازوها و دست ها ارائه دهند.

این گزینه ‌های ماساژ هدفمند معمولاً توسط کیسه ‌های هوا، سرهای ماساژور یا غلتک‌ هایی که در سرتاسر صندلی پخش شده، ارائه می‌شوند. صندلی‌های ماساژور پیشرفته همچنین می‌توانند دارای سری ماساژ شست مانند باشند تا فواید درمان مراجعه به ماساژور را شبیه سازی کنند.

۴٫ غلتک و آهنگ ماساژ

وقتی تصمیم به خرید صندلی ماساژور رویایی خود می‌گیرید، حتماً محدوده غلتک‌ها را در نظر داشته باشید. این مورد، نوع مسیری که صندلی ماساژور برای ماساژ طی می کند را نشان می دهد.

  • L-track: یک مسیر غلتکی که از گردن تا عضلات سرینی امتداد دارد و با شکل طبیعی ستون فقرات “S” مطابقت دارد.
  • S-track: یک مسیر غلتکی که از گردن تا ناحیه تحتانی کمر امتداد می‌یابد و با شکل طبیعی «S» ستون فقرات مطابقت دارد. به این ترتیب، مسیرهای S کمی کوتاه‌تر از مسیرهای L هستند، اما امکان کشش ستون فقرات و انعطاف‌پذیری چرخش را فراهم می‌کنند.
  • J-track: که به آن Flex Track نیز می گویند، J-track محدوده L-track را با قابلیت های کششی S-track ترکیب می کند.

برخی از صندلی‌های ماساژور را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که ارتفاعات مختلفی را در خود جای دهند و برخی از آن ها دارای عرض غلتکی قابل تنظیم هستند.

 

12 نکته هنگام خرید صندلی ماساژ

 

۵٫ کیسه هوا

کیسه‌ های هوای ماساژ با پمپ کردن هوای تحت فشار به کیسه ‌های کوچکی که در پشت، پاها یا کناره‌ های صندلی ماساژ شما قرار دارند، باعث کاهش تنش و تسکین سفتی عضلات می شوند. کیسه‌های هوا وقتی باد می‌شوند، ماهیچه‌های شما را فشرده می‌کنند که این امر به تحریک جریان خون و تسکین درد کمک می‌کند و حس و سبک متفاوتی از ماساژ با سیستم غلتکی را ارائه می دهد.

اگر نمی‌دانید که آیا عملکرد کیسه هوا برای شما مناسب است یا خیر، به دنبال صندلی ماساژوری باشید که هم کیسه هوا و هم ماساژهای چرخشی را به طور همزمان ارائه می دهد. این دو در کنار هم می توانند پیشرفته ترین ماساژ موجود برای کل بدن بر روی صندلی را ایجاد کنند.

۶٫ اندازه صندلی ماساژور

بیشتر صندلی های ماساژور برای ارتفاعی در حدود ۱۷۰ سانتی متر و وزنی تا حدود ۱۲۸ کیلوگرم طراحی شده اند. با این حال، اگر به دنبال صندلی ماساژور با ظرفیت قد یا وزن خاصی هستید، مطمئن شوید که جستجوی خود را بر اساس این هدف قرار دهید. برخی از برندها صندلی هایی می سازند که می توانند به راحتی در قد و وزن های بالا استفاده شوند، در حالی که برخی دیگر صندلی هایی را ارائه می دهند که می توانند در ارتفاع های کوتاه تر نیز تنظیم شوند.

به همین ترتیب، مطمئن شوید که فضای فیزیکی مناسبی برای قرار دادن صندلی ماساژور دارید. مشخصات اندازه توسط اکثر فروشندگان آنلاین صندلی ماساژور فهرست شده اند، بنابراین با اندازه گیری دقیق فضای موردنظر خود می توانید آگاهانه ترین انتخاب را داشته باشید.

۷٫ ماساژ گرم

بیشتر صندلی‌های ماساژور پیشرفته دارای گزینه ماساژور پشتی هستند. این ویژگی از طریق اعمال حرارت مادون قرمز، شل کردن عضلات، بهبود گردش خون و ترشح سموم به طور قابل توجهی ماساژ شما را موثر می کند. کاربران صندلی ماساژ که مبتلا به آرتریت، التهاب، سفتی مفاصل و عضلانی و یا درد بافت عمیق هستند، متوجه می‌شوند که گرما درمانی درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد و عضلات آن‌ها را به اندازه کافی شل می‌کند تا غلتک‌ها بتوانند از طریق کشش نفوذ کنند.

گرما درمانی صندلی های ماساژور اغلب بر روی نشیمنگاه و یا کمر متمرکز می شود، اما برخی از صندلی های ماساژ با گرما درمانی برای تمام بدن همراه هستند که از کف پا شروع شده و تا پشت سر ادامه دارد.

۸٫ عملکرد خوابیدن

اکثر صندلی های ماساژور سطح بالا دارای گزینه های مختلف برای دراز کشیدن هستند که محبوب ترین آن ها جاذبه صفر است. خوابیدن در نقطه صفر حس بی‌وزنی در فضا را ایجاد می‌کند، زیرا بدن شما را در موقعیتی خنثی از گرانش قرار می‌دهد و فشار را از ستون فقرات شما می‌گیرد. این امر می تواند ضربان قلب و تنش را کاهش دهد و موجب بهبود گردش خون شود.

برخی از گزینه های صندلی ماساژور دارای ویژگی تک لمسی هستند که با فشار دادن یک دکمه کنترل نهایی را به شما می دهد. مطالعات نشان داده اند که افزایش شدت به ماساژ شما نه تنها تجربه عمیق تری از ماساژ را فراهم می کند، بلکه به میزان قابل توجهی آرامش را افزایش می دهد.

۹٫ شدت ماساژ

قدرت ماساژ یکی از مهمترین جنبه های هر صندلی ماساژور است. این قدرت به تعداد موتورهای داخل صندلی بستگی دارد. تعداد بیشتر موتور نشان دهنده درجه قدرت بیشتر است. با گذشت زمان، بدن شما به شدت صندلی ماساژور عادت می کند، بنابراین هرچه گزینه های قدرت بیشتری در دسترس شما باشد، از صندلی ماساژور خود در دراز مدت استفاده بیشتری خواهید کرد.

همچنین می توانید یک صندلی ماساژور را بر اساس توانایی های سیستم غلتکی آن انتخاب کنید:

  • ماساژ دو بعدی: فناوری دو بعدی که در اولین و اصلی ترین صندلی های ماساژ یافت می شود به این معنی است که غلتک ها روی محورهای X و Y کار می کنند: آن ها می توانند به سمت بالا، پایین، چپ یا راست حرکت کنند.
  • ماساژ سه بعدی: ماساژ سه بعدی به شما امکان می دهد شدت غلتک ها را تنظیم کنید تا بتوانید ماساژ شخصی تری دریافت کنید. این ها روی محورهای X، Y و Z (مورب) کار می کنند.
  • ماساژ ۴ بعدی: طیف گسترده ای از فناوری ماساژ سه بعدی با شدت غلتک متغیر افزایش یافته است که دسترسی عمیق تری را ارائه می دهد و می تواند برای افرادی که دارای مشکلاتی در قسمت کمر و شانه خود هستند، مفید باشد.

بسیاری از صندلی‌های ماساژور دارای بالشتک قابل جابجایی هستند که به شما امکان می‌دهد قدرت ماساژ خود را بیشتر سفارشی کنید.

 

خرید صندلی ماساژور

 

۱۰٫ برنامه های ماساژ

بیشتر صندلی های ماساژور بین ۳ تا ۳۰ گزینه ماساژ از پیش برنامه ریزی شده دارند. اینها ماساژ منحصربه‌فرد و زمان‌بندی‌شده‌ای را ارائه می‌کنند که نواحی خاصی از بدن را هدف قرار می‌دهد.

صندلی‌های ماساژ پیشرفته‌تر معمولاً دارای فناوری اسکن بدن هستند که واکنش‌های نواحی مختلف بدن شما را آزمایش کرده و بر اساس آن ماساژ را سفارشی می‌کند.

هرچه یک صندلی ماساژور برنامه های خودکار بیشتری داشته باشد، تجربه ماساژ  تکراری برای شما کمتر می شود، به خصوص اگر برنامه ها را بتوان باهم ترکیب و یا سفارشی کرد که در نتیجه، تعداد زیادی گزینه به وجود می آیند که تضمین می کنند هیچ دو ماساژی یکسان نیستند!

۱۱٫ روکش صندلی ماساژور

به طور سنتی پارچه انتخابی موردنظر  برای صندلی ماساژور چرم اصل است، اما متوجه خواهید شد که بسیاری از صندلی‌های پیشرفته و با تکنولوژی پیشرفته چرم مصنوعی هستند. این به این دلیل است که با توجه به مقدار حرکت و حرارتی که ایجاد می‌کند، صندلی ماساژ شما باید بتواند تحت استفاده روزانه و طولانی مدت ماهیت خود را حفظ کند. چرم های مصنوعی معمولاً طوری طراحی می‌شوند که در برابر گرما، سایش و پارگی مقاومت کنند و عمر صندلی ماساژ شما را افزایش دهند تا در نتیجه رضایت شما از آن افزایش پیدا کند.

۱۲٫ سهولت استفاده

استفاده از صندلی ماساژور به این معنا نیست که تنش شما را بیشتر کند! خوشبختانه، صندلی‌های ماساژور امروزی دارای کنترل‌های ساده و چشمی هستند که بسیاری از آن‌ها از طریق صفحه لمسی یا کنترل از راه دور تک لمسی کار می‌کنند.

برخی از صندلی‌های ماساژ حتی با فرمان‌های صوتی ارائه می‌شوند تا به سادگی تنظیمات خود را با صدای بلند بیان کرده و سیستم عامل صندلی مطابق با آن عمل کند. اگر سادگی برای شما مهم است، هنگام خرید صندلی ماساژور حتما به کنترل ها توجه کنید. در نهایت برای راهنمایی‌های مفید بیشتر و توصیه های مهمی که برای خرید صندلی ماساژور نیاز دارید، می توانید به سایت بن کر مراجعه کنید.

در این مقاله از بن کر به بررسی نکاتی که به خرید صندلی ماساژور کمک می کند و پاسخ به سوال پرتکرار صندلی ماساژور چی بخرم؟ پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که ماساژ برای تمامی افراد خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله  شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

 

شاید این مقاله برایتان مفید باشد: راهنمای خرید صندلی ماساژور 

 

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *