وبلاگ

همه چیز درباره نمک درمانی و مزیت های آن

امروزه اسپا و ماساژ درمانی به دلیل مزیت های بی شمارش بسیار مورد پسند افراد مختلف در سراسر دنیا قرار گرفته است. ماساژ درمانی سبک‌های مختلفی دارد که استفاده از نمک ماساژ یکی از جدیدترین آن‌هاست. نمک درمانی یا هالوتراپی یک روش درمانی جدید مبتنی بر نمک می‌باشد که برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها از جمله مشکلات و بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله با تمام نکات مهم در رابطه با ماساژ نمک آشنا خواهیم شد.

نمک درمانی چیست؟

نمک درمانی چیست
این روش درمانی که با نام هالوتراپی نیز شناخته می‌شود اولین بار توسط یک پزشک لهستانی به نام فیلیکس بوچو کوسکی ابداع شده است. فیلیکس پس از انجام تحقیقات گسترده طی اظهاراتی بیان کرد که ذرات خشک نمک می‌تواند برای افرادی که درگیر مشکلات ریوی و تنفسی هستند موثر واقع شود.

پس از بیان اظهارات بوچو کوسکی، محققان و پژوهشگران اروپایی و روسی تحقیقات خود را در رابطه با نمک و مزیت های آن آغاز کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که استفاده از نمک می‌تواند در دراز مدت تاثیرات مثبتی بر عملکرد ریه داشته باشد. امروزه ماساژ نمک به یک شیوه موثر برای درمان بیماری‌های مختلف تبدیل شده است و خدمات آن در اکثر مراکز ماساژ و اسپا ارائه می‌شود.

 

شاید این مقاله برایتان مفید باشد: آشنایی با لوازم مورد نیاز ماساژ

 

خواص نمک درمانی

  • مرطوب نگه داشتن پوست
  • بهبود بیماری‌های تنفسی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • تغذیه کننده و تسکین دهنده پوست
  • کاهش لکه‌های پوستی و جلوگیری از پیری پوست
  • کاهش استرس
  • درمان آلرژی
  • کمک به سم زدایی بدن
  • تسکین درد
  • کاهش چین و چروک پوست

انواع نمک درمانی

انواع نمک درمانی
نمک درمانی در استخر

غار یا اتاق نمک یکی از جدیدترین روش‌های نمک درمانی به شمار می‌آید. غار نمک یک محیط مصنوعی ایجاد شده است که شرایط غارهای طبیعی نمک را دارد. در اتاق نمک تمامی دیوارها و سقف از سیمان مخلوط با نمک ساخته شده اند و هم چنین درون این اتاق دستگاهی تعبیه شده که ذرات ریز نمک را پودر کرده و سپس در محیط پخش می‌کند. بر طبق مطالعات صورت گرفته، قرار گرفتن فرد در این محیط به پاکسازی دستگاه تنفسی او و جذب مواد مخرب و آلرژن ها کمک به سزایی می‌کند.

نمک درمانی در منزل

شما می‌توانید از این روش در منزل به شیوه‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال، قرقره کردن آب نمک در پیشگیری از بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی یا تسکین گلو درد موثر است. استفاده از سنگ نمک نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب برای بهره مندی از فواید ماساژ نمک می‌باشد.

نمک درمانی پا

ماساژ نمک برای رفع گرفتگی های عضلانی و درمان ترک های پوستی پا بسیار موثر است. شست و شو پاها با محلول آب و نمک به تسکین خستگی پاها و بهبود ترک های پوستی کمک به سزایی خواهد کرد. علاوه بر این می‌توانید از کوکتل پدیکور نیز استفاده کنید.

کوکتل های پدیکور باعث بهبود عملکرد اعصاب بدن می‌شوند و هم چنین دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی و نرم کنندگی بسیار بالایی هستند.

عوارض نمک درمانی

عوارض نمک درمانیاین روش درمانی برای اکثر افراد مناسب است و عوارضی به همراه ندارد اما به خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های مسری، اختلالات روانی و در صورت داشتن تب یا زخم باز بر روی بدن توصیه می‌شود که پیش از انجام این کار با پزشک متخصص مشورت داشته باشند.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده طیف گسترده ای از انواع ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت ماساژورهای برقی با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *