وبلاگ

فواید روغن ماساژ یاسمن

روغن ماساژ یاسمن

در گذشته‌های دور طب سنتی چین از روغن ماساژ یاسمن برای کاهش دردهای زنان باردار حین زایمان یا برای کمک به تسکین دردهای قفسه سینه افراد با اختلالات تنفسی استفاده می‌کردند. طبق تجربه‌های طب سنتی شرق، ماساژ با روغن یاسمن علاوه بر تسهیل و تسکین درد زایمان زنان تولید شیر را هم در این مادران افزایش می‌داد.

در آسیای شرقی از ماساژ با روغن یاسمن به عنوان یک درمان محبوب طبیعی برای بهبود روحیه، غلبه بر استرس و متعادل سازی هورمون‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته از گذشته تا امروز نیز روغن گرفته شده از گیاه یاس دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در ماساژ مراقبتی عمومی پوست بسیار مفید باشد.

آشنایی کامل با روغن یاسمن

روغن یاسمن چیست
روغن یاسمن نوعی روغن معطر و مرغوب مشتق شده از گل یاسمن است که در بخش‌هایی از آسیا صدها سال به عنوان یک درمان طبیعی برای هر نوع افسردگی، اضطراب، استرس عاطفی و بی خوابی مورد استفاده قرار می‌گرفت. تحقیقات گوناگون نشان داده که گل یاسمن از خانواده گونه گیاهان سرد است که روغن گرفته شده از این گیاه تاثیر مثبت و مستقیم بر سیستم عصبی انسان دارد.

ماساژ با روغن یاسمن از طریق آروماتراپی یا با نفوذ از سطح پوست، بر عوامل بیولوژیکی بدن از جمله ضربان قلب، دمای بدن، واکنش استرسی، هوشیاری، فشار خون و تنفس در حین ماساژ درمانی تاثیر می‌گذارد. کاربردی‌ترین حالت استفاده از روغن خالص یاسمن در زمینه مراقبت‌های پوستی، انواع ماساژ و رایحه درمانی است.

آیا با خواص روغن یاسمن آشنا هستید؟

از بخارات روغن یاسمین می‌توان به عنوان مرطوب کننده در فضای خانه جهت کسب آرامش استفاده کرد. همچنین از ترکیب این روغن با انواع لوسیون‌ها و روغن‌های مرکبات معطر می‌توان اسکراب بدن با رایحه‌های متنوع تهیه و در زمان ماساژ خانگی از آن‌ها به خوبی استفاده کرد. از خواص متعدد این ماساژ با روغن جادویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • روغن یاسمین در حین ماساژ باعث کاهش اضطراب و استرس می‌شود.
  • ماساژ با روغن یاس در کمک به خستگی‌های مزمن و کم انرژی بودن بسیار مفید است.
  • روغن گل یاسمن در ترکیب با سایر روغن‌ها در ماساژ برای رفع بی‌خوابی و افزایش هشیاری بسیار کمک کننده است.
  • روغن یاسمین می‌تواند به ایجاد روحیه عاطفی در افراد برای عشق کمک کند و میل جنسی را افزایش دهد.

انواع ماساژ با روغن یاسمن

روغن ماساژ یاسمندر عصر حاضر از روغن‌های متنوعی برای انجام ماساژ جهت آرامش بسیار استفاده می‌شود. یکی از روغن‌های مناسب برای ماساژ درمانی روغن یاسمن است. برای این که روغن یاسمین تبدیل به یک روغن ماساژ دهنده شود باید آن را با روغن نعناع و یا رزماری و یا روغن اسطوخودوس ترکیب کرد و این روغن ترکیبی تبدیل به روغن ماساژ یاسمن خواهد شد.

قرن‌های متمادی است که اهالی طب سنتی برای بهره‌مندی از اثرات ضد درد و ضد التهابی روغن یاسمن به طور موضعی مالش روزانه‌ آن را توصیه می‌کنند. ماساژ با روغن گل یاسمن موجب هوشیاری و برانگیختگی در زمان ماساژ شده و اثرات کاهش درد زیادی هم دارد. نکته مهم در حین ماساژ با روغن یاس این است که برای کسب نتیجه بهتر باید از روغن نوع غلیظ و رقیق نشده آن استفاده کرد.

برای ماساژ درمانی و آروماتراپی با روغن یاسمین طبق روش ماساژ با انواع روغن‌ها، چند قطره از روغن غلیظ یاسمن در ظرفی همراه با روغن‌هایی چون اسطوخدوس ترکیب کرده و پس از انجام مراحل ماساژ تاثیرات عمیقی بر سلامت جسم و روان ماساژگیرنده انتقال می‌دهد.

 

هم چنین بخوانید: با بهترین روغن ماساژ بدن آشنا شوید

 

فواید ماساژ با روغن یاسمن

فواید روغن ماساژ یاسمناز گیاه یاسمن بشر قرن‌هاست که به دلیل زیبایی، انعطاف پذیری، فواید سلامتی و رایحه شیرین از آن استفاده می‌کند. روغن گرفته شده از گیاه یاس دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در ماساژ مراقبتی عمومی پوست بسیار مفید باشد. از این گیاه معطر و جذاب لوسیون‌ها و روغن‌های متفاوت درست می‌شود که در حین فرآیند ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از دریافت ماساژ یاس، بیشترین احساس دریافتی ماساژ گیرنده، حس آرامش و رضایت است. از روغن گل یاسمن اغلب به عنوان راه حل ضد افسردگی، تب بر و آرامش بخش استفاده می‌شود. ماساژ با روغن یاسمن فواید زیادی به ویژه برای خانم‌ها دارد که به کاهش گرفتگی‌های دوران قاعدگی و به تأخیر انداختن علائم یائسگی کمک شایانی می‌کند.

 

  • آرامش بخشی حین ماساژ : روغن یاسمین برای انواع ماساژهایی در زمینه آروماتراپی، سلامتی، آب‌گرم و ماساژ تایلندی مناسب بوده و به کار می‌رود. استفاده از ماساژهای هدفمند با روغن گل یاس برای درمان تنش‌ها در ناحیه گردن، ناحیه شانه یا پشت بسیار استفاده می‌شود و یک ماساژور حرفه‌ای به راحتی می‌تواند با روغن گل یاسمن دردهای بدنی را درمان کند.
  • مراقبت و سازگاری با پوست : عطر و بوی رایحه روغن یاسمین اثر سرخوشی و سازگاری با پوست داشته و روحیه را بالا می‌برد. همچنین در مراکز ماساژ درمانی از مواد گیاهی و معدنی حین ماساژ با روغن یاسمن برای سازگاری بیشتر با پوست استفاده می‌کنند.
  • خاصیت مرطوب سازی پوست: برای ماساژ با روغن یاس می‌توان با افزودن روغن جوجوبا به آن حالت مرطوب‌کنندگی آن را برای پوست دو چندان کرد. این روغن با چربی بالا دارای اثر مراقبتی از پوست و خاصیت مرطوب کنندگی زیاد است. در حین ماساژ این روغن به آرامی جذب پوست شده و از سطح منافذ پوست عبور کرده و آن را کاملاً مرطوب و نرم می‌کند.
  • قابل استفاده در ماساژ خانگی: انواع روغن‌های ماساژ در بسیاری از مدل‌های ماساژ یا روش‌های فیزیوتراپی به شکل حرفه‌ای استفاده می‌شوند. روغن گل یاس برای استفاده در خانه و به شکل شخصی هم قابل استفاده است.
  • روغنی ایده‌آل برای انواع مدل ماساژ با روغن: از روغن معطر یاسمین برای استفاده در ماساژ تایلندی، فیزیوتراپی، آروماتراپی و برنامه های سلامتی و آبگرم استفاده می‌کنند.
  • اهدای ماساژی آرامش‌بخش: این روغن به راحتی بر روی سطح پوست پخش شده و به آرامی در حین ماساژ جذب پوست می‌شود. این روغن به عنوان یک آرامش بخش‌ ذهن، بدن و روح می‌تواند تجربه یک ماساژ آرام و لذت بخش را به شما هدیه کند. ماساژ با روغن یاس به کاهش التهابات کمک می‌کند و با کنترل استرس و اضطراب احساسات مثبت و سازنده را در حین ماساژ به خوبی خلق می‌کند.

 

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتان گذاشته باشد. بن کر عرضه کننده بهترین دستگاه‌های ماساژور به ویژه صندلی ماساژ می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول مورد نظر خود به وب سایت بن کر مراجعه کنید.

 

راه ارتباطی با بن کر

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *