اصلی, وبلاگ

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ hot

ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ درمانی است که به شما برای افزایش میزان آرامش، کاهش گرفتگی عضلات و بهبود بافت های آسیب دیده بدن کمک می کند.در طول ماساژ سنگ داغ، از سنگ های صاف و صیقلی که در قسمت های خاصی از بدن قرار می گیرند، استفاده می شود. این سنگ ها معمولا از بازالت ساخته شده است که یک نوع سنگ آتشفشانی است و قابلیت این را دارد که گرما را حفظ می کند. این سنگ های ماساژ بین ۱۳۰ تا ۱۴۵ درجه ظرفیت گرم شدن دارند. سنگ های ماساژ در نقاط مختلفی از بدن قرار می گیرند که می تواند در امتداد ستون فقرات، روی شکم، قفسه سینه، صورت، دستان و ماساژ پا شما باشد.درمانگران ماساژ ممکن است از سنگ های داغ همزمان با انجام تکنیک دیگری از ماساژ مانند ماساژ سوئدی استفاده کند که شامل :

• فشار طولانی
• حرکات دایره ای
• حرکات لرزشی
• ضربه زدن
• ورز دادن (حرکات مالشی)

گاهی اوقات سنگهای سرد نیز در طول ماساژ سنگ داغ استفاده می شوند. سنگ های سرد ممکن است پس از سنگ های داغ برای آرام کردن عروق خونی ، عضلات و آرامش پوست استفاده شود.

ماساژ سنگ داغ STONE

۶ مزیت استفاده از ماساژ سنگ داغ

تمام انواع ماساژها به طور کلی در زیر چتر درمان های جایگزین قرار می گیرند. درمان هایی که در کنار تجویز پزشک و درمان های دارویی و شیمیایی به فرد کمک می کنند تا سریع تر روند بهبودی را طی کند. ماساژ به درمان مکمل برای درمان بسیاری از بیماری ها جسمی تبدیل شده است. در اینجا به برخی از مزایای استفاده از ماساژ سنگ داغ اشاره می کنیم.

کمک به کاهش درد و تنش عضلانی

استفاده از گرما و حرارت به مدت طولانی به کاهش تنش و درد عضلات منجر می شود. گرما موجب افزایش میزان گردش خون در منطقه آسیب دیده بدن شده و در نتیجه درد کاهش می یابد. همچنین اسپاسم عضله را کاهش داده و انعطاف پذیری و محدوده حرکت فرد را افزایش می دهد. سرما نیز به کاهش التهاب کمک می کند. هر فرد با توجه به نیاز و شناختی که از بدن خود دارد می تواند از ماساژ سنگ داغ و یا سنگ سرد بهره ببرد.

کاهش استرس و اضطراب

ماساژ درمانی می تواند برای تسکین استرس موثر باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۱ نشان داد ماساژ ده دقیقه ای موجب بهبود مشکلات قلبی-عروقی شده است. همچنین کمک گرفتن از ماساژ برای افرادی که تحت عمل جراحی بوده اند و با نظارت پزشک می تواند تا میزان قابل توجهی به کاهش درد و تنش و اضطراب فرد بیمار کمک کند.

ماساژ سنگ داغ MASSAGE

بهبود خواب

طبق بررسی های انجام شده توسط متخصصین و پزشکان، ماساژ می تواند جایگزینی برای قرص های خواب آور در بزرگسالان باشد. این تحقیقات نشان داده است که ماساژ به افزایش آرامش و خواب کمک می کند. همچنین به طور مثال : نوزادان مبتلا به مشکلات خواب که به وسیله والدینشان یک ماساژ ۱۵ دقیقه ای می گیرند می توانند سریع تر به خواب بروند. بنابراین می توان گفت ماساژ یک شیوه است برای خوابی راحت و لذت بخش .

کاهش علائم برخی بیماری ها

ماساژ سنگ داغ می تواند به کاهش علائم برخی بیماری ها کمک کند . به طور مثال یک مطالعه بر روی افرادی که دچار فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن) هستند نشان داده است که پس از ۳۰ دقیقه ماساژ بر روی فرد بیمار ، وی خوابی راحت تر و درد مفاصل کمتری را تجربه کرده است. با این حال، این مسئله نیاز به تحقیقات و بررسی بیشتری دارد. همچنین ماساژ بر روی افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند نیز به کاهش درد، افزایش نیرو و افزایش قدرت حرکت منجر شده است.

ماساژ سنگ داغ HOT STONE

کاهش درد در بیماری سرطان

ماساژ درد و خستگی، استرس و اضطراب، حالت تهوع و افسردگی را در افراد مبتلا به سرطان می تواند کاهش دهد. انواع ماساژ، به خصوص ماساژ سوئدی، علائم سرطان را بهبود می بخشد، حتی در افرادی که علائم قابل توجهی دارند. با این حال بهره بردن از فواید ماساژ برای افراد مبتلا به سرطان، حتما باید تحت نظر پزشک مربوطه و با اجازه او صورت گیرد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

ماساژ می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود. براساس مطالعاتی که انجام شده است یک جلسه ماساژ می تواند تاثیرات مثبتی بر ایمنی بدن شما داشته باشد.
چه کسی می تواند از ماساژ سنگ داغ استفاده کند؟
هر فردی که دچار تنش عضلانی و درد، بی خوابی یا استرس است می تواند از ماساژ سنگ داغ کمک بگیرد. اما در صورتی که یک بیماری مزمن دارید ، پیش از استفاده از انواع ماساژ با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا ماساژ سنگ داغ برای شما مناسب است یا خیر.

ماساژ سنگ داغ STONE MASSAGE

خطرات و هشدارها

برای بهره مندی از مزایای ماساژ سنگ داغ، پیش از هر چیز از تخصص ماساژ درمانگر خود مطمئن شوید. چرا که ماساژ در صورتی که توسط افراد غیر متخصص انجام شود می تواند تاثیرات منفی بسیاری بر روی بدن شما بگذارد. ماساژ سنگ داغ می تواند بر روی کیفیت زندگی شما اثرات مثبت بسیاری بگذارد. با این حال ما در اینجا موارد منع استفاده از ماساژ سنگ داغ را برای شما ذکر می کنیم. در صورتی که هر یک از این موارد در رابطه با شما صدق می کند، قبل از ماساژ گرفتن با پزشک خود مشورت کنید.

• اختلالات خونی و یا رقیق بودن خون
• وجود سوختگی بر روی سطح بدن
• د اشتن زخم های باز بر روی بدن
• سابقه لخته شدن خون
• افرادی که در ۶ هفته گذشته جراحی داشته اند
• وجود شکستگی و …
• پایین بودن پلاکت خون
• دیابت
• ماساژ قبل از زایمان ممکن است به کاهش استرس و نشانه های بارداری سخت کمک کند. با این حال، اکثر ماساژ درمانگرها از سنگ داغ در دوران بارداری استفاده نمی کنند. اگر باردار هستید، باید فقط ماساژ را با تایید پزشک خود دریافت کنید و توسط فرد متخصص ماساژ برای شما انجام گیرد.

ماساژ سنگ داغ MASSAGE1

برای ماساژ سنگ داغ و جلوگیری از سوختگی، همیشه باید یک مانع از قبیل حوله یا ورق، بین سنگ های ماساژ داغ و پوست شما وجود داشته باشد. فراموش نکنید که از ماسا ژدرمانگر خود در باره ی چگونگی گرم کردن سنگ ها بپرسید. هرگز سنگ هایی را که با هر یک از وسیله های زیر گرم شده اند را استفاده نکنید:
• مایکروویو
• آرام پز
• صفحه داغ
• فر

ماساژ سنگ داغ BAZALT

برای اطمینان از داشتن یک ماساژ صحیح و موثر، فقط از ماساژ درمانگر آموزش دیده برای کار با سنگ های داغ کمک بگیرید. ممکن است در حین ماساژ با سنگ داغ یا روز بعد احساس درد کنید و این ممکن است به دلیل فشار بافت های عمیق باشد. در طول ماساژ سنگ داغ اگر احساس درد شدید داشتید و احساس ناراحتی کردید ماساژ درمانگر خود را مطلع سازید.

ماساژ به شیوه سنتی و با استفاده از لوازم جانبی ماساژ و یا ماساژ گرفتن با استفاده از دستگاه های ماساژور تولید شده مانند صندلی ماساژور و … هر دو می توانند به بالا رفتن سطح کیفی زندگی و آرامش بیشتر شما کمک کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *