وبلاگ

راز های کاهش روند پیری با ماساژ دلتا

راز های کاهش روند پیری با ماساژ دلتا

آیا تا به حال برای شما هم سوال پیش آمده که چرا پیر می شویم؟ چرا سلول‌های ما نمی‌توانند برای همیشه به تکثیر خود ادامه دهند تا به جز آسیب یا بیماری مرگبار برای همیشه جوان بمانیم؟ چرا هر چه به سن بالاتر می‌رویم بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های بدن، احساسات و ذهن می‌شویم؟ در این مقاله قصد داریم به پاسخ سوال ماساژ موج دلتا چگونه می تواند روند پیری را کاهش دهد؟ و راز های کاهش روند پیری با ماساژ دلتا بپردازیم. با بن کر همراه باشید.

بیش از ۳۰۰ نظریه در مورد پیری وجود دارد که عوامل متعددی را به عنوان مقصر اصلی فرآیند پیری معرفی می کنند.

  • برخی اثر تجمعی جهش ها با هر تقسیم سلولی را مقصر می دانند.
  • برخی می گویند رژیم غذایی ما عامل اصلی تخریب سلولی و استعداد ابتلا به بیماری در سالمندان است.
  • برخی دیگر به عوامل محیطی آلودگی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش اشاره می کنند.

آماری وجود دارد که نشان می دهد ترشح GH هر ۷ سال بعد از ۱۸ تا ۲۵ سالگی ۵۰ درصد کاهش می یابد. این کاهش در فعالیت ترشحی محور GH-IGF-1 را somatopause یا هیپوسوماتوتروپیسم پیری نامیده اند.

با نگاهی دقیق تر به تولید هورمون رشد، متوجه می شویم که تا ۹۹٪ یا ما تولید هورمون رشد در طول فعالیت مغز موج دلتا اتفاق می افتد.

 

ماساژ امواج دلتا

بخش  دلتا

در بیشتر موارد، افراد فقط می توانند به این مرحله یا فعالیت مغز در طول خواب برسند و تنها ۱۵٪ از خواب ما به طور متوسط در بخش دلتا سپری می شود. این مرحله از خواب اغلب به عنوان “خواب عمیق” نامیده می شود.

تحقیقات به وضوح نشان می دهد که در طول فعالیت مغزی حالت دلتا است که تقریباً هر جنبه از مکانیسم های درمانی بدن ما تولید و فرآیندهای خود را به طور تصاعدی افزایش می دهد. در برخی موارد (مانند تولید هورمون رشد)، تا ۹۹ درصد از تولید در طول حالت دلتا رخ می دهد.

اگر ۸ ساعت بخوابیم، به این معنی است که به طور متوسط فقط کمی بیش از یک ساعت در روز را در دلتا می گذرانیم. با این حال، یک مطالعه اخیر توسط سازمان ایمنی و سلامت خانواده که درست قبل از قرنطینه کووید انجام شد، نشان داد که در ایالات متحده، بزرگسالان به طور میانگین کمتر از ۶ ساعت در شب می خوابند که یک روند نزولی تند را فقط در ۲۰ سال گذشته ثبت کرده است. یعنی زمان سپری شده ما در دلتا اکنون کمتر از یک ساعت است.

اگر درصد فعالیت دلتا را در همان زمان افزایش می‌دادیم، این خبر چندان وحشتناک نبود، زیرا مقدار خواب مهم نیست، بلکه کیفیت خواب مهم است.

اما توانایی ما برای دستیابی به حالت دلتا در حال کاهش است! (بسیاری افزایش استفاده از تلفن هوشمند را در بستر خواب مقصر می دانند). بنابراین، افراد اکنون به تولید کمتری از پروتئین‌های مبارزه با سرطان، هورمون‌ها و آنتی‌ژن‌های سیستم ایمنی، بازسازی و جوان‌سازی سیستم عصبی و حتی التیام عاطفی دست می‌یابند زیرا دلتا زمانی است که ذهن ما چیزی را که روان‌شناسان «رویا درمانی» می‌نامند، اتفاق می‌افتد.

با درک مفاهیم از دست دادن دلتا در این پرتو، مطالعات بیشتر و بیشتری در مورد پیری این عامل را به عنوان یک مؤلفه کلیدی برای سریعتر شدن پیری نسبت می دهند. بسیاری استدلال می کنند که دلیل شماره ۱ علم پزشکی برای جلوگیری از پیشرفت امید به زندگی، از دست دادن خواب با کیفیت (دلتا) است.

رسیدن به مرحله دلتای فعالیت مغز

برای رسیدن به مرحله دلتای فعالیت مغز، همه تحقیقات به این نکته اشاره می‌کنند که باید آگاهی خود را از محیط اطراف خود متوقف کنیم. هنگامی که در خواب سبک هستیم، ما همچنان با محیط اطراف خود ارتباط داریم به طوری که اگر کسی روی تخت بنشیند یا صدایی در آشپزخانه بشنویم، رفلکس های دفاعی ما درگیر شده و از خواب بیدار می شویم.

هنگامی که این کار را انجام دادیم و به مغزمان اجازه دادیم تا به حالت دلتا کاهش یابد، آن ارتباط با محیط اطراف ما قطع می شود. رفلکس های دفاعی ما غیرفعال شده اند. به همین دلیل است که وقتی از خواب سبک به خواب عمیق رد می شویم، بیدار شدن بسیار سخت می شود.

حرکت تخت دیگر باعث بیدار شدن ما نمی شود زیرا رفلکس دفاعی ما سیگنالی از اطراف دریافت نمی کند. در عوض باید بیدار شویم. و اگر مجبور شویم از بخش دلتا بیدار شویم، ارتباط ما با محیط اطرافمان باید دوباره برقرار شود. سیستم عصبی ما باید راه اندازی مجدد شود. و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، کسی که از خواب عمیق بیدار شده است اغلب نمی داند کجاست یا ساعت چند است یا حتی نمی داند چگونه یک شلوار بپوشد.

چگونه دلتای بیشتری را وارد زندگی مردم کنیم؟

درست است که برخی داروها می توانند حالت دلتا فعالیت مغز را به همراه داشته باشند اما این داروها خطر مصرف بیش از حد و اعتیاد کشنده را دارند و همچنین عوارض جانبی خطرناک دیگری نیز دارند.

هیپنوتیزم؟ نشان داده شده است که این به دستیابی به این حالت دلتا کمک می کند، اما می تواند ریتم های شبانه روزی را قطع کند و در دراز مدت می تواند معکوس باشد.

ارتباط ماساژ دلتا با خواب بهتر

این یک واقعیت شناخته شده است که ماساژ آرامش بخش می تواند به افراد کمک کند سریعتر بخوابند و طولانی تر و عمیق تر بخوابند. اما تا زمانی که تکنیک مورد استفاده با هدف از بین بردن آگاهی فرد از محیط اطراف و غیرفعال کردن سیستم دفاعی فرد استفاده شود، پتانسیل عمیق ماساژ برای رساندن فرد به حالت دلتا روی میز ماساژ یا بعداً به دست نخواهد آمد. آن شب که خوابند در واقع بیشتر تکنیک‌هایی که آموزش داده می‌شوند و تمرین می‌شوند اثر معکوس دارند، افزایش سیستم دفاعی، سطح کورتیزول و اضطراب عاطفی فرد.

ماساژ امواج دلتا

این همان چیزی است که ماساژ موج دلتا را بسیار مهم می کند. فلسفه و تکنیک آن بر رهاسازی تنش ناخودآگاه در مراجع تمرکز دارد و در عین حال انتقال تنش ناخودآگاه توسط درمانگر را از طریق زبان لمس از بین می برد.

باعث ایجاد اعتماد و پیش بینی تسکین (که رفلکس دفاعی را خلع سلاح می کند) در مقابل ایجاد ترس و پیش بینی درد (که رفلکس دفاعی را فعال می کند) ایجاد می کند.

از آنجایی که هر جنبه ای از ماساژ دلتا برای کمک به مشتری برای تجربه فعالیت مغز دلتا روی میز و سپس عمیق تر آن عصر طراحی شده است، شما می توانید تأثیر مثبت قدرتمندی بر تمام جنبه های روند پیری مشتری داشته باشید.

در واقع، مزایای درمانی فعالیت مغز دلتا به قدری عمیق است که رسیدن به این حالت باید هدف هر ماساژ باشد. به خصوص اگر تکنیکی مانند ماساژ موج دلتا وجود داشته باشد که به شما امکان می دهد کار عمیق و رام را بدون تحریک مشتری انجام دهید.

درمان با امواج دلتا یا درمان کاهش قدرت آمیگدال شامل لمس ساده دست ها، بالای بازوها و صورت است. این لمس یک موج دلتا در مغز ایجاد می کند که در نتیجه آن را به عنوان تکنیک های دلتا می نامیم.

 

درمان با امواج دلتا

 

مدیتیشن دلتا

یک درمان فوق العاده آرامش بخش، چند حسی و منحصر به فرد به طور خاص برای آرامش کامل طراحی شده است، به شما این امکان را می دهد که از روز فرار کنید و یک ساعت را برای استراحت عمیق بگذرانید.

وارد اتاقی می شوید که با شمع روشن می شود و مهی از اسانس های گیاهی در هوا تبخیر شده است، جایی که لباس را از تن در می آورید و روی یک مبل درمانی گرم می نشینید.

به عنوان یک تجربه چند حسی، شما توسط چندین بافت مختلف، از ابریشم تا خز، پنبه تا پشم، ماساژ داده می‌شوید. اما قبل از اینکه وارد آرامش عمیق شوید، با استفاده از برس بدن خشک و دستکش های ماساژ خشک، لایه برداری خشک و تحریک کننده را تجربه کنید. این به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و بافت پوست را بسیار صاف تر می کند.

پس از تجربه بدن، ترکیبی از روغن‌های ضروری آرام‌بخش در طی ماساژ طب فشاری صورت و پوست سر به پوست شما فشار داده می‌شود. موها و پوست سر قبل از اینکه مدتی برای جمع آوری افکار خود باقی بمانید قبل از اینکه درمان به نتیجه برسد، برس زده و نوازش می شود.

در این مقاله از بن کر به بررسی ماساژ موج دلتا و اینکه ماساژ دلتا چگونه می تواند روند پیری را کاهش دهد؟ و نکات مربوط به آن پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که این ماساژ خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *