وبلاگ

۴ مزیت ماساژ نبض که کمتر کسی می داند!

4 مزیت ماساژ نبض

آیا در تلاش برای تسکین درد مشتری هستید اما باعث درد او می شوید؟ مشتریان نه تنها در طول ماساژ بافت عمیق، بلکه همچنین درد پس از آن احساس ناراحتی می کنند و این همیشه به معنی یک “درد خوب” نیست. به همین خاطر در این مقاله از بن کر قصد داریم به ۴ مزیت ماساژ نبض که کمتر کسی می داند! و پاسخ به سوال ماساژ نبض (ماساژ موج نبض) چگونه می تواند سرعت بهبودی نواحی آسیب دیده را افزایش دهد؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

ماساژ نبض چیست؟

ماساژ نبض (ماساژ موج نبض) چگونه می تواند سرعت بهبودی نواحی آسیب دیده را افزایش دهد؟ ماساژ نبض براد درامر، یک ماساژ عمیق عمیق است که باعث درد یا کبودی نمی شود. این تکنیک بر اساس تئوری های او در مورد آرامش موج دلتا است، که حالتی است که تقریباً تمام بهبودهای فیزیکی، عاطفی و سیستم عصبی در آن انجام می شود. ماساژ نبض اجازه می دهد کار عمیقی انجام شود که در واقع عمیق تر از تکنیک های سنتی بدون ایجاد درد و تحریک رفلکس دفاعی مشتری نفوذ می کند.

 

ماساژ نبض چیست؟

 

مزایای ماساژ امواج پالس

ماساژ نبض از فشار ضربانی به جای فشار نگه‌داشته شده یا اصطکاک عمیق فیبر استفاده می‌کند و هدف آن لذت بخشی به بافت است. با ایجاد این رویکرد جدید برای ماساژ بافت عمیق، می توانید بدون درد، منع مصرف، آسیب به خود یا مشتری خود به عمق عمیق برسید.

۱)      رسیدن به اعماق بیشتر

یک موج پالس عمیق تر از فشار نگه داشته شده نفوذ می کند زیرا اغلب در سراسر بدن به بافت بسیار فراتر از آخرین نقطه تماس درمانگر ادامه می دهد. موج نیرو که توسط دست های درمانگر آغاز می شود در نقطه تماس متوقف نمی شود. بنابراین حتی یک پالس خفیف امواج فشاری را عمیق‌تر از عمق نفوذ انگشت به بافت می‌فرستد و عمیق‌تر از آن چیزی که با فشار نگه‌داشته شده دردناک قابل دستیابی است.

به یک وان پر از آب فکر کنید. اگر در سیستمی از آب، دست‌های خود را بالا و پایین فشار دهید، امواج پالس در همه جهات به سمت بیرون حرکت می‌کنند و سپس از سطوح سخت‌تر باز می‌گردند تا پس از موج فشار ملایم، تمام نواحی را با امواج غرق کنند.

هنگامی که دستان خود را بردارید، امواج برای مدت طولانی پس از آن به عقب و جلو حرکت می کنند. بسیاری می گویند که آن ها هنوز احساس می کنند “دست ها آن ها را ماساژ می دهد” و ساعت ها پس از انجام ماساژ، بافت آن ها گرم و نرم می شود.

اما این فقط بافت عضلانی نیست که از مزایای سلامتی مثبت ناشی از امواج پالسی که از طریق بافت به جلو و عقب حرکت می کنند، دریافت می کند. اندام ها به آرامی توسط امواج نیرو ماساژ داده می شوند.

مایع نخاعی که حرکت دادن آن برای تغذیه و جوانسازی سیستم عصبی بسیار سخت است امواج نبض را احساس می کند و باعث حرکت مایع در ستون فقرات و جمجمه ما می شود. در واقع، تمام سیستم های بدن از امواج ملایم فشاری که از طریق آن ها عبور می کند، سود می برند.

۲)      کاهش سطح استرس و افزایش مدیریت درد

موج نبض الگویی از ترس ایجاد نمی کند که واکنش دفاعی بدن را تحریک کند. نبض القا کننده استرس را کاهش می دهد و امکان دستیابی به آستانه موج دلتا و تمام مزایای درمانی مرتبط با این حالت آرامش را فراهم می کند. یعنی سطح استرس را کاهش می دهد و مدیریت درد را افزایش می دهد.

افزایش سطح استرس مرتبط با درد و ترس، مواد مضری را وارد سیستم ما می‌کند که از بسیاری جهات ناسالم هستند: از افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، سرکوب سیستم ایمنی، تا سخت‌تر کردن خواب شبانه را کاهش می‌دهند. فعالیت دلتا که بیشتر سیستم ایمنی را سرکوب می کند، به سیستم عاطفی آسیب می رساند و تولید تقریباً تمام اجزای شفابخش مورد نیاز بدن برای بازسازی و رشد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

موج پالس این پاسخ استرس را تحریک نمی کند زیرا الگویی از ترس ایجاد نمی کند که واکنش دفاعی بدن را که آزاد کردن این مواد در نهایت مضر است ایجاد کند. برعکس، نبض القا کننده سطوح کورتیزول را کاهش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد، به الگوهای خواب کمک می کند و امکان دستیابی به آستانه موج دلتا و تمام مزایای درمانی مرتبط با این حالت آرامش را فراهم می کند.

علاوه بر این، احساسات لذت‌بخش ناشی از پالس‌ها و امواج تقویت‌شده توسط سیگنال‌های منتقل شده از طریق لمس قصد ما برای ایجاد لذت در ناحیه باعث ترشح اندورفین‌های تسکین‌دهنده درد می‌شود.

۳)      آرام سازی و شل شدن بافت جانبی

حتی تکنیک های عمیق که باعث درد کم تا متوسط می شوند، تنشی ایجاد می کنند که در بافت اطراف تجمع می یابد و با هر بروز درد ایجاد می شود. با تکنیک Pulse Wave، نه تنها کشش جانبی از بین می رود، بلکه یک اثر ماساژ جانبی مفید به بافت اطراف نیز وجود دارد، زیرا امواج نیرو بسیار فراتر از نقطه ضربان فشار حرکت می کنند.

هنگام استفاده از تکنیک‌های عمیق که از آستانه‌های درد حتی کم تا متوسط استفاده می‌کنند، تنشی که در بافت اطراف تجمع می‌یابد با هر بروز درد افزایش می‌یابد. با استفاده از تکنیک موج پالس، نه تنها کشش جانبی از بین می‌رود، بلکه یک اثر ماساژ جانبی مفید به بافت اطراف نیز وجود دارد، زیرا امواج نیرو بسیار فراتر از نقطه ضربان فشار حرکت می‌کنند. علاوه بر این با آوردن لذت به یک ناحیه به جای درد، نواحی مجاور بدن نرم می شوند تا انتظار تجربه لذت را نیز داشته باشند.

۴)      افزایش جریان خون

تکنیک‌های عمیق سنتی باعث تجمع خطرناک فشار در سیستم برگشتی و محرومیت تورنیکه مانند از خونرسانی به نقطه فشار و بافت فراتر می‌شود، اما با موج پالس، خونرسانی به ناحیه تحت کار افزایش می‌یابد. یک “کمک” مفید به سیستم بازگشت به ویژه سیستم لنفاوی، که به شدت بر عملکرد پمپ در عضلات متکی است.

اگر بتوانید ماساژی ایجاد کنید که درد ایجاد نکند، اما در عوض درد مشتری شما را تسکین دهد و ضمن دستیابی به عمق بیشتری نسبت به تکنیک‌های عمیق سنتی، آرامش را ایجاد کند، آیا نمی‌خواهید از آن استفاده کنید؟ برای اینکار:

  • رویکردهای درد و ترس را در مقابل لذت و اعتماد مقایسه کنید و بدانید که هر کدام چگونه بر مشتری تأثیر می‌گذارند
  • با استفاده از مکانیک مناسب بدن، سکته های ماساژ امواج پالس را مشاهده و انجام دهید و جلسه درمانی ماساژ با موج پالس خود را ساختار دهید.
  • بررسی کنید که چگونه می توان رویکرد موج پالس را در تکنیک های موجود گنجاند تا آن ها را ایمن تر و موثرتر کند.

اما چرا این مورد نیاز به آموزش دارد؟ دلیل این امر در این واقعیت نهفته است که بسیاری از تکنیک های عمیق سنتی به بافت آسیب می رسانند، دقیقاً مانند یک تمرین قدرت در ساخت و ساز عضلات که باعث اشک ریختن می شود.

فرض اصلی این ماساژ استفاده از فشار پالس به جای فشار نگهدارنده یا اصطکاک فیبر عمیق و نزدیک شدن به عمق با هدف ایجاد لذت به بافت به جای درد است. در ایجاد این رویکرد جدید به ماساژ بافت عمیق، من به اعماق عمیقی بدون درد، موارد منع مصرف و آسیب به مشتری یا رسیدیم.

اما تا زمانی که تحقیقات در مورد ماساژ چگونه می تواند بر فعالیت موج مغز Delta تأثیر بگذارد (فعالیت موج مغز که در طی آن تقریباً هر جنبه ای از روند بهبودی ما به طور انحصاری رخ می دهد یا به صورت نمایی تقویت می شود) که باید از پتانسیل درمانی باورنکردنی موج پالس ماساژ برای بازیابی آسیب و جنبه های آسیب رسان تکنیک های سنتی قدردانی کرد.

برای درک پیامدهای عظیم از این که این به معنای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که از آسیب دیدگی بهبود می یابند ، باید به بهبودی عمیق که در طول دلتا رخ می دهد نگاه کنیم.

درباره دلتا

فعالیت مغز ما بر اساس فرکانس موج هر مرحله به چندین مرحله مختلف طبقه بندی می شود. کمترین و طولانی ترین فرکانس Delta نامیده می شود. در بیشتر موارد همانطور که در مقاله رازهای کاهش روند پیری با ماساژ دلتا اشاره شد، افراد در هنگام خواب به مرحله دلتا یا فعالیت مغز می رسند و تنها ۱۵ ٪ از خواب ما به طور متوسط در این حالت دلتا صرف می شود (که اغلب به عنوان “خواب عمیق” گفته می شود).

تحقیقات به وضوح نشان می دهد که در طول حالت دلتا فعالیت مغز است که تقریباً تمام هورمون رشد انسان تولید می شود. بیشتر پروتئین ، اینترلوکین -۱ ، یک مؤلفه اصلی در دفاع سیستم ایمنی ما ایجاد می شود. تولید فاکتور نکروز تومور ، یک قاتل قوی سلول های سرطانی ، ده برابر افزایش می یابد. و ادغام حافظه و بازسازی سیستم عصبی به طور عمده رخ می دهد.

 

تکنیک Pulse Wave

 

رسیدن به دلتا

کند کردن فعالیت مغز فرد به سطح دلتا در خارج از خواب امکان پذیر است. دلیل اصلی اینکه ما قادر به دستیابی به این حالت آرامش نیستیم. در دنیای بیداری (و در حین خواب) این است که مکانیسم های دفاعی ما به ما اجازه نمی دهد که آگاهی خود را از محیط اطرافمان از بین ببریم. این خاموش کردن سیستم دفاعی ما برای نادیده گرفتن محیط اطراف باید برای رسیدن به دلتا اتفاق بیفتد.

ماساژهای عمیق سنتی که از درد به عنوان یک ابزار استفاده می کنند هرگز به دلتا نمی رسند زیرا دائماً رفلکس دفاعی فرد را تحریک می کنند. با این حال، ماساژ نبض اجازه می دهد تا کار عمیقی انجام شود که در واقع عمیق تر از تکنیک های سنتی بدون ایجاد رفلکس دفاعی نفوذ می کند.

این برای ورزشکاران و کسانی که پس از آسیب دیدگی بهبود می یابند بسیار مهم است زیرا جنبه های درمانی آرامش امواج دلتا در طول کار عمیق را امکان پذیر می کند. علاوه بر این رسیدن به خواب دلتا را سریعتر و راحت تر در آن شب تسهیل می کند.

تصور کنید که افزایش فعالیت دلتا تاثیر شفابخشی بر تولید هورمون رشد (ساختمان برای ترمیم سلولی)، بازیابی انرژی، تقویت سیستم ایمنی، تقویت حافظه و موارد دیگر خواهد داشت! بسیاری از مطالعات نشان می دهد که تنها ۳۰ دقیقه بیشتر از اجزای شفابخش تولید شده در حالی که سه بار در هفته در دلتا تولید می شود، می تواند دوره بهبودی سه ماهه را تقریباً دو هفته کاهش دهد!

در این مقاله از بن کر به بررسی ۴ مزیت ماساژ نبض که کمتر کسی می داند! و پاسخ به سوال ماساژ نبض (ماساژ موج نبض) چگونه می تواند سرعت بهبودی نواحی آسیب دیده را فزایش دهد؟ و نکات مربوط به آن پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که این ماساژ خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *