ماساژ

توصیه هایی در مورد درد پاشنه پا برای همگان

درد پاشنه پا اصلی

درد پاشنه پا درد فراگیر و رایجی است، طبق آمار بیش از دو میلیون نفر سالیانه از این درد رنج می‌برند.

هر جای بدن که درد داشته باشیم باعث ناراحتی می‌شود، زمانی که این درد را در پا حس کنیم شدت این درد بیشتر حس می‌شود زیرا با هر قدمی‌که بر می‌داریم آن را حس می‌کنیم. در هر شغلی که باشیم باید راه برویم، بایستیم، کارهای روزمره خود را انجام دهیم، حتی بعد از آن در مسیر فروشگاه به خودرو، گردش بعدازظهر و دید و بازدیدهای هر روزه.

حس درد پاشنه پا

تعریف درد پاشنه پا

این درد ناشی از التهاب نوارهای داخلی پا است، رباطی که زیر پا وجود دارد و قسمت جلویی پا را به پاشنه متصل می‌کند در حالیکه حالت قوسی آن را حفظ می‌کند. دلیل این التهاب به دلیل فشار زیاد روی آن است، این صدمه منجر به التهاب می‌شود و در نتیجه درد احساس می‌کنیم.

علاوه بر این درد پاشنه پا معمولا در صبح یا زمانی که پا در حال استراحت است، اوج می‌گیرد. خصوصا اگر فرد فعال باشد، شاید شدت درد در حین تمرین یا فعالیت واقعی حس نشود اما بعد از اتمام هر فعالیت یا در حین استراحت بیشتر حس می‌شود.

عوامل ریسکی مرتبط با درد پاشنه پا از جمله ماهیچه های سفت ساق پا و اضافه وزن فرد هستند. فعالیت های فیزیکی جدید یا تکراری و داشتن قوس پا نیز می‌تواند شرایط را بدتر کند. آمار حاکی از آن است که درد پاشنه پا در زنان نسبت به مردان ۱٫۱۹ درصد در مقابل ۰٫۴۷ درصد است و در سنین ۴۵ تا ۶۴ سالگی نسبت به سنین دیگر شایع تر است.

تداوم این درد منجر به افتادن های متوالی و در نتیجه ناتوانی شده و در نتیجه موجب کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

درمان درد پاشنه پا

درمان درد پاشنه پا با ماساژ

یکی از رایج ترین روش های درمانی برای درد پاشنه پا، ماساژ درمانی است. این مشکل را باید جدی گرفت و مشکلی جهانی و فراگیر شده است. هرچند ماساژ درمانی روشی طبیعی برای رفع این درد است و اثر جانبی در کنار این روش کاهش درد نیست. به عنوان مثال در تحقیقی روی ۶۹ نفر در سال ۲۰۱۴ درد پاشنه پا بررسی شد. برخی از افراد مورد بررسی تحت هشت جلسه ماساژ برای درمان درد پاشنه پا قرار گرفتند و در موازات آن برنامه های تمرین کششی نیز داشتند. بقیه شرکت کنندگان نیز تحت درمان اولتراسونیک مشابه همان پروتکل قرار گرفتند.

در نتیجه این مطالعه، این دو گروه درمان کوتاه مدتی را تجربه کردند، درمان ماساژ بافت عمیق همراه با تمرین کششی که به شکل قابل توجهی در درمان درد پاشنه پا موثرتر از اولتراسونیک و کشش واقع شد.

بخش دیگری از تحقیقات نشان می‌دهد که نقطه شروع درمان سنتی، نتیجه موفق تر و قابل توجه تری نسبت به کشش به تنهایی دارد. بررسی این تحقیق روی ۶۰ بیمار با درد پاشنه پا نشان می‌دهد افرادی که درمان اولیه را دریافت کردند درد خیلی کمتری نسبت به قبل دارند و عملکرد آنها نسبت به افرادی که تنها کشش را تجربه کردند بهبود یافته است.

گزینه های دیگر برای درمان

جایگزین های طبیعی دیگری نیز برای درمان درد پاشنه پا وجود دارد که می‌توان با مشتریان ماساژ به اشتراک گذاشت، همچنین برای تراپیست هایی که خودشان نیز ساعت ها سر پا هستند و به درد پاشنه پا دچار می‌شوند.

استفاده از توپ درد پاشنه پا

دستورالعمل درمان درد پاشنه پا

با استفاده از حوله، جلوی پا را بالا بکشید و در این حالت آن را ۳۰ ثانیه نگه دارید تا ماهیچه ساق پا و درد پاشنه پا تحت کشش قرار گیرند. حالا با یک دست، جلوی پا را به سمت پشت بکشید در حالیکه با دست دیگر، پاشنه پا را برای یک دقیقه ماساژ دهید. در نهایت زیر پا یک توپ یا چیزی شبیه کنسرو را بغلتانید. این کار را می‌توانید به مدت ۶۰ ثانیه در زمان اول صبح و یا قبل از خواب تکرار کنید.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده که کشش می‌تواند تا سه بار و با فاصله های استراحت ۳۰ ثانیه ای تکرار شود و این قطعا در تقلیل درد پاشنه پا موثر خواهد بود.

پوشیدن کفی پا (ارتوتیکس) گزینه دیگری است که می‌توانید مد نظر قرار دهید. تحقیقاتی صورت گرفته که نشان می‌دهد کفی های آماده به اندازه درمان با طب سوزنی موثر هستند. این نوع درمان ها می‌تواند در کاهش کشیدگی عامل درد پاشنه پا موثر باشد.

درد پاشنه پا در بسیاری از افراد رایج است اما به این معنی نیست که باید آن را پذیرفت و با آن کنار آمد. در عوض، با کمک ماساژ درمانی، کشش و استفاده از کفی پا افرادی که از درد پاشنه پا رنج می‌برند می‌توانند از درد خود بکاهند.

درد پاشنه پا

سنگ داغ برای ماساژ دست و پا

امرزه ماساژ دست و پا با سنگ داغ بسیار محبوب شده است. البته اساسا این روش برای تکنیسین ناخن طراحی شده است و توسط بسیاری از تراپیست های ماساژ، رفلکسولوژی و متخصص زیبایی شناس پیاده می‌شود.

استفاده از سنگ داغ در مانیکور و پدیکور کاربردی موفق برای تکنسین ناخن داشته است. ترکیب استفاده از داغی سنگ و ماساژ می‌تواند تجربه موفقی را به دنبال داشته باشد. در اسپا، سالن آرایشی و بوتیک ناخن با ارائه این خدمت می‌توان درآمدزایی قابل توجهی داشت.

استفاده از سنگ داغ برای دست و پا به اندازه ماساژ درمانی موثر است. این روش در اسپا، سالن آرایش، بوتیک، مطب دکتر و دندانپزشک، مراکز سلامتی و کلوب های سلامتی بسیار کاربرد دارد.

ماساژ با سنگ داغ برای دست و پا می‌تواند به تنهایی برای درمان کافی باشد. خصوصا برای افراد که نمی‌خواهند برای ماساژ، لباس خود را در بیاورند یا تحت عمل جراحی، دارو درمانی و غیره قرار گیرند یا محدودیت زمان دارند و برای مشکلات خاص نمی‌خواهند موهای دست و پای خود را بتراشند.

به طور مثال در سالن آرایشی، هنگامی‌ که فرد دراز کشیده و مو یا رنگ خود را آرایش می‌کند، فرصت مناسبی است که با سنگ داغ ماساژ درمانی شود.

در مورد ماساژ سنگ داغ بیشتر بدانید

سنگ داغ، خدمتی افزوده

در مرکز سلامتی، افرادی که تحت تمرینات سنگین پا و بازو قرار داشته اند، با کمک ماسور می‌توانند از سنگ داغ یا سرد استفاده کنند که مشکلاتی از جمله درد پاشنه پا و تونل کارپال درمان شود. تراپیست می‌تواند یک قدم فراتر رود و در تمرین با دست و پا چنین مشکلاتی از جمله درد تاندون پا، بیماری آرنج تنیس بازارن، یا بیماری آرنج گلف بازان و مشکلات شانه و کمر را درمان کند.

این روش درمان می‌تواند با تخصص یک پزشک همراه شود و نتیجه فوق العاده ای به دنبال داشته باشد. رفلکسولوژیست با کمک سنگ می‌تواند استرس را از دست خارج کند. کاهش استرس می‌تواند منجر به گردش خون در بدن و دفع سموم از بدن شود. در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی به سلول های بدن می‌رسند.

در پای هر انسان ۷ هزار عصب وجود دارد، ماساژ پا لذت بخش ترین و آرامش بخش ترین نوع ماساژ است. به اعتقاد متخصصان وقتی ناحیه ای را ماساژ می‌دهید که درد دارد، مانع از این می‌شوید که دستور درد به مغز ارسال شود. در غیر این صورت بدن مواد شیمیایی و از بین برنده درد مانند اندورفین را ارسال می‌کند. حتی پس از عمل جراحی، می‌توان از ماساژ بهره برد و درد را تقلیل داد.

در کنار روش های طبیعی و ماساژ درمانی می توان حتی در منزل از ماساژ درمانی بهره برد و به این منظور می توان از ماساژور پا استفاده کرد.

امیدواریم مقاله آشنایی با درد پاشنه پا برایتان مفید بوده باشد؛ سپاسگزاریم که با بن کر همراه بودید. ماساژور پا در انواع و برندهای مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین و معتبرترین آن ها ماساژور پا بن کر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ماساژور پا boncare به لینک زیر مراجعه کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *