وبلاگ

محبوبیت ماساژ تایلندی به دلیل فواید بی‌شمار

ماساژ تایلندی

اگر قصد دارید بدن خشک‌تان کمی منعطف شود یا با ماساژی متفاوت دردهای عضلانی خود را کاهش دهید می‌توانید از ماساژ تایلندی استفاده کنید. ماساژ تایلندی یک نوع مهارت با دست است که در اثر کشش و فشار ملایم در مسیر و امتداد خطوط انرژی انجام می‌شود. تکنیک این مدل ماساژ به گونه‌ای است که از فشار ملایم و کشش برای آرامش بخشیدن به کل بدن استفاده می‌کند. این ماساژ روی زمین بر روی یک پد یا تشک به مدت ۶۰ دقیقه تا ۲ ساعت انجام می‌گیرد. در این سبک ماساژ از هیچ نوع روغن یا لوسیونی در حین ماساژ استفاده نمی‌شود. دریافت ماساژ تای سبب می‌شود خشکی بدن از بین رفته و انعطاف‌پذیری ﺁن نیز افزایش یابد.

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی چیست
در تعریف Thai massage که قدمت آن به حدود ۲۵۰۰ تا ۷۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد باید گفت ترکیبی از طب فشاری، حالت‌های یوگا و آیورودا است. تاریخچه این ماساژ که به عنوان روش‌های طب و پیشگیری برای راهبان مورد استفاده قرار می‌گرفت به صومعه های بودایی برمی‌گردد. ماساژ سنتی تایلندی یک نوع مهارت با دست است که در اثر کشش و فشار ملایم در مسیر و امتداد خطوط انرژی انجام می‌شود.

تکنیک این مدل ماساژ به گونه‌ای است که از فشار ملایم و کشش برای آرامش بخشیدن به کل بدن استفاده می‌کند. برخلاف سایر انواع ماساژها که در آن فرد به صورت انفعالی روی تخت دراز می‌کشد تا متخصص ماساژ او را ماساژ بدهد، در زمان دریافت ماساژ تای مشتری باید روی زمین دراز بکشد و خودش فعالانه در ماساژ شرکت کند.

شیوه دریافت ماساژ تایلندی

بهتر است قبل از دریافت ماساژ  غذای سنگین نخورید و لباس‌های راحت بپوشید. این ماساژ روی زمین بر روی یک پد یا تشک به مدت ۶۰ دقیقه تا ۲ ساعت انجام می‌گیرد. در ماساژ تایلندی از هیچ نوع روغن یا لوسیونی در حین ماساژ استفاده نمی‌شود. متخصص ماساژ تای از دست، زانو و پاهای فرد جهت انجام یکسری حرکات و کشش های شبیه به یوگا استفاده می‌کند یعنی از روش های فشرده کردن عضلات، تحرک مفاصل و طب فشاری همزمان استفاده می‌کند. دریافت این ماساژ سبب می‌شود خشکی بدن از بین رفته و انعطاف‌پذیری ﺁن نیز افزایش یابد.

 

هم چنین بخوانید: ماساژ بافت عمقی چیست؟

 

 

آگاهی از فواید و معایب ماساژ تایلندی

فواید ماساژ تایلندی
مزایا:

  • طبق نظر محققان، ماساژ تای قادر به بالا بردن سطوح انرژی فیزیکی افراد است. نتایج یک آزمایش تصادفی بین دو گروه که تحت ماساژ تایلندی و سوئدی قرار گرفته بودند، نشان داد که ماساژ سوئدی بیشتر باعث آرامش و خواب شده و Thai massage انرژی و تحرکات ذهنی را افزایش می‌دهد.
  • آنچه بر سلامت روانی و جسمی افراد تاثیرات منفی می‌گذارد و منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود استرس است. ماساژ سنتی تایلندی با بهره‌گیری از فشارهای ملایم و تکنیک‌های کششی برای آرام کردن بدن می‌تواند به طور قابل توجهی سطح استرس افراد را کاهش دهد و سبب آرامش جسمی و روحی آنان شود.
  • ماساژ تای کلیه بافت‌های بدن را غنی از اکسیژن کرده و گردش خون و بافت لنفاوی را از طریق استفاده از کشش‌های نرم افزایش می‌دهد. یکی از بخش‌های یوگا به کمک ماساژ تای آمده و استرس را کاهش داده و گردش خون را بهبود می‌بخشد.
  • کاهش اصطکاک بین مفاصل یکی دیگر از فواید دریافت این ماساژ بوده و گردش مایعات را در مفاصل و یا مایعات سینوویال بهبود می‌بخشد و می‌تواند تحرک مفاصل و گستره حرکت افراد را بهبود دهد.
  • این ماساژ یک روش درمان غیر دارویی برای افرادی است که دچار سردرد‌های مزمن و میگرن هستند. دریافت ماساژ تای جریان گردش خون را در فرد بیمار بالا برده و سبب تحریک مغز برای ﺁزاد کردن هورمون‌های سیتوکین و در نهایت کاهش سردرد می‌شود.
  • در زمان سکته‌های مغزی، فرد مبتلا که بهبود یافته است دچار مشکلات حرکتی و فیزیکی همچنین درد، افسردگی و مشکلات روحی می‌شود. طبق یک تحقیق جهانی مراقب‌های بیماران مشاهده کردند این افراد پس از دریافت ماساژ به‌ دلیل کاهش گرفتگی‌های عضلانی، توانسته‌اند بهتر راه بروند و از نظر کیفیت خواب، خلق‌وخو و درد بهبود یافته‌اند. محققان دریافتند زمانی‌ که بیماران مبتلا به سکته مغزی در مدت سه ماه تحت درمان با ماساژ تای قرار بگیرند از همان ماه اول علائم بهبودی در آنان قابل مشاهده است. همچنین این بیماران با این نوع ماساژ، بهتر از گذشته توانستند فعالیت‌های روزانه‌شان را انجام دهند و کمتر از دردهای استخوانی و مشکلات روحی شکایت کردند.

 

معایب:

درست است که ماساژ تایلندی منافع و فواید زیادی برای سلامتی افراد دارد اما بهره‌گیری از این تکنیک‌ها محدودیت‌هایی هم به دنبال دارد. به دلیل تاثیر مستقیم این ماساژ بر روی سیستم گردش خون، افراد با فشار خون بالا، دیابتی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عصبی نخاعی باید قبل از استفاده از ماساژ با مشاور درمانی خود مشورت کنند.

افرادی که دچار جراحت هستند نباید این ماساژ را دریافت کنند چون می‌تواند موجب آسیب بیشتر به بدن شود. خانم‌های باردار و بیماران سرطانی نیز از دریافت این سبک ماساژ منع می‌شوند.

روی نقاط کبود یا متورم پوست، زخم‌های بهبود نشده، جوش‌‌ها و غده‌های پوستی یا شکستگی های استخوانی که به‌تازگی درمان شده‌اند دریافت ماساژ تای ممنوع است.

درد ماساژ تایلندی قابل تحمل است؟

ماساژ تایلندی
به طور معمول اعمال فشار به نقاطی در بدن که شامل گره‌های عضلانی است، می‌تواند برای فرد دردناک باشد. اما تفاوت وجود دارد بین این نوع درد و درد حاصل از کشش‌های بیش‌ از حد که در انواعی از ماساژها بروز می‌کند. واقعیت این است که دریافت ماساژ تایلندی می‌تواند کمی دردناک باشد اما اگر از ماساژور حرفه‌ای استفاده شود، ماساژگیرنده دردی حس نمی‌کند. به این دلیل که یک متخصص ماساژ ماهر به‌خوبی می‌داند که حرکات و فشارها را چگونه انجام دهد تا موجب درد در بدن ماساژ گیرنده نشود.

در نهایت از آن جهت که ماساژ تایلندی می‌تواند بر روی دستگاه گردش خون و عصبی بدن اثرگذار باشد پس بیشتر اندام‌های داخلی بدن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد به همین دلیل برای دریافت این ماساژ باید حتما از یک متخصص حرفه‌ای ماساژ بگیرید. یک ماساژور ماهر درک درستی از آناتومی بدن انسان دارد و می‌داند که چگونه با استفاده از ماساژ، عصب‌ها و ماهیچه‌های بدن را تحریک کند.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده طیف گسترده ای از انواع ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت ماساژورهای برقی با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

راه ارتباطی با بن کر

اینستاگرام

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *