وبلاگ

از صندلی ماساژ چه می دانید؟

صندلی ماساژور

آسیب‌های جسمی نامطلوب مانند تنش عضلانی، پیچیدگی بافتی و دردهای عضلانی می‌تواند منجر به ناراحتی‌ های مفصلی شود. چنانچه این آسیب‌ ها درمان نشود، می‌تواند اثرات طولانی مدت جبران ناپذیری ایجاد کند به همین دلیل اولویت دادن به راحتی و سلامت عمومی بدن از حیاتی ‌ترین بخش‌ ها در حفظ کیفیت بالای زندگی است. برای کسب کیفیت بالا در زندگی ماساژ درمانی یکی از روش‌های بسیار مناسب است که با داشتن مزایایی از جمله مبارزه با استرس، افزایش گردش خون، افزایش انعطاف پذیری، تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد ورزشی می‌تواند کمک شایانی به سلامت عمومی هر فردی کند. در سال ۱۹۶۸ میلادی اولین صندلی ماساژ به شکل رسمی توسط دیوید پالمر تولید و روانه بازار شد. هدف تولیدکنندگان صندلی ماساژ از ابتدا افزایش آرامش مشتری در حین ماساژ و ارائه امکان دریافت ماساژ درمانی به‌ صورت نشسته بود. همچنین این صندلی‌ های ماساژ قابلیت همزمان ماساژ دادن برای کل بدن را فراهم می‌کردند و این مزیتی بود که تا قبل از آن یک ماساژور سنتی قادر به انجام این امر نبود.

صندلی ماساژور چیست؟

صندلی ماساژور چیست
شیوه عملکرد ماساژور صندلی از بیشتر جهات شبیه به ماساژ درمانی سنتی است با این تفاوت که مشتریان به جای خوابیدن روی زمین یا روی تخت های مخصوص روی یک صندلی ماساژ مجهز می‌نشینند. غلتک ها و کیسه های هوا تعبیه شده در صندلی ماساژ تمامی تکنیک های ماساژ را به بهترین شکل پیاده سازی می کنند. در حالی که ماساژ های معمولی حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد اما بیشترین زمان استفاده از صندلی ماساژ حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می باشد.

از صندلی ماساژور در کجاها می‌توان استفاده کرد؟

صندلی ماساژ را می‌توان در هر مکانی از جمله منزل، مراکز خرید، دفاتر اداری، دانشکده‌ها، مراکز زیبایی و درمانی مورد استفاده قرار داد.

 

این مقاله را از دست ندهید: صندلی ماساژور K20، حرفه ای ترین صندلی ماساژور

مزایای صندلی ماساژ

مزایای صندلی ماساژ
کاهش استرس و اضطراب درونی

تحقیقات مستمر نشان داده است که ماساژ درمانی استرس را از بین می‌برد. حتی گاهی دیده شده که فقط یک جلسه ماساژ درمانی باعث کاهش سطح بالایی از هورمون های اضطراب در بدن فرد شده و در حالی که اندورفین‌های طبیعی را افزایش می‌دهد باعث بهبود خلق و خو در فرد می‌شود. در نتیجه در بسیاری از دفاتر اداری و سازمان‌ ها از صندلی ماساژ استفاده می شود چون جلسات دوره ‌ای کوتاه مدت با این صندلی ماساژ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به کاهش استرس و اضطراب درونی افراد کمک کند.

افزایش گردش خون

هر نوع ماساژ درمانی باعث تحریک جریان خون و مایعات لنفاوی بدن می‌شود. از آن‌ جا که خون جاری در رگ‌های خونی حامل اکسیژن و مواد مغذی حیاتی بدن است پس با این گردش خون، کل بدن از جمله مغز از آن تغذیه می‌کنند.

علم نوین ارتباط مستقیمی بین گردش خون و حرکات درمانی ماساژ را به وضوح نشان می‌دهد و تجزیه و تحلیل‌ های اولیه نشان می‌دهد حتی ماساژ به افراد مسن نیز کمک می‌کند تا آسیب‌های عضلانی خود را بهبود بخشند. پس داشتن یک صندلی ماساژ کاملا ضروری است تا با افزایش گردش خون به بهبود سلامت عمومی بدن کمک کند.

افزایش انعطاف پذیری

واضح است که هر چه عضلات بدن سفت ‌تر باشد، حرکت آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها سخت ‌تر و هر چه عضلات و مفاصل اسکلت بدن انعطاف پذیرتر باشند به حرکت درآوردن آن‌ها برای شخص آسان‌تر خواهد بود. صندلی ماساژ می‌تواند به افزایش دامنه حرکتی و آزادی آن‌ ها کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی

ماساژ درمانی با تقویت گلبول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سفید خون که مسئول مقابله با عفونت ‌های داخلی هستند عملکرد ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

تنظیم خواب بهتر

ماساژ درمانی می‌تواند طیف وسیعی از شرایط مرتبط با کم‌ خوابی را در افراد کاهش دهد. برای مثال، زمانی که قبل از خواب از یک صندلی ماساژ استفاده کنید پس از آن هنگامی که به رختخواب می‌روید با آرامش عمیق‌تری به خواب می‌روید. همچنین در طی روز نیز استفاده از صندلی ماساژ می‌تواند با بهبود گردش خون و افزایش سطح سروتونین همان هورمونی که به سیستم تنظیم خواب شما کمک می‌کند یک خواب نیم روزی با کیفیت و راحت را برای شما رقم می زند.

عملکرد ورزشی بهتر برای ورزشکاران

ماساژ درمانی علاوه‌ بر این‌ که به ورزشکاران کمک می‌کند تا از آسیب ‌دیدگی ‌های حین تمرینات ورزشی سریع‌تر بهبود یابند، قدرت عضلات شان را هم که در اثر استفاده بیش از حد در ورزش آسیب دیده‌ اند نیز بهبود می‌بخشد و باعث کاهش اسپاسم عضلانی مزمن در آنان می‌شود.

بهترین مارک صندلی ماساژور

بهترین مارک صندلی ماساژور
برندهای مختلفی از صندلی های ماساژور در بازار موجود هستند که یکی از حرفه ای ترین و معتبرترین آن ها صندلی ماساژور بن کر است. بن کر Boncare تولید کننده انواع مختلفی از دستگاه های ماساژور از جمله ماساژور پا، پشتی ماساژور، ماساژور چشم و صندلی ماساژ می باشد. صندلی های ماساژ بن کر بر طبق استانداردهای روز جهانی طراحی و تولید شده اند و دارای امکانات و ویژگی های مختلف از جمله ماساژ هوشمند، حالت بی وزنی، قابلیت اتصال به بلوتوث و قابلیت پخش موسیقی می باشند.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.  بن کر دارنده طیف گسترده ای از انواع ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت ماساژورهای برقی با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *