وبلاگ

ماساژ کمپرس گیاهی چه فوایدی دارد؟

ماساژ کمپرس گیاهی

از صدها سال پیش تاکنون انواع گوناگونی از ماساژ کمپرس گیاهی در گوشه‌های مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفته است که شامل کمپرس‌های دم کرده گیاهان دارویی جهت تحریک و سم زدایی بدن انسان بوده است. شروع درمان ماساژ با کمپرس گیاهان دارویی شیوه‌ای بود که از قرن چهاردهم میلادی آغاز شد و بسیار در نزد خانواده‌ی سلطنتی تایلند محبوب گردید.

بهترین هدیه‌ای که مادر طبیعت به ما ارزانی داشته گیاهانی با خواص دارویی است پس چرا از آن‌ها به درستی استفاده نکنیم به خصوص در زمان‌هایی که به استرس دچار هستیم. مهمترین خواص هر ماساژ کمپرس گیاهی افزایش احساس آرامش و شادابی و در عین حال تسکین دردهای عضلانی یا نرمی در مفاصل سفت شده است.

فواید ماساژ کمپرس گیاهی

 

فواید ماساژ کمپرس گیاهی
در طب سنتی تایلند از شیوه‌ کمپرس‌ گیاهی سالها ست که برای درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات جسمی از جمله کشیدگی و درد در عضلات، گرفتگی مفاصل، آرتریت و بسیاری موارد مشابه دیگر استفاده می‌شود. گرمایی که از طریق بخارپز کردن گیاهان دارویی ایجاد می‌شود فواید التیام بخشی را برای ماهیچه‌ها در پی داشته و عطر روح ‌بخش این ترکیب گیاهی بر ذهن و بدن اثری آرامش ‌بخش و نیرو بخش خواهد داشت.

گیاهان دارویی هر یک به تنهایی حاوی خواص و اثرات ضد التهابی طبیعی هستند به همین دلیل می‌توانند التهاب را کاهش دهند. تکنیک‌های ماساژ کمپرس گیاهی به دلیل ویژگی‌های آرامش‌بخش و التیام دهنده‌ای که دارد در سراسر دنیا شناخته شده است اما همین ترکیب جادویی قادر به افزایش و بهبود گردش خون در بدن و تقویت رشد سلولی است.

عملکرد ماساژ کمپرس گیاهی به این گونه است که گرمای پارچه‌ی تنظیف با گرم کردن سطح پوست، رگ‌های خونی در کل بدن شروع به گشاد شدن می‌کنند و کارایی اندام‌های داخلی بدن را بهبود می‌بخشند. گیاهان دارویی که در تکنیک کمپرس درمانی استفاده می‌شوند همگی بر قسمت‌های مختلف بدن تاثیرگذار هستند. برای مثال برگ لیموترش و میوه‌ این گیاه به شدت موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، از سویی دیگر زردچوبه حاوی موادی ضدالتهابی است یا تمبر هندی قادر به بهبود دادن رنگ پوست است.

آموزش ماساژ کمپرس گیاهی

بر طبق تکنیک‌های طب سنتی شیوه‌ انجام ماساژ کمپرس گیاهی یا هربال ماساژ به این شکل است که درون یک پارچه‌ تنظیف گیاهان دارویی را قرار داده تا پس از بخارپز شدن خواص دارویی آن‌ها آزاد شود. زمانی که گلوله‌های پارچه‌ای آماده شد ماساژ درمانگر این توپک‌های فشرده را با حرکات دایره ای شکل بر روی سطح بدن حرکت می‌دهد.

این حرکت دورانی توپک‌های کمپرس گیاهی با نفوذ گرما به بافت‌های بدن موجب ترشح سموم می‌شود. البته برای این نوع از ماساژ درمانی هر درمانگر از ترکیبات کمپرس گیاهان دارویی مخصوص به خود استفاده می‌کند اما به شکل معمول این ترکیبات از لیمو، زردچوبه، برگ لیمو ترش و تمبرهندی تشکیل می‌شوند.

 

هم چنین بخوانید: محبوبیت ماساژ تایلندی به دلیل فواید بی شمار

 

آنچه باید پیش از رفتن به جلسات ماساژ کمپرس گیاهی بدانید

ماساژ کمپرس گیاهی چیست

پیش از مراجعه به مراکز اسپا و بهره بردن از یک ماساژ کمپرس گیاهی بهتر است از ماساژ درمانگر خود بپرسید که از چه گیاهان دارویی برای ماساژ استفاده می‌کند تا بدانید که نسبت به آن آلرژی نداشته باشید و بر این اساس جلسات ماساژ درمان شما تنظیم شود. در این شیوه‌ی ماساژ درمانی علاوه بر توپک‌های کمپرس گیاهی از حرکات یوگای اصلاح شده نیز استفاده می‌شود که به خوبی قادر به افزایش حالت انعطاف‌پذیری شده و احساس خوبی به شما بازمی‌گرداند.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده طیف گسترده ای از انواع ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت ماساژورهای برقی با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *