ماساژ, مقالات

روغن ماساژ طبیعی برای ورزشکاران

روغن ماساژ طبیعی برای ورزشکار

در مورد روش های ماساژ درمانی ورزشکاران گفته شد و حالا در مورد ملزومات ماساژ از جمله روغن ماساژ طبیعی برای ورزشکاران توضیح خواهیم داد.

ماساژ درمانی ورزشکاران

بسیاری از افرادی که برای ماساژ رجوع می‌کنند اغلب روز خود را نشسته اند و سعی می‌کنند برنامه تمرین و فشرده را در برنامه روزانه خود بگنجانند. این تناوب سریع بین تمرینات فیزیکی و ساعاتی که ثابت نشسته اند منجر به گرفتگی و سفت شدن عضلات می‌شود. در نهایت باعث افت عملکرد و صدمات احتمالی می‌شود.

علاوه بر نرمش و کشش محسوس قبل و بعد از تمرین ورزشی، که برخی از افراد برای آن زمان صرف می‌کنند، روش دیگر اعمال گرما و ریلکسی به فرد است تا از درد رها شود و ماهیچه های خسته با روغن ماساژ طبیعی سرزنده و شاداب شوند.

زمانی که افراد ورزشکار یا طرفداران ماساژ بافت عمیق خسته به شما رجوع می‌کنند، در حالیکه درد دارند و ماهیچه های آنها بیش از حد کار کرده. به دنبال انواع روش های اسپا از جمله آرموتراپی (عطر درمانی) هستند. قطعا به این منظور روغن ماساژ طبیعی برای ماساژ بافت عمیق مناسب خواهد بود و می‌تواند متناسب با شرایط مشتریان شما نیازهای آنها را پاسخ گوید.

تمرینات کلیدی ورزشکاران

برای تخصص در هر ورزش، تمرینات اضافه خاصی وجود دارد. در نتیجه تراپیست ها باید روی توانایی های ویژه خود کار کنند تا در این موارد ارتقا یابند.

به عنوان مثال برای بازیابی صدمات حاصله از ورزش و روش های بازیابی ورزشکاران بعد از مسابقات، تخصص ویژه ای مورد نیاز است. یعنی حتی برای تراپیست نیز به روز رسانی تمرین و آموزش الزامی ‌است. به طوری که روش تراپیست باید با نوع جراحت/صدمه ورزشکار مطابقت داشته باشد. هرچند اکثر تراپیست ها در یک یا دو روش تخصص دارند. تنوع کلید موفقیت است.

به عنوان مثال در ورزش بیسبال، مکانیزم بدن فرد دریافت کننده نسبت به ارسال کننده توپ متفاوت است. داشتن اطلاعات کافی در زمینه های مختلف به ارائه خدمات بهتر به افراد و تیم های ورزشی برای پیشرفت کمک می‌کند. به عبارت دیگر، بهتر است معلم با تجربه و دانشمندی در زمینه ماساژ ورزشی داشته باشید. آن فرد شما را راهنمایی کند و گام هایی که باید در مسیر موفقیت و مبدل شدن به متخصص ماساژ ورزشی باید بردارید را به شما بگوید.

ریلکس سازی عضلات و رفع اسپاسم

مرزنگوش شیرین و بابونه آلمانی از جمله اسانس هایی هستند که با خواص طبیعی آنتی اسپاسم موجب ریلکس سازی عضلات می‌شوند.  به عنوان مثال، مرزنگوش شیرین حاوی terpinen-4-ol  و  a-terpinene است. از طرفی بابونه آلمانی شامل اکسیدهای بیسابولول است که خواص غیر التهابی و آنتی اسپاسم در تست بالینی دارد.

گرمایش عضلات و تسهیل درد

روغن ماساژ طبیعی سرو کوهی و زنجبیل از انواع روغن های گرم هستند که اکسیژن تازه را به عضلات بیش از حد کار کرده و خسته می‌رسانند و همچنین به عنوان داروی طبیعی مناسب برای درد، مسیر ارسال پیام درد را مسدود می‌کند. این مواد شامل a-pinene  است و این ماده به عنوان ضد التهاب عمل می‌کند.

B-myrcene  نیز جزئی از سرو کوهی است که مانع از رسیدن سیتوپلاسم التهابی می‌شود و آن را در رفع درد موثر می‌سازد.

کاهش کبودی

Helichrysum  حاوی y-curcumene است که خواص ضد التهابی دارد. در حالیکه مَر حاوی مقادیر زیادی furanoeudesma-1,3-diene است و خواص ضد درد در غشای مغزی را دارد و مانع از ارسال پیام درد می‌شود. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای خواص ضد درد محسوب می‌شود. هر دو نوع روغن ماساژ طبیعی برای نواحی کبود شده و آسیب دیده فوق العاده محسوب می‌شوند و می‌توان گفت به عدم لختی وریدی کمک می‌کنند و در واقع ضد التهاب محسوب می‌شوند.

روغن ماساژ طبیعی برای جراحت ورزشکار

کاهش درد و التهاب عضلانی

روغن ماساژ طبیعی نعنا

نعنا اثر خنک کنندگی بر عضلات ملتهب و بیش از حد کار کرده دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته حاوی مقادیر بالایی از menthol است که ماده ای ضد درد و ضد التهاب محسوب می‌شود. همچنین اثرات ضد اسپاسم با توجه به اثر سرمایشی و محرک بر سیستم عصبی مرکزی دارد. Menthol  به عنوان عامل موجود در نعنا، از ارسال عامل التهابی سیتوکین جلوگیری می‌کند و این ماده نیز خواص ضد درد و ضد التهابی خواهد داشت.

روغن ماساژ طبیعی رزماری

رزماری حاوی a-pinene است که مقادیر زیادی کافور است و این ماده ضد درد سنتی می‌تواند کانال های TRPV1 را شستشو دهد و نوع اصلی کاهنده درد محسوب می‌شود. همچنین رزماری حاوی استات برنیل است که خواص ضد التهاب و ضد درد از خود نشان می‌دهد که در نتیجه تولید نیتریک اکسید در آن است.

ترکیب روغن ماساژ طبیعی با ماساژ بافت عمیق

همانطور که گفته شد در حین ماساژهای تخصصی الزاماتی وجود دارد که در مورد روغن ماساژ طبیعی صحبت شد، اما دلیل تفاوت ماساژ ورزشکاران با دیگر انواع ماساژ چیست؟

ماساژ درمانی ورزشکاران حتی روی برخی ماسورها اثرات متفاوتی دارد. به عنوان مثال دوندگان مسابقه که بعد از پیوستن به تیم های مختلف از جمله ماراتن تمرینات سختی داشته اند، در نهایت با توجه به اهمیتی که تمرینات قبل و بعد از مسابقه برای آنها داشته است، تصمیم به ملحق شدن به انجمن تراپیست های حرفه ای گرفته اند.

توانایی ویژه این افراد دانستن گاف های موجود بین نیازمندی ورزشکاران و تخصص ماسورها است. در نتیجه این افراد بیشترین آشنایی با عملکرد ورزشکاران و کاهش درد آنها متناسب با تمرینات سخت را دارند.

طبق مطالعات موسسات مختلف، روغن ماساژ طبیعی معطر می‌تواند مستقیما در جریان خونی جذب شود. به این معنا که هرچه میزان فشار و نفوذ در بافت عمیق تر باشد اثر آن سریع تر خواهد بود. روغن ماساژ طبیعی در ترکیب با لوسیون بدون عطر یا روغن حین ماساژ اعمال می‌شود و مستقیما بر مشتریان اثر می‌گذارد به طوری که تا مدتی بعد از ماساژ اثر آن باقی است.

روغن ماساژ طبیعی برای ورزشکار

از شایع ترین مشکلات ورزشکاران سندروم درد مایوفیشیال است که عموما شرایط بیمارستان یا کلینیک نیز در نوع درمان آن موثر است. تراپیست لازم است از تخصص لازم بر خوردار باشد و لوازم خاص از جمله رولر، توپ، استیک ماساژ و یا دستگاه های ماساژ خاص را به همراه داشته باشد. نوع روغن ماساژ طبیعی بسته به خواص و کاربرد نیز در این موقعیت ها تعیین کننده است.

تجهیز بیمارستان یا کلینیک به صندلی ماساژور یا همراه داشتن دستگاه های ماساژ برای ماسور می تواند در تسریع دوره درمان اثرگذار باشد و سپس در نواحی آسیب دیده ماساژ بافت عمیق در کنار روغن ماساژ طبیعی موردنظر به کار رود.

امیدواریم مقاله آشنایی با ماساژ درمانی برای ورزشکار برایتان مفید بوده باشد؛ سپاسگزاریم که با بن کر همراه بودید. ماساژور پا در انواع و برندهای مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین و معتبرترین آن ها ماساژور پا بن کر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ماساژور پا boncare به لینک زیر مراجعه کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *