ماساژ

انواع روش ماساژ روی صندلی

ماساژ روی صندلی

آیا در مورد تفاوت صندلی ماساژور و ماساژ روی صندلی می دانید؟

در ابتدا لازم است در مورد دو واژه ماساژ روی صندلی و صندلی ماساژور توضیح داده شود. با توجه به استفاده از ماساژ درمانی در هر دو، از مزایای بی شماری برخوردارند. قطعا به سلیقه افراد بستگی دارد که بخواهند توسط ماسور لمس شوند یا بدون هرگونه تماسی از یک ماساژ حرفه ای برخوردار شوند.

مقایسه صندلی ماساژ و ماساژ روی صندلی

صندلی ماساژور جز یکی از بهترین ماساژورهای برقی محسوب می شود؛ این دستگاه در یک زمان تمام بدن را ماساژ می دهد و با عملکرد خاص و هوشمندانه خود، یک ماساژ خاطره انگیز و وصف نشدنی را برایتان فراهم می کند. صندلی ماساژور می تواند تنها با نشستن فرد با کمک کیسه هوا و غلتک عضلات فرد را ماساژ دهد.

دانستنی های بیشتر در مورد صندلی ماساژور

در مواردی که لازم است به صورت موضعی ماساژ داده شود، ماساژ روی صندلی بهترین گزینه است. ماساژ صندلی می تواند همراه با ماساژ درمانی موثرتر واقع شود. متاسفانه بیشتر روش های ماساژ درمانی که در مراکز آموزش ماساژ می آموزند با صندلی ماساژ ممکن نیست. در نتیجه باید از ماساژهای سبک بی اثر و صدمه زدن به دست و بدن خود دوری کنیم.

البته قطعا ماساژ روی صندلی نیاز به انرژی انسانی و توان ماسور دارد هرچند همیشه نیازی نیست ماسور به بدن خود فشار بیاورد. در واقع می داند چگونه به شکلی مؤثر از انرژی بدن خود استفاده کند، در نتیجه حالت اهرم بدن خود و وزن بدن را به حداکثر برساند. هرچند فشار مستقیم بر بدن، از مزایای قابل توجه ماساژ روی صندلی است. خیلی از افراد به همین دلیل ماساژ درمانی روی صندلی را ترجیح می دهند

از دیگر مزایای ماساژ درمانی روی صندلی می توان به هزینه اشاره کرد. هرچند برای افرادی که خیلی به زمان اهمیت می دهند، ماساژ درمانی در خانه گزینه بهتری است. اگرچه صندلی ماساژور ارزان قیمت نباشند.

ماساژ روی صندلی

ماساژ روی صندلی زمانی کارایی دارد که روی صندلی خاص ماساژ باشد. اگر این شرایط محقق نشد، یک صندلی عادی با سری متحرک یا بالشت مسافرتی برای گردن نیز می تواند مؤثر باشد. برای ماساژ روی صندلی، فرد می تواند پوشیده باشد (لازم نیست لباس های خود را در بیاورد)، اما در صورتی که موهای بلندی داشته باشد باید آنها را جمع کند. فردی که کمر را ماساژ می دهد نیز می تواند روی صندلی بنشیند به طوری که قفسه سینه او پشت به صندلی باشد.

ماساژ صندلی برای شانه

مگر اینکه فردی که ماساژ دریافت می کند درخواست متفاوتی داشته باشد، در غیر این صورت ماساژ روی صندلی با شانه آغاز می شود. این ناحیه از بدن از نواحی پر تنش و استفاده است. مخصوصا برای کسانی که تمام روز پشت کامپیوتر می نشینند. شانه های فرد نیز می توانند خسته یا کوفته شوند، اگر تمام روز را بد نشسته باشد. ماساژ از پایین گردن شروع می شود و به آرامی لرزش اعمال می شود تا به ماهیچه های شانه برسد. سپس هر شانه به سمت بازو ماساژ داده می شود و دوباره در حرکت برگشتی، به سمت گردن بر می گردد. این حرکت می تواند دو یا سه بار انجام شود.

ماساژ صندلی برای گردن

همانطور که از پایین گردن شروع شد، ماساژور می تواند از انگشت شست خود استفاده کند تا با حرکت های چرخشی به سمت بالا و پشت گردن از دو طرف ستون فقرات حرکت کند. اطراف گردن با انگشت ورزیده می شوند، سپس با فشار در صورتی که فرد بخواهد ماساژ داده می شوند. دقت کنید که نباید فشار مستقیم و زیادی به ستون فقرات نزدیک گردن وارد شود. در غیر این صورت موجب درد و آسیب جدی این عضو می شود. در ضمن باید توجه زیادی به پشت گردن شود و همچنین بالای گردن درست زیر خط مو را جدی بگیرید. این نواحی ماهیچه های سفتی دارند.

ماساژ صندلی برای کمر

در این قسمت ماساژ از شانه ها شروع می شود و تا کمر پایین می آید. دقت در یک ماساژ خوب از آنجا مشخص می شود که عضلات بزرگ در این قسمت به کار گرفته شوند. به این منظور از اطراف یا پاشنه دست استفاده کنید تا به صورت ریتمیک روی عضلات پشت ضربه بزنید. زمانی که ماساژ می دهید، همیشه باید روش خود را به آرامی شروع کنید. از آنجا که افراد سطح تحمل متفاوتی نسبت به ماساژ یا فشار کوبشی دارند. سپس می توانید فشار را کم کم زیاد کنید. هیچوقت روی ستون فقرات یا کلیه ها نکوبید، در واقع به پایین کمر ضربه محکم وارد نکنید. ضربات محکم و کوبشی برای بالا و وسط کمر مناسب هستند.

روش خوب دیگر برای ماساژ کمر حین ماساژ روی صندلی، فشار دستان روی ناحیه موردنظر کمر است. سپس به آن کمی وزن و فشار خود را اعمال کنید. فشردن و به آرامی کشیدن عضلات به سمت خود نیز برای حذف تنش و فشار عضلات گزینه مناسبی محسوب می شود.

ماساژ روی صندلی

کارایی ماساژ روی صندلی

برای ایجاد بهترین تجربه، سعی کنید حتی به شمارش ضربات خود نیز دقت کنید. در حالت ریلکسیشن، نه تنها عضلات بلکه ذهن را نیز ریلکس کنید. این تجربه می تواند فوق‌العاده‌تر هم شود، اگر از صندلی به تخت ماساژ بروید. برای کارایی بیشتر لازم است ضربات موردنیاز را بشناسید.

ضربات لازم در ماساژ درمانی روی صندلی

  • افلوراژ (حرکات چرخشی کف دست همراه با ضربه)
  • پتریساژ (ورز دادن پوست)
  • اصطکاک پالمار (کف دست)
  • اصطکاک اولنار (شانه دست)
  • ROM (دامنه حرکت)
  • فشردگی (با استفاده از دست، ساعد و آرنج)
  • تاپوتمانت (ضربات فشرده و سریع ماساژ)

ماساژ روی صندلی

منظور از دامنه حرکت این است: بازوی فرد را از محل استراحت بلند کرده و حتی در خلاف جهت عقربه ساعت می پیچانند (مگر اینکه فرد حس درد و ناراحتی داشته باشد). سپس دست فرد پشت سر او قرار می گیرد. در تمامی مراحل حرکات ماساژ و ریلکس صورت می گیرد. در نهایت به موقعیت قبلی بر می گرداند.

هدف از ماساژ روی صندلی، تمرکز بر مکانیزم بدن و ایجاد راحتی و گاها درمان است. بیومکانیک موجب افزایش کارایی و کاهش کشیدگی بدن حین کار می شود.

نحوه قرار گرفتن فرد روی صندلی ماساژ

اکثر افراد ماساژ روی صندلی را تجربه نکرده اند و حتی اولین جلسه ماساژ درمانی خود را با صندلی دارند. پس شاید حتی نحوه نشستن روی این صندلی برای آنها غریب باشد. لذا توصیه می شود گام به گام برای آنها توضیح داده شود:

۱- سمت راست صندلی بایستید و بدنه صندلی را با دو دوست بگیرید (پد سینه).

۲- پای چپ خود را از روی صندلی بگذرانید و زانوی چپ را روی پد زانو قرار دهید.

۳- کم کم بنشینید و زانوی راست را نیز روی پد زانوی راست قرار دهید.

۴- به سمت جلو تکیه کنید به طوری که روی پد سینه قرار بگیرید.

۵- صورت خود را در محل استراحت سر بگذارید و در نهایت ساق دست خود را در محل استراحت آن قرار دهید.

زمانی که فرد روی صندلی می نشیند و در واقع مستقر می شود باید تنظیمات متناسب با قد و فیزیک او روی صندلی انجام شود. گاها مشتریان کوتاه قدی مراجعه می کنند که سر آنها به محل موردنظر نمی رسد، پس باید ارتفاع صندلی را زیاد کرد. حتی بهتر است خود فرد صندلی خود را تنظیم کند تا حس راحتی بیشتری داشته باشد.

برای افرادی که مشکلات زانو دارند ترجیح بر این است که کف پا روی زمین قرار گیرد. ارتفاع صندلی را به شکلی زیاد کنید که فشار کمتری به زانو وارد شود. تا حدی بالا ببرید که زانو تا نشود.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔

امیدواریم مقاله انواع روش ماساژ روی صندلی مورد توجه تان قرار گرفته باشد. صندلی ماساژ بن کر یکی از باکیفیت ترین و معتبرترین برندهای موجود در بازار است برای اطلاعات بیشتر یا خرید به لینک زیر مراجعه کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *