وبلاگ

با انواع سبک های ماساژ آشنا هستید؟

شاید تا اسم ماساژ به گوشتان می‌خورد با تصویری از ماساژ سنتی در ذهنتان مواجه شوید اما واقعیت این است که علم ماساژ درمانی تنها در این دسته خلاصه نمی‌شود. ماساژ سبک های مختلفی دارد که هر کدام آن ها برای هدف قرار دادن مشکلات خاص بدنی و زمینه ‌های نگرانی و استرس‌ های روحی ایجاد شده‌اند تا بتوانند افراد را به نتایج متناسبی از سلامتی برسانند. البته همه‌ افراد امکان استفاده از همه روش ‌های ماساژ درمانی و سبک های ماساژ را ندارند به همین دلیل هر فرد با توجه به شناخت کافی از سبک‌ های ماساژ و نیاز خود یک نوع ماساژ متناسب را انتخاب می کند.

انواع سبک های ماساژ

انواع سبک های ماساژ
ماساژ آروماتراپی

از زمان کهن استفاده از اسانس ‌ها که به هزاران سال قبل در مصر باستان باز می‌گردد کم و بیش رایج بوده به شکلی که اغلب ماساژهایی معطر در حمام‌ ها انجام می‌دادند. ماساژ آروماتراپی از دسته سبک ‌های ماساژی است که تجربه‌ استفاده از روغن ‌های طبی را همراه ماساژ ارائه می‌کند. تجربه‌ طب سنتی اثبات کرده است که ترکیب این دو عنصر در کنار هم باعث آرامش انسان شده و بسته به نوع رایحه‌ای که در حین ماساژ انتخاب می‌شود، ممکن است فرد یک نیرو یا انرژی خوبی از این نوع سبک ‌های ماساژ دریافت کند.

ماساژ بافت عمیق

بهره بردن از ماساژ بافت عمیق به خصوص در صورت داشتن درد و تنش عضلانی بسیار تاثیرگذار است. در این روش به شکل معمول ماسور یا فرد ماساژ دهنده از انگشتان دست و آرنج خود برای ماساژ و اعمال فشار استفاده می‌کنند. توجه به این نکته بسیار مهم است که ماساژ بافت عمیق نباید با ماساژ با فشار عمیق اشتباه گرفته شود به این دلیل که ماساژ بافت عمیق بر روی لایه ‌های ماهیچه‌ای تمرکز دارد و ماساژ با فشار عمیق بر روی کل بدن متمرکز است.

ماساژ سنگ داغ

در این نوع از سبک‌ ماساژ فرد ماساژور سنگ ‌های داغ را بر روی بدن فرد قرار داده و با آن‌ بدن را ماساژ می‌دهد. ماساژ سنگ داغ به ماساژ درمانگر اجازه می‌دهد تا در عین فشار سبک‌ به سطح بدن از طریق سنگ ‌های گرم به بافت های عمیق‌تری نفوذ کند که این سطح از گرما راه حلی عالی برای کاهش تنش‌ های عضلانی می باشد.

ماساژ رفلکسولوژی

این نوع از ماساژ در دهه‌ ۱۹۳۰ در ایالات متحده‌ آمریکا رایج شده و شامل یک طب فشاری است که بر روی نقاط خاصی از دست‌ و پاها اعمال می‌شود. در حقیقت این سبک ماساژ مسیرهای عصبی بدن را تحریک کرده و از تکنیک‌های خاصی برای تحریک نقاط بازتابی روی پاهای شما استفاده می‌کنند.

 

بیشتر بدانید: آشنایی با ماساژ رفلکسولوژی و فواید آن

 

 

ماساژ شیاتسو

انواع ماساژ

در طب کهن پزشکان چینی با ترکیب کردن سبک شیاتسو با گیاهان دارویی همراه با تکنیک‌ های طب سوزنی به تسکین درد بیماران خود کمک می‌کردند. ماساژ شیاتسو در حقیقت یکی از سبک ‌های ماساژ با عملکرد فیزیوتراپی به شمار می‌رود که درمان فیزیولوژیکی و معنوی را با هم ادغام می‌کند.

ماساژ ورزشی

همانطور که می‌دانید ورزشکاران همواره برای ورزش کردن از بدن خود به سختی کار می‌کشند به همین دلیل هم یک سبک کامل و تخصصی با نام ماساژ ورزشی به وجود آمد. از این سبک ماساژ قبل، در حین یا بعد از مسابقات ورزشی به شکل معمول توسط ورزشکاران استفاده می‌شود. ماساژ ورزشی به خوبی قادر است به تسکین دردهای عملکردی، افزایش انعطاف پذیری و حتی دفع آسیب‌ های احتمالی به ورزشکار کمک کند. در این نوع ماساژ از تکنیک‌ هایی مانند ماساژ بافت عمیق یا طب سوزنی با هم ترکیب شده تا متناسب با نیازهای خاص ورزشکاران مورد استفاده قرار بگیرند.

ماساژ سوئدی

در بین عموم مردم از ماساژ سوئدی به عنوان ماساژ سنتی یاد می‌شود بعنی بسیار شبیه به یک ماساژ معمولی است که همه یک بار آن را تجربه کرده‌اند. در ماساژ سوئدی ماساژور به شیوه‌ای سنتی به شکل معمول از ورز دادن و اصطکاک برای کاهش تنش عضلانی و افزایش گردش خون در بدن فرد استفاده می‌کند. همچنین درمانگر ماساژ در این سبک می‌تواند از روغن‌ های ماساژ برای کاهش شدت ضربات و حرکات رقیق دست بهره ببرد. این سبک ماساژ بر روی تخت ماساژ صورت گرفته و به طور حدودی بین ۳۵ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

ماساژ کمپرس گیاهی

کمپرس گیاهی ترکیبی از ماساژ تایلندی و گیاهی می باشد. در این سبک ماساژ از گونه های مختلفی گیاهی که خواص درمانی متفاوتی دارند استفاده می شود. این ماساژ که با نام هربال ماساژ نیز شناخته می شود در بهبود سردرد، درمان بی خوابی و تنش عضلانی بسیار موثر است.

ماساژ با شمع

یکی از جدیدترین و محبوب ترین سبک های ماساژ به شمار می آید. در این سبک از شمع ماساژ به جای روغن استفاده می شود. شمع های ماساژ از روغن های گیاهی ساخته می شود و دارای رایحه و خواص متفاوتی هستند. در این روش شمع ماساژ ذوب شده را بر روی پوست ریخته و ماساژ را انجام می دهند.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده بهترین ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *