وبلاگ

آیا استفاده از ابزار چوبی ماساژ موثر است؟

ابزار چوبی ماساژ

واژه‌ چوب درمانی که امروزه نام آن را زیاد می‌شنوید و با مفهوم آن آشنا شده ‌اید در واقع بر اساس همان ساختار استفاده از چوب در شرق باستان است که قدمت آن به صدها سال قبل می‌رسد. در جهان امروز با آن‌ که استفاده از ابزار چوبی برای ماساژ مرسوم است اما هنوز رازهای زیادی در مورد اینکه ابزار چوبی ماساژ چیست، چگونه کار می‌کند یا این‌که اصلا اثرات درمانی موثر دارد یا خیر وجود دارد. برای استفاده از این ابزار شاید بتوانید خودتان در منزل و با خرید یکی از آن‌ ها چوب درمانی را آغاز کنید اما به یاد داشته باشید که قبل از انجام هر حرکتی باید با متخصصین این حوزه و پزشکان حوزه ماساژ درمانی حتما مشورت کنید.

آشنایی با مفهوم چوب درمانی

ماساژ با چوب
به اختصار باید گفت چوب درمانی با استفاده از تعدادی ابزار چوبی ماساژ به تجزیه چربی و سلولیت‌های سطح پوست کمک می‌کند. ابزار ماساژ برای اعمال فشار مستقیم به مناطق خاصی از بدن طراحی و تولید شده‌ اند و در حقیقت تنها برای از بین بردن چربی‌ های اضافی تجمع یافته بر زیر پوست بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزار چوبی ماساژ چه در تجزیه چربی‌ های بدن و چه در سفت شدن پوست و بهبود حالت ارتجاعی آن کمک کننده است. طیف گسترده‌ای از درمان‌ ها با ابزارهای چوبی ماساژ در مراکز و سالن‌های ماساژ درمانی بر روی مراجعین انجام می‌پذیرد که به رفع مشکلات پوستی آن‌ ها بسیار کمک کننده است.

آیا ابزار چوبی ماساژ واقعا درست کار می‌ کنند؟

همانطور که همگی می‌دانیم بدن هر فردی در این دنیا به روش‌های درمانی گوناگون واکنش‌های متفاوتی نشان می‌ دهد. از سویی دیگر عواملی همچون سن و وزن هر فرد یا دفعات استفاده از درمان او نیز باید به طور کامل در نظر گرفته شوند. پس به قطعیت نمی‌توان گفت که استفاده از ابزار چوبی ماساژ برای همه‌ افراد نتایج یکسانی خواهد داشت. به این معنی که ممکن است برای عده‌ای مفید و آرامبخش باشد و برای عده‌ای دیگر استفاده از این ابزارهای ماساژ ناراحت کننده و بی‌اثر جلوه کند.

اما با توجه به نظرسنجی‌ های انجام شده، بیشتر افرادی که از ابزار ماساژ چوبی استفاده کرده ‌اند این امر حتی به شکل یک بار در هفته نیز برای آن‌ ها مفید بوده و به شل شدن ماهیچه‌های سفت و گرفته در بدن آن‌ ها کمک کرده و بدن را به شکل طبیعی از شر سموم نجات داده است.

باید گفت از آنجایی که ماساژ با چوب یک نوع از ماساژهای درمانی ۱۰۰ درصد طبیعی و غیرتهاجمی به شمار می‌رود، پس استفاده از ابزار چوبی بی‌خطر است. اما فراموش نکنید باید قبل از شروع هر درمان جدیدی برای بدن خود با پزشک یا ماساژ درمانگر مشورت کرده تا اطمینان حاصل شود که این نوع ماساژ درمانی برای شما مناسب باشد.

 

حتما بخوانید: ماساژور صورت بهترین وسیله برای مقابله با پیری پوست

 

مزایای ابزار چوبی ماساژ

شاید به جرات بتوان گفت که مزایای زیادی برای چوب درمانی و استفاده از ابزار چوبی ماساژ وجود دارد که علاوه بر ایجاد احساس آرامش و کاهش استرس به رفع موارد نام برده شده نیز بسیار کمک کننده است:

  • برطرف کردن گرفتگی ‌های عضلانی
  • روشی برای چربی سوزی و از بین بردن سلولیت پوستی
  • رفع سموم زائد از بدن به طور طبیعی
  • افزایش متابولیسم بدن
  • کمک به تحریک گردش خون در بدن و تخلیه لنفاوی

در حین ماساژ با ابزار چوبی چه اتفاقی می‌افتد؟

ابزار چوبی ماساژتا به حال به صدای رد شدن یک کامیون اسباب بازی از روی یک پاکت چیپس گوش کرده‌اید؟ خوب شاید خنده‌دار به نظر برسد اما احساس شما در حین چوب درمانی چیزی شبیه به همین فرآیند کودکانه است. با این تفاوت که این احساس در محیطی خوشبو با نور شمع و بوی عودها در کنار موسیقی ملایم و کمی آرام ‌تر انجام می‌شود.

به طور حتم هر مراجعه کننده برای بار اول که تحت ابزار چوبی ماساژ قرار می‌گیرد چون یک احساس جدید را تجربه می‌کند شاید برای او رضایت بخش نبوده و حتی شاید کمی احساس ناراحتی را نیز تجربه کند. به همین دلیل لازم است تا قبل از شروع ماساژ درمانی با ابزار چوبی به ماساژ درمانگر خود اطلاع دهید تا میزان فشاری که در حین ماساژ قرار است اعمال کند درست مشابه یک ماساژ معمولی باشد.

با این روش پس از گذشت چند جلسه به طور حتم احساس آرامش را تجربه خواهید کرد. شاید یکی از عجیب ‌ترین تجربه‌ هایی که در حین ماساژ با ابزار چوبی به دست خواهید آورد حس وکیوم باشد که از آن برای مکش چربی از نواحی بدن و انتقال آن به غدد لنفاوی استفاده می‌کنند.

همین خاصیت ابزار ماساژ چوبی است که به شما در کاهش سلولیت پوستی‌ تان کمک کننده است. بدون اغراق باید گفت شاید جلسات اولیه ماساژ درمانی با ابزار چوبی کمی ناراحت کننده و دردآور باشد آن هم به دلیل اعمال فشار ابزار بر روی نواحی شکم و پشت پاها که سلولیت و تجمع چربی بیشتری دارد. اما پس از گذشت چند هفته از جلسات چوب درمانی در می‌یابید که همین فرآیند چقدر برای شما آرامش ‌بخش‌تر و لذت ‌بخش‌تر شده است به خصوص زمانی که اثرات مثبت آن برای سلولیت ‌های پوستی خود را مشاهده کنید.

نتایج استفاده از ابزار چوبی ماساژ تا چه مدت ماندگار است؟

با قطعیت نمی‌توان به این سوال پاسخ داد به این دلیل که همه چیز بستگی به تمایل مراجعه کننده به دریافت چوب درمانی دارد. اما به طور کلی هر مراجعه کننده بلافاصله پس از اولین جلسه درمانی خود می‌تواند شاهد یک تفاوت کوچک در ظاهر بدنی خود باشد. ولی در نهایت برای مشاهده‌ اثرات نهایی بر روی هر مراجعه کننده آن‌ ها بین سومین و پنجمین جلسه‌ درمان خود قادر به دریافت اثرات آن هستند.

به بیان ساده‌تر باید گفت استفاده از ابزار چوبی ماساژ به گونه‌ای است که هرچه با آن سازگارتر شوید، اثرات قابل توجه ‌تر و ماندگارتر از آن دریافت خواهید کرد. با این حال تمام نتایجی که پس از جلسات درمانی خود به دست خواهید آورد معمولا برای حدود سه ماه بعد از آخرین جلسه‌ درمانی شما ماندگار است.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده بهترین ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور می‌باشد. اگر قصد دارید برای تجربه یک ماساژ ایده آل از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

راه ارتباطی با بن کر

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *