وبلاگ

۵ تفاوت اصلی ماساژور با ماساژ دستی

5 تفاوت اصلی ماساژور با ماساژ دستی

۵ تفاوت اصلی ماساژور با ماساژ دستی در چیست؟ ماساژ با دست یک درمان عالی است که هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته و برای مردم بسیار مفید بوده است. با این حال، در سال های اخیر دستگاه های ماساژ مختلفی در دسترس قرار گرفته است که گاهی اوقات توسط درمانگران حرفه ای برای صرفه جویی در انرژی و زمان و کاهش استرس استفاده می شود. دلیل مهمتر از آن، این است که ماساژور به افراد این امکان را می دهد که به تنهایی امکان استفاده از ماساژ را داشته باشند.

ماساژ درمانی پر استفاده ترین نوع درمان جایگزین در بیمارستان های ایالات متحده است. بین ژوئیه ۲۰۱۰ و ژوئیه ۲۰۱۱ تقریباً ۳۸ میلیون بزرگسال آمریکایی (۱۸ درصد) حداقل یک بار ماساژ گرفته بودند.

ماساژ درد ناشی از آسیب های اسکلتی عضلانی و سایر علل درد را تسکین می دهد، استرس را کاهش می دهد و آرامش را افزایش می دهد، آسیب های ورزشی را بازتوانی می کند، احساس اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و بهزیستی عمومی را افزایش می دهد.

در یک نظرسنجی از ۲۵ تا ۳۵ سال، ۷۹٪ گفتند که مایلند برنامه بیمه درمانی آن ها پوشش ماساژ را پوشش دهد. در سال ۲۰۰۶ سیستم بهداشت دانشگاه دوک مرکزی را برای ادغام رشته های پزشکی با رشته های CAM مانند ماساژ درمانی و طب سوزنی افتتاح کرد. در سال ۲۰۰۷، ۱۵۵۰۰ اسپا در ایالات متحده وجود داشت که حدود دو سوم بازدیدکنندگان آن زن بودند.

تعداد بازدیدها از ۹۱ میلیون در سال ۱۹۹۹ به ۱۳۶ میلیون در سال ۲۰۰۳ افزایش یافت و درآمدی معادل ۱۱ میلیارد دلار ایجاد کرد. پیش‌بینی شد که چشم‌انداز شغلی برای ماساژدرمانگران بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد که سریع‌تر از میانگین است.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا دستگاه های ماساژ موثر و جایگزین واقعی ماساژ با دست هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله اما فقط برخی از آن ها و تنها در صورت استفاده صحیح.

در آلمان، ماساژ توسط دولت در سطح فدرال و ملی تنظیم می شود. فقط فردی که ۳۲۰۰ ساعت آموزش (تئوری و عملی) را گذرانده باشد می تواند از عنوان حرفه ای “Masseur und Medizinischer Bademeister” “Masseur and Medical Spa Therapist” استفاده کند. این فرد می تواند بسته به مدت تجربه حرفه ای به یک فیزیوتراپیست (۱ سال تا ۱۸ ماه آموزش اضافی) دوره آموزشی خود را طولانی کند.

ماساژور در ماساژ کلاسیک، ماساژ میوفاشیال، ورزش و حرکت درمانی آموزش دیده است. در طول آموزش، آناتومی، فیزیولوژی، آسیب شناسی، زنان، پا، روانپزشکی، روانشناسی، جراحی، پوست و ارتوپدی را مطالعه خواهند کرد.

آن ها در الکتروتراپی و آب درمانی آموزش دیده اند. آب درمانی شامل Kneipp، Wraps، ماساژ زیر آب، شستشوی درمانی، سونا و حمام بخار است. بخش کوچکی از آموزش آن ها شامل اشکال خاصی از ماساژ است که توسط کالج محلی تعیین می شود، به عنوان مثال، ماساژ ناحیه رفلکس پا، ماساژ تایلندی، و غیره.

در نهایت، فارغ التحصیل مجاز است بیماران را تحت نظر پزشک معالجه کند. فارغ التحصیلان توسط بدن حرفه ای که فیزیوتراپیست ها را تنظیم می کند، تنظیم می شوند. این شامل محدودیت در تبلیغات و سوگند رازداری به مشتریان است.

در مکزیک، درمانگران ماساژ، به نام sobadores، ماساژ را با استفاده از روغن یا لوسیون با نوعی طب سوزنی و ایمان ترکیب می‌کنند. Sobadores  برای تسکین مشکلات دستگاه گوارش و همچنین درد زانو و کمر استفاده می شود. بسیاری از این درمانگران در پشت کامیون کار می کنند، فقط با یک پرده برای حفظ حریم خصوصی!

ماساژ کلاسیک

انواع ماساژور

حال که به اهمیت ماساژ در کشور های مختلف پی بردیم، در این مقاله از بن کر قصد داریم به بررسی دو نوع اصلی از دستگاه ماساژ و ۵ تفاوت اصلی ماساژور با ماساژ دستی بپردازیم.

۱)      نوع بالشتی

ماساژورهایی مانند بالشتک‌های ماساژ و صندلی‌های ماساژ معمولاً از «عمل ورز دادن» استفاده می‌کنند که شبیه ماساژ معمولی است که توسط درمانگران حرفه‌ای ماساژ داده می‌شود.

ماساژورهای بالشتکی و صندلی که به این شکل کار می‌کنند تا حدودی موثر بوده و امکان ماساژ خود را به صورت نامحدود می‌دهند و آن ها را برای چیزی مانند استراحت پس از یک روز کاری سخت عالی می کند. با این حال، به اندازه یک درمانگر حرفه ای موثر نیستند، بنابراین برای کاربردهای درمانی یا ماساژ نقاطی با مشکل عمیق، مورد توجه جدی قرار نمی گیرند.

ماساژورهای بالشتی

۲)      نوع ارتعاشی (ماساژور ویبره)

ماساژورهای ارتعاشی به جای استفاده از فشار دستی برای نفوذ و ماساژ، از امواج ارتعاشی مانند اولتراسوند یا لیزر استفاده می‌کنند. این یعنی:

  • می تواند با ریسک کمتری و عمیق تر نفوذ کرده و بسیار موثرتر باشد.
  • استفاده از آن به مهارت خاصی نیاز ندارد.

به همین دلیل بسیاری از درمانگران حرفه ای در عمل از ماساژورهای لرزشی استفاده می کنند که برای استفاده شخصی نیز ایده آل هستند. علت آن هم:

  • توانایی نفوذ عمیق بدون فشار
  • اثرات عالی اثبات شده علمی
  • بدون نیاز به مهارت و دانش خاصی برای بکارگیری درمان با کیفیت
  • بسیار سریع
  • قابلیت نفوذ

ماساژور ویبره

مزایای ماساژورهای ارتعاشی (ویبره)

ماساژ اغلب برای رسیدن به نقاطی که به آن احتیاج دارند، نیاز به نفوذ عمیق دارد. ماساژ دستی از فشار استفاده می کند، در حالی که ماساژ ارتعاشی از ارتعاشات مکانیکی مشابه روش اولتراسوند از امواج صوتی استفاده می کند. مزایای ارتعاش همانطور که پیش تر اشاره شد عبارتند از:

  • آن ها می توانند عمیق تر نفوذ کنند
  • بدون نیاز به فشار فیزیکی
  • نیازی به درد نیست
  • خطر آسیب یا آسیب بسیار کمتری دارد.
  • بدون نیاز به مهارت های خاص
  • ایده آل برای خود ماساژی
  • ماساژ ویبره می تواند بسیار سریعتر باشد.
  • امکان درمان نامحدود

در حالی که ماساژ دستی (با دست) به مهارت و آموزش خاصی نیاز دارد، ماساژ ویبره را می توان به راحتی بدون این کار انجام داد. برخی از پروتکل‌ها و اقدامات احتیاطی اساسی وجود دارد اما تنها کاری که باید انجام دهید این است که سر ماساژور را روی قسمتی که می‌خواهید ماساژ دهید قرار داده و اجازه دهید تا ارتعاشات به آن نفوذ کنند.

در یک کارآزمایی بالینی، استفاده از ماساژ برای کمک به ریکاوری پس از ورزش، ۵ دقیقه ماساژ ارتعاشی، نتایج مشابهی (در واقع کمی بهتر) نسبت به ۱۵ دقیقه ماساژ معمولی داشت و لرزش را سه برابر سریع‌تر کرد. البته این بستگی به تجهیزات مورد استفاده دارد که یک ماساژور دستی با چهار پد لرزش قوی از عهده آن برمیاید.

از آنجا که این دستگه ها می توانند به راحتی توسط افراد عادی و بدون مهارت خاصی استفاده شوند، به افراد امکان می دهد تا تعداد نامحدودی از درمان را برای خود داشته باشند. این یک مزیت بزرگ است زیرا اکثر مشکلات در طول زمان نیاز به درمان منظم دارند، در حالی که کاربردهای منفرد یا نادر ماساژ معمولاً تأثیر طولانی مدت کمی دارند. در ادامه چند نمونه از شرایطی وجود دارد که قطعاً در طول زمان به برنامه های منظم نیاز دارند.

مزایای ماساژورهای ارتعاشی (ویبره)

مواردی که نیاز به ماساژ منظم دارند

نمونه هایی از شرایطی که نیاز به ماساژ منظم دارند، عبارتند از:

  • اکثر سندرم های درد و توانبخشی
  • مراقبت های بهداشتی برای کمک به فشار خون، اضطراب، خواب و غیره.
  • کاهش سلولیت

همانطور که در ماساژ کوبه ای در مقابل ماساژ ارتعاشی بحث شد، سازندگان تفنگ ماساژ  دستگاه های خود را به گونه ای ساخته اند که سر خود را مانند چکش به داخل ببرند تا ارتعاشات درمانی ارائه کنند و این کار باعث می شود آن ها در ارائه ارتعاش موثر باشند. تفنگ های ماساژ و ماساژورهای کوبه ای ماساژورهای لرزشی نیستند اما تاحدودی باهم برابری می کنند.

در چند وقت اخیر بازار مملو از ماساژور هایی شده است که طبق موارد ذکر شده، خوب نیستند. به همین دلیل برای به دست آوردن یک ماساژور ویبره موثر مناسب، واقعاً باید در مورد نحوه انتخاب ماساژور تحقیق کنید. اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما در انتخاب درست کمک می کند.

ماساژور همه منظوره و عمومی که دارای دسته ارگونومیک مناسبی است و استفاده از آن را بسیار آسان می کند و از همه مهم تر، بسیار مقرون به صرفه است.

همچنین ماساژور چهار سر نهایی که تمام ویژگی های خوب ماساژور همه منظوره را دارد، به علاوه واضح است که می توانید ناحیه بسیار بزرگ تری را در یک زمان ماساژ دهید.

علاوه بر این که دارای مکانیزم تکان دهنده افست دوگانه ویژه با دمپر است. معنی آن این است که فوق‌العاده صاف است و ارتعاشات را به‌جای لرزش دستگاه، به عمق ماهیچه‌های شما می‌فرستد، و اگر به طور تصادفی از قسمت استخوانی عبور کنید، هیچ آسیبی نخواهد داشت.

بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که انواع ماساژور ها در سبک های مختلف و در  برندهای گوناگون عرضه می شوند. امیدواریم که با توجه به موارد و نکات ذکر شده در این مقاله ۵ تفاوت اصلی ماساژور با ماساژ دستی و بهترین نوع ماساژور ویبره مطابق با نیاز خود را انتخاب کنید. ممنون که با بن کر همراه بودید.

بن کر دارنده طیف گسترده ای از انواع ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *