وبلاگ

۱۴ نشانه نیاز به ماساژ و مزایای آن

14 نشانه نیاز به ماساژ و مزایای آن

بسیاری از مردم فکر می کنند که ماساژ گرفتن یک امر تجملی است. کاری که باید در موقعیت های خاص انجام دهید تا خود را ناامید کنید. اما اگر می دانستید ماساژ فواید زیادی برای سلامتی دارد، چه؟ ماساژ گرفتن همیشه حس شگفت انگیزی دارد. اما مواقعی وجود دارد که نیاز به ماساژ دارید. در این مقاله قصد داریم تا به ۱۴ نشانه نیاز به ماساژ و مزایای آن بپردازیم. با بن کر همراه باشید.

علائم نیازمند ماساژ درمانی

درست است، ماساژ منظم سلامت کلی ما را بهبود می بخشد و بدن شما ممکن است علائمی به شما بدهد که به ماساژ در اسرع وقت نیاز دارید. اما نشانه هایی که باید به آن ها توجه کنید چیست؟ و چگونه ماساژ دادن سلامت شما را بهبود می بخشد؟

بیایید به ۱۴ نشانه ای که باید مراقب آن ها باشید نگاهی بیندازیم و در مورد اینکه ماساژ دقیقاً چگونه می تواند برای شما مفید باشد صحبت کنیم.

ماساژ درمانی می تواند به بدن شما کمک کند پس از جراحات، جراحی ها یا استرس خود را بهبود بخشد. جلسات ماساژ زمانی بسیار سودمند هستند که به طور منظم دریافت شوند تا زمانی که مشکل به طور کامل ترمیم شود. در حالی که برخی از آسیب ها ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند، اکثر آن ها با تمرینات فیزیوتراپی پس از آن بهبود می یابند.

ماساژدرمانگرها همچنین می توانند با استفاده از ماساژ درمانی برای تخلیه تورم و کاهش درد به شما کمک کنند تا سریعتر از صدمات بهبود پیدا کنید. آن ها از دستان خود برای اعمال فشار هدفمند بر روی سطح پوست استفاده می کنند که به افزایش جریان خون کمک می کند که نقشی حیاتی در تسریع روند بهبود دارد.

آیا شما موارد زیر را تجربه می کنید؟

  • فک فک یا دندان قروچه.
  • گردن درد یا سفتی
  • سردرد، گردن درد و کمردرد.
  • درد در قسمت بالای بازوها، شانه ها، آرنج، مچ دست و دست.

اگر چنین است، پس احتمالاً بدن شما به ماساژ درمانی نیاز دارد! بسیاری از ما تا زمانی که یک ماساژدرمانگر حرفه ای آن را رها نکرده است، متوجه نمی شویم که چقدر تنش داریم. یک بدن سالم باید پس از دریافت یک جلسه ماساژ درمانی با یک پزشک باتجربه که می داند ابتدا روی کدام قسمت ها کار کند تا تنش عضلانی ناشی از استرس یا صدمات را به طور موثر کاهش دهد، احساس آرامش کند.

 

علائم نیازمند ماساژ درمانی

 

همچنین می تواند به کاهش سطح اضطراب برای کسانی که اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) دارند کمک کند. اگر از هر یک از علائم زیر رنج می برید، بسیار توصیه می شود که فوراً با یک ماساژدرمانگر وقت بگیرید. در ادامه نشانه های نیاز به ماساژ که زمان نشستن روی صندلی ماساژ را نشان می دهد آورده شده است.

۱٫ احساس استرس می کنید

بیایید با آن روبرو شویم، استرس چیزی است که تقریباً بین همه ما مشترک است. بین خواسته های کار، خانواده و به طور کلی زندگی، چه کسی در مقطعی احساس استرس نکرده است؟

اگرچه ممکن است نتوانیم منبع استرس را به طور کامل از زندگی خود حذف کنیم، اما می توانیم آن را تسکین دهیم و ماساژ یک راه عالی برای انجام این کار است.

ماساژ باعث کاهش سطح هورمون های استرس در بدن می شود. در عین حال، سطح اندورفین را افزایش می دهد، هورمون هایی که ما را خوشحال می کنند. آن را به یک کاهش دهنده استرس و بهبود خلق و خو تبدیل می کند.

ناگفته نماند، ماساژ زمانی را از زندگی روزمره به ما می دهد تا فشار خود را کاهش دهیم، استراحت کنیم و کاری انجام دهیم تا به شارژ مجدد خود کمک کنیم.

۲٫ سردرد می گیرید

اگر متوجه شدید که بیشتر از حد معمول سردرد می گیرید، ممکن است ناشی از تنش باشد. تنش می تواند در گردن، شانه ها و عضلات ذوزنقه ای ما ایجاد شود. و این تنش باعث ایجاد فشار می شود که باعث سردرد می شود.

ماساژ منظم می تواند این تنش را از بین ببرد. شل کردن ماهیچه ها باعث افزایش جریان خون بهتر در سر می شود که باعث کاهش سردرد می شود. همچنین می تواند به کاهش شدت علائم میگرن کمک کند.

ماساژ یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن استرس و تنش در بدن است. وقتی دردهای عضلانی اطراف شانه یا پشت خود را تجربه می کنید، با لمس های ملایمی شروع می شود که قبل از حرکت به سمت سر، احساسات منفی را آزاد می کند. ماساژ می تواند به طور قابل توجهی برای سردردهای ناشی از درد مزمن و سایر مشکلات سلامتی مانند بی خوابی به دلیل گردش خون ضعیف مفید باشد.

ماساژدرمانگر می داند که باید روی چه مناطقی تمرکز کند. استفاده از روغن های ضروری ابزار دیگری است که درمانگر شما می تواند از آن برای کمک به آرامش و کاهش درد استفاده کند.

۳٫ بیشتر روز را بی تحرک هستید

کار روی میز یا داشتن یک روال نسبتاً بی تحرک می تواند به اندازه کافی بی ضرر به نظر برسد. اما می تواند بیش از آنچه تصور می کنید بدن شما را خراب کند.

خم شدن روی میز یا نشستن در یک حالت برای مدت طولانی باعث ایجاد تنش در بدن شما می شود. این می تواند منجر به وضعیت نامناسب، سردرد یا درد کلی شود.

ماساژ دادن این فشار را از بین می برد و سلامت ستون فقرات شما را بهبود می بخشد. این ماهیچه هایی را که ناخودآگاه در طول روز سفت شده اند شل و شل می کند.

همچنین می تواند به فشاری که تایپ کردن در تمام طول روز به بدن شما وارد می کند کمک کند. ماساژ روی ساعد باعث شل شدن ماهیچه‌ها می‌شود و گردش خون بهتر را در سرتاسر بازوها و دست‌هایتان تقویت می‌کند.

۴٫ وضعیت بدنی ضعیفی دارید

بسیاری از مردم فکر می کنند وضعیت بدنی نامناسب نتیجه تنبلی است. یا حتی ممکن است چیزی خارج از کنترل آن ها باشد. واقعیت این است که بیشتر پوسچرهای بد ناشی از تنش در پشت و گردن در ترکیب با قدرت ضعیف عضلانی است.

ماساژ به طور طبیعی این تنش را از بین می برد. نه تنها سلامت ستون فقرات و وضعیت بدن را بهبود می بخشد، بلکه به عضلات اجازه می دهد آزادانه در موقعیت های طبیعی خود حرکت کنند.

همچنین به افزایش انعطاف پذیری عضلات کمک می کند. به این معنی که اگر هر یک از عضلات پشت یا گردن به مرور زمان کوتاه شده باشد، ماساژ منظم می تواند به افزایش طول آن ها کمک کند. افزایش انعطاف پذیری عضلات برای حرکت آنطور که باید.

۵٫ درد دارید یا دامنه حرکتی کامل ندارید

درد راهی است که بدن شما سیگنال می دهد که چیزی اشتباه است و مشکل این است که بسیاری از ما آن را نادیده می گیریم تا زمانی که بدتر شود.

درد در پشت، گردن، باسن و شانه‌ها می‌تواند نشانه آسیب بافت نرم یا درد عضلانی باشد. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا علت اصلی درد خود را پیدا کنید.

یک ماساژدرمانگر نقاط ماشه ای را مشخص می کند، که دسته هایی از فیبرهای عضلانی هستند که جریان خون را محدود می کنند و باعث ایجاد درد می شوند. کار کردن با این نقاط ماشه ای باعث تسکین درد و شل شدن عضلات درگیر می شود. افزایش جریان خون نیز باعث بهبود هر گونه آسیب بافت نرم می شود.

یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت عضلات ماساژ دادن آنهاست. ماساژ درمانی می تواند به آزادسازی فیبرهای عضلانی سفت و تحت فشار کمک کند و جریان خون را در آن ناحیه افزایش دهد و دامنه حرکت را برای تمام مناطق آسیب دیده نیز افزایش دهد!

و به همین ترتیب، اگر متوجه شدید که نمی توانید سر خود را از این طرف به سمت دیگر حرکت دهید یا بازوی خود را تا جایی که باید به سمت بیرون بکشید، ماساژ می تواند کمک کننده باشد. می تواند عضلات را شل کرده و حرکت را محدود کرده و دوباره حرکت کامل را بازگرداند. برای تعیین اینکه آیا ماساژ بهترین گزینه شماست، یک مشاوره رایگان با پزشک برنامه ریزی کنید.

 

ماساژ درمانی

 

۶٫ در حال تمرین هستید یا تازه شروع به تمرین کرده اید

تمرین و تمرین منجر به ساخت عضلات جدید، کشیدگی عضلات و حتی پاره شدن فیبرهای عضلانی می شود. فعالیت های قلبی و وزنه برداری می تواند استرس و فشار زیادی را به بدن شما وارد کند. به همین دلیل مراقبت از عضلات با ماساژ بسیار مهم است.

ماساژ بافت عمیق می تواند دامنه حرکتی را زمانی که عضلات سفت می شوند بازیابی کند. همچنین می تواند گردش خون بهتری را تقویت کند که به بهبودی سریع تر از آسیب های عضلانی کمک می کند.

انعطاف پذیری نیز با ماساژ افزایش می یابد و هرچه انعطاف پذیری شما بهتر باشد، کمتر با فشار و آسیب عضلانی مواجه خواهید شد.

۷٫ در خواب مشکل دارید

هنگامی که مشکل خواب دارند، اکثر مردم به کمک خواب یا شاید حتی یک فنجان چای گرم روی می آورند. ماساژ چیزی است که اغلب فراموش می شود.

ماساژ درمانی برای عضلات شما و سلامت قلب و عروق شما مناسب است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که مشکلات خواب دارند ممکن است در آینده بیشتر به بیماری‌هایی مانند سکته یا دیابت مبتلا شوند، زیرا کمبود استراحت در طول زمان تا زمانی که هنوز زنده هستند بر بدن آن ها تأثیر زیادی می‌گذارد! ماساژ منظم می تواند به ترویج عادات بهتر در ساعات کاری کمک کند شما هم قبل از خواب چیزی آرامش بخش می خواهید.

اما در مورد آن فکر کنید. وقتی عضلات شما احساس آرامش می کنند، شما آرام هستید و چه وسیله ای بهتر از این برای خواب وجود دارد؟

ماساژ همراه با آرامش عضلات، گردش خون را افزایش می دهد، هورمون های استرس را کاهش می دهد، اندورفین را افزایش می دهد و به طور کلی احساس بهتری به شما می دهد. این یک راه طبیعی و موثر برای استراحت بهتر و خواب عمیق تر است.

۸٫ قبلاً هرگز ماساژ نداده اید

اگر قبلا هرگز ماساژ نداده اید، نمی دانید چه چیزی را از دست می دهید! این یک راه عالی برای بهبود سلامت کلی شما و انجام کاری برای بهبود خود و خلق و خویتان است.

ماساژ منظم راهی برای حفظ فواید آن است. اکثر ماساژورها توصیه می کنند حداقل یک بار در ماه ماساژ انجام دهید. اگر در حال تمرین یا بهبودی از یک آسیب هستید، ممکن است بیشتر لازم باشد. بدن شما در صورت نیاز به ماساژ به شما اطلاع می دهد، به آن گوش دهید.

یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت بدن ماساژ منظم است. متداول ترین توصیه درمانگرها یک بار در ماه برای نگهداری و حتی اگر در حال بهبودی پس از آسیب یا تمرکز بر توانبخشی هستید، بیشتر است.

دریافت منظم ماساژ می تواند با گرم نگه داشتن عضلات نرم و گرم شده پوست و بهبود سرعت گردش خون، اطمینان حاصل شود که از تمام نواحی پوست به درستی مراقبت می شود. از این رو، مواد مغذی مورد نیاز را سریع‌تر دریافت می‌کنند که درد کاهش‌دهنده استرس، سردرد تنشی، گرفتگی فشار، کمردرد و غیره را تسکین می‌دهد.

اگر به دنبال راهی برای کاهش استرس، بهبود خلق و خو و کاهش درد در بدن بوده اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک قرار ملاقات با تیم فیزیوتراپی و ماساژ  تعیین کنید. خدمات ماساژ درمانی برای کمک به شما در بهبود بیماری‌های مزمن یا آسیب و در عین حال تسکین سردرد، گردن درد و کمردرد ارائه می‌ شود.

۹٫ با گردش خون مشکل دارید

ماساژ یک راه عالی برای تقویت گردش خون سالم و کاهش درد است. افرادی که مچ پاهای متورم دارند معمولاً با ماساژ منظم هر هفته تسکین می یابند. زنان باردار نیز از این جلسات سود زیادی می برند، زیرا دست زدن به پارچه های الاستیک روی بدن خود به طور منظم به جلوگیری از ادم لنفاوی بعدی در مسیر بارداری کمک می کند.

در حالی که بچه دار شدن! هم افراد مسن و هم بزرگسالان غیرفعال می‌توانند از ماساژ استفاده کنند، زیرا به آن ها اجازه می‌دهد خون را به اطراف منتقل کنند، که به درمان هر گونه درد یا دردی که ممکن است به دلیل عدم تحرک در طول زمان احساس کرده‌اند (سالمندان) کمک کند.

۱۰٫ اگر بافت زخمی دارید

ماساژ می تواند به صاف کردن بافت اسکار کمک کند و آن را سالم و انعطاف پذیرتر نگه دارد. این کار را با ایجاد ریز پارگی در فیبرهای عضلانی ما هنگام ورزش یا کار سخت روی کارهای روزمره مانند شستن ظروف برای مدت طولانی انجام می دهد. هنگامی که عضلات دردناک را با روغن ماساژ می دهید، گرمای لمس انسان به آرامش آن ها کمک می کند.

 

ماساژ یک روش درمانی چینی باستانی

 

۱۱٫ احساس درد در گردن

هنگامی که در گردن خود احساس درد می کنید، متوقف شوید و توجه کنید. نادیده گرفتن علائمی که بدن شما می دهد می تواند منجر به بدتر شدن آسیب یا حتی جراحی شود اگر برای مدت طولانی درمان نشود!

لطفاً همین امروز با یک ماساژدرمانگر دارای مجوز قرار ملاقات بگذارید تا بتواند به کاهش برخی از تنش‌های مربوط به استرس که در سراسر آنجا وجود دارد کمک کند و باعث شود احساس کنیم همه در درون ما گره خورده‌اند. ماساژ درمانی ورزش خوبی است و اضطراب را کاهش می دهد، از جمله مزایای دیگر. اکثر پزشکان جلسات هفتگی را قبل از هر رویداد مهمی مانند ارائه کار و موارد دیگر توصیه می کنند.

۱۲٫ اگر احساس می کنید که تحت فشار زیادی هستید

ماساژ می تواند موثرترین راه برای آرامش بعد از یک روز طولانی باشد. اثرات آن برای ساعت ها باقی می ماند و شما بیشتر از همیشه احساس انرژی خواهید کرد! یک جلسه ۶۰ دقیقه ای یا ۹۰ دقیقه ای تمام چیزی است که لازم است. اجازه ندهید استرس شما در زمانی که فواید بسیار زیادی وجود دارد، فقط با دریافت یکی از آن ها، مانع شود.

۱۳٫ اگر در حال گذراندن دوره آموزشی هستید

بدن انسان طوری طراحی نشده است که ساکن باشد. ماهیچه های ما به حرکت و توجه نیاز دارند، درست مانند قسمت هایی از بدن که بیشتر استفاده می شوند، بنابراین ضروری است که آن ها را با درمان های ماساژ درمانی فعال نگه داریم! ماساژدرمانگرها به شما کمک می‌کنند تا با تکنیک‌های ملایم و در عین حال قدرتمند خود، بر روی مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است، بدون آسیب رساندن به خودتان تمرکز کنید.

۱۴٫ احساس خستگی در عضلات خود داشته باشید

ماساژ یک روش درمانی چینی باستانی است که درد و ناراحتی را در نواحی آسیب پذیر بدن ما کاهش می دهد. رایج ترین نوع برای تسکین عضلانی، ماساژ با خارج کردن سموم از طریق تماس فیزیکی یا فشار از سایر سطوح نرم مانند بالش عمل می کند، به طوری که در خود ماهیچه ها تجمع نمی کنند. این به جلوگیری از التهاب و درد بعد از کار بیش از حد آن ها کمک می کند! بنابراین دفعه بعد که به یک استراحت درمانی نیاز دارید، کمی بافت عمیق را روی آن شانه های سفت یا هر جای دیگری امتحان کنید!

در این مقاله از بن کر به بررسی ۱۴ نشانه نیاز به ماساژ و مزایای آن پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که ماساژ خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *