وبلاگ

۱۰ فایده ماساژ درمانی با عسل

10 فایده ماساژ درمانی با عسل

عسل هم به عنوان غذا و هم وقتی به صورت خارجی برای بدن استفاده شود فواید زیادی برای سلامتی دارد. ماساژ درمانی با عسل شامل کارکردن بافت نرم بدن برای کاهش استرس های روزانه و تنش عضلانی و تقویت آرامش است، مانند یک ماساژ معمولی اما با خواصی دیگر. در این مقاله قصد داریم تا به ۱۰ فایده ماساژ درمانی با عسل و نحوه استفاده از عسل در ماساژ و مزایای آن بپردازیم. با بن کر همراه باشید.

تاریخچه عسل

برای قرن ها زنبور عسل و عسل با سلامتی و رفاه مرتبط بوده اند. اخیراً جمعیت آن ها توسط آفت کش های دست ساز، گیاهان اصلاح شده ژنتیکی، آلودگی و سایر سموم به چالش کشیده شده است. حفاظت از آن ها حفاظت از بشریت است.

زنبور برای مدت بسیار طولانی یک همراه تقریباً نامرئی برای بشریت بوده و تاریخچه عسل را خلق کرده است. مستندات فعالیت آن ها، عسلی که تولید می کنند و فواید سلامتی عسل به هزاران سال قبل برمی گردد.

یک کتاب مقدس سومری که در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد نوشته شده است، نسخه ای برای درمان زخم ارائه می دهد: غبار رودخانه را به صورت پودر آسیاب کنید، سپس آن را در آب و عسل خمیر کنید و بگذارید روغن ساده و روغن سرو داغ روی آن پخش شود.

پاپیروس Ebers که در حدود ۱۵۵۰ سال قبل از میلاد نوشته شده است شامل ۱۴۷ نسخه از عسل برای کاربردهای خارجی، از استفاده در برابر طاسی تا پمادهای شفابخش پس از جراحی و کاهش التهاب است.

متون آیورودا در هند باستان نوشته شده در حدود ۵۰۰ پس از میلاد نشان می دهد که عسل برای تمیز کردن و التیام زخم ها و همچنین برای بسیاری از عفونت های داخلی و خارجی استفاده می شود. یونانیان باستان عسل را دارو می دانستند و معتقد بودند که عمر را طولانی می کند. در فرهنگ مایاها از عسل یک زنبور بدون نیش برای درمان آب مروارید استفاده می کردند.

امروزه علاقه به استفاده از عسل به عنوان یک نوع دارو یا زنبورداری در حال افزایش است. آگاهی مجدد از خواص درمانی در داروهای خانگی، مکمل‌های عسل و همچنین اقلام بدون نسخه دیده می‌شود. عسل فقط شکر نیست. حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم از جمله کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم و همچنین ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و پروبیوتیک‌ها است.

 

چگونه یک ماساژ عسل انجام دهیم؟

 

چگونه یک ماساژ عسل انجام دهیم؟

ماساژ بسیاری با فواید عسل وجود دارد. وقتی عسل به صورت خارجی استفاده شود، به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند. یعنی جذب و احتباس آب را تقویت می کند. وقتی به لوسیون یا روغن اضافه می شود، پوست را نرم و آبرسانی می کند. همچنین حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که جذب پوست می شود.

یک تکنیک تخصصی برای ماساژ عسل وجود دارد. عسل متفاوت از ماساژ سوئدی که از خواص سر خوردن روغن ها برای حرکت آسان دست ها در امتداد پوست استفاده می کند، لغزش کمی دارد و چسبندگی زیادی ایجاد می کند.

تکنیک مورد استفاده شاید بیشتر مربوط به چیزی مانند حجامت باشد زیرا به جای سر خوردن، سطح کف دست درمانگر روی پوست کشیده می شود و در نتیجه یک حرکت پمپاژ ایجاد می شود که مناطق رفلکس را تحریک می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و به بدن در حذف سموم کمک می کند.

در ماساژ خود، می توانید مقدار کمی عسل را به روغن ماساژ خود اضافه کنید و یک روغن ماساژ عسل ایجاد کنید. هیئت ملی عسل حدود پنج قاشق غذاخوری عسل مخلوط با دو فنجان روغن بادام و دو قاشق غذاخوری روغن گل رز (نه اسانس) را توصیه می کند. ممکن است بخواهید مقادیر را برای سطح راحتی خود با توجه به سر خوردن و تکنیک تنظیم کنید. همچنین می توانید یک یا دو قطره اسانس را برای ارزش درمانی اضافه کنید، مانند اسطوخودوس برای آرامش.

فواید عسل برای سلامتی

ماساژ درمانی با عسل به افزایش رساندن ماساژ عسل به خون و اکسیژن به نواحی تحت درمان کمک می کند و همچنین می تواند در حمایت از درمان های دیگر برای کمک به توانبخشی آسیب های عضلانی استفاده شود، زیرا عضلات کشیده و شل می شوند.

  1. در حین ماساژ، مواد مفید عسل مستقیما جذب پوست شده و سموم به دام افتاده از بین می روند.
  2. عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده قوی بر روی حداقل شصت گونه باکتری است. غیر سمی است و اثرات قوی دارد.
  3. برای پوست های بسیار حساس قابل استفاده است و می تواند به کاهش سوزش کمک کند
  4. ترکیبات عسل شامل قندهایی مانند گلوکز و فروکتوز و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم، کلر سدیم، گوگرد، آهن، فسفات و ویتامین های B1، B2، C، B6، B5 و B3 مانند اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات شفابخش است.
  5. بدن انسان تا ۱۰۰ درصد از خواص عسل را جذب می کند. تأثیر عسل تقریباً بلافاصله پس از یک بار درمان احساس می شود.
  6. به بهبود نشاط و آرامش ذهن و بدن شما کمک می کند.

همانطور که اشاره شد، فقط یک قاشق غذاخوری عسل حاوی کلسیم (۲۰٫۳ میلی گرم)، آهن (۱٫۴ میلی گرم)، منیزیم (۶٫۸ میلی گرم) و پتاسیم (۱۷۶ میلی گرم) است. عسل همچنین حاوی ویتامین های C و B6، ریبوفلاوین و فولات است. اگرچه یک قاشق غذاخوری عسل حاوی حدود ۶۴ کالری است، اما هنگامی که به صورت خارجی در یک جلسه ماساژ عسل استفاده می شود، این کالری به وزن اضافه نمی شود!

ماساژ عسل چه احساسی دارد؟

توجه داشته باشید که ماساژ عسل برای کمردرد بسیار مفید است. در طول ماساژ، مریدین های انرژی که مربوط به اندام های داخلی هستند تحریک می شوند. تحریک این مریدین ها و شروع فرآیند سم زدایی باعث احیای قوی کل بدن می شود.

  • ماساژ عسل به طور قابل توجهی گردش خون را در لایه های عمیق تر پوست بهبود می بخشد و آن را گرم و رنگ می کند.
  • همچنین باعث بهبود تغذیه و دفع مواد زائد در پوست و تمام اندام های داخلی می شود و به از بین بردن درد کمک می کند.
  • در طول درمان پوست شما عمیقا تمیز و مرطوب می شود و خاصیت ارتجاعی آن افزایش می یابد.
  • برای روشن کردن پوست استفاده می شود و ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتریایی آن به کاهش ظاهر اسکارها و افزایش ترمیم و بازسازی بافت کمک می کند.

مزایای دیگری نیز وجود دارد:

  1. کل سیستم عصبی را آرام کنید.
  2. گردش خون و متابولیسم را بهبود می بخشد.
  3. جریان سیستم لنفاوی را افزایش دهید.
  4. مکش سبک باعث تخلیه سموم و مایعات اضافی می شود.
  5. در حالی که مکش سنگین تر می تواند گردش خون را به عضلات راکد تحریک کند و چسبندگی فیبری را شل کند.
  6. فرد را از فرسودگی مزمن فکری و جسمی رها کنید.
  7. افزایش ایمنی و توانایی ارگانیسم برای تصفیه خود.
  8. ایجاد اثرات تسکین دهنده و جوان کننده
  9. از بین بردن آکنه، کمک به خشکی و خارش پوست
  10. پاتوژن ها، نمک ها و سموم را از بین ببرید.

درمان با ماساژ عسل

 

درمان با ماساژ عسل

برای درمان از عسل خام خانگی با کیفیت بالا استفاده می شود. عسل در ناحیه تحت درمان قرار داده می شود و سپس از تکنیک ماساژ ویژه استفاده می شود. دست ها خیلی چسبناک می شوند و پوست کمی کشیده می شود. این یک احساس عجیب اما کاملا دلپذیر است.

پس از درمان، پوست با حوله های داغ تمیز می شود و از روغن های گرم برای پایان درمان با ماساژ درمانی آرامش بخش و مغذی استفاده می شود. همچنین در طول این ماساژ از بوی فوق‌العاده عسل لذت خواهید برد که فوایدی برای آرامش ذهن و آرامش و فواید ضد استرس دارد.

پس از آن، علاوه بر داشتن ذهن، بدن و روح آرام، پوست بسیار نرم، مرطوب و شاداب می شود. روی آکنه هم خیلی خوب عمل میکنه! پوست حساس، خارش دار و خشک فواید زیادی دارد. ماساژ پشت عسلی حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. اگر می‌خواهید درمان را یک قدم جلوتر ببرید، می‌توانید به درمان عسل ۳۰ دقیقه ماساژ جامع یا عمیق بافت اضافه کنید.

فواید طبیعی و ارگانیک ماساژ عسل

ده مورد از مزایای ثابت شده ماساژ عسل عبارتند از:

  • گردش لنف و خون را برای ورود بهتر ویتامین ها و مواد معدنی بهبود می بخشد.
  • با تخلیه سموم بدن و ضایعات سلولی، پوست را سم زدایی می کند.
  • منافذ بسته پوست را برای آبرسانی بهتر باز می کند.
  • سلولیت را از بین می برد و سطح پوست را صاف می کند.
  • ایمنی پوست را برای درمان خود در هنگام آسیب افزایش می دهد.
  • بریدگی های جزئی، ترک های پوستی و خراش ها را بهبود می بخشد.
  • پوست را طراوت می بخشد و درخشندگی داخلی و خارجی را ایجاد می کند.
  • به عنوان یک ماده طبیعی پوستی برای از بین بردن لکه ها و ساییدگی های پوستی و غیره عمل می کند.
  • ماساژ عسل یک کمک اثبات شده و موثر برای لاغری و کاهش وزن است.
  • به عنوان درمانی برای کسانی که درگیر ورزش و ورزش هستند توصیه می شود که در آن ماساژ عسل می تواند به جوانسازی عضلات دردناک کمک کند.

ماساژ درمانی با عسل نه تنها تناسب اندام درونی شما را حفظ می کند، بلکه خواص بیرونی پوست شما را نیز تقویت می کند. در ابتدا ممکن است در طول این درمان کمی احساس عجیبی داشته باشید زیرا چسبندگی عسل روی پوست خشن است.

درمان علمی اثبات شده

ماساژ عسل یک درمان منحصر به فرد با فواید ضد سلولیت پوست و یکی از موثرترین مواد در مبارزه با سلولیت است. ماساژ عسل گردش خون میکرو مویرگی را در پوست افزایش می دهد و در نتیجه سلول های سلولیت را حل می کند و در عین حال بدن را سفت، تقویت و سم زدایی می کند.

ماساژ با عسل گردش خون را بهبود می بخشد و جریان لنفاوی مواد مغذی لازم برای بهبود وضعیت پوست شما را تقویت می کند و همچنین به سیستم لنفاوی کمک می کند تا هرگونه سموم و مایع اضافی را از بین ببرد. خواص درمانی عسل قرن هاست که شناخته شده است. ماساژ عسل به عنوان یک درمان باستانی در اروپا و آسیا بسیار محبوب است. برای دستیابی به حداکثر نتایج، یک سری درمان توصیه می شود.

ماساژ ضد سلولیت لایه‌های عمیق پوست و ماهیچه‌ها را تحریک می‌کند و جریان خون را به آن ناحیه تشویق می‌کند که مواد مغذی لازم برای بهبود وضعیت پوست شما را فراهم می‌کند و همچنین به سیستم لنفاوی کمک می‌کند تا هر گونه سموم و مایع اضافی را از بین ببرد.

تکنیک ماساژ همچنین سلول‌های چربی را که در زیر پوست تجمع می‌یابند، می‌شکند که بافت همبند پوست را کشیده و باعث ایجاد اثر فرورفتگی سلولیت می‌شود.

ماساژ عسل به عنوان لایه برداری کامل بدن عمل می کند. پوست تمیز، صاف، غنی شده با اکسیژن و مواد مغذی عسل می شود. ماساژ با عسل نه تنها برای بهبود، بلکه برای جوانسازی نیز طراحی شده است. این امر به دلیل مقدار ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل طبیعی امکان پذیر است. در طول ماساژ، عسل سموم مختلفی را که در مدت زمان طولانی جمع آوری می شوند، از بدن خارج می کند.

معاصران ما معتقدند که زادگاه ماساژ عسل تبت است. اینکه تبتی ها توانستند خواص شناخته شده ماساژ و خواص درمانی را با عسل پیوند دهند. تاثیر عسل و فواید ماساژ عسل بر بدن انسان بسیار زیاد است.

چای عسل، شمع موم زنبور عسل، و ماسک صورت عسل

اگر می خواهید یک تجربه کامل در جلسه ماساژ عسل ایجاد کنید، همیشه می توانید با استفاده از شمع های موم عسل رایحه آرامش بخش عسل را اضافه کنید. استفاده از شمع‌های موم زنبور عسل (به‌جای شمع‌های مبتنی بر پارافین) این مزیت را دارد که غیرسمی، بدون دوده و سازگار با محیط‌زیست است.

همچنین اثر تسکین دهنده ای دارد زیرا شمع های موم زنبور عسل، وقتی روشن می شوند، یون های منفی ساطع می کنند که نشان داده شده است افسردگی را کاهش می دهد. مانند آن احساس خوشایند، پس از بارندگی به همین دلایل احساس می کنید.

ارائه یک فنجان چای عسل خوب با یک یا دو قاشق چایخوری عسل به مشتری، پس از جلسه ماساژ، راهی خوب برای تکمیل تجربه است. (چای عسل مانوکا را برای مزایای بیشتر امتحان کنید!)

در این مقاله از بن کر به بررسی ۱۰ فایده ماساژ درمانی با عسل، نحوه استفاده از عسل در ماساژ و مزایای آن پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که این ماساژ خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *