وبلاگ

هر آنچه که باید در مورد ماساژ ساختاری بدانید

ماساژ ساختاری

آیا به ماساژ فکر می کنید؟ قبل از رزرو نوبت، با انواع مختلف ماساژ و اینکه چگونه ممکن است برای شما مفید باشد آشنا شوید. اگر به دنبال تسکین درد در یک نقطه خاص هستید، ماساژ ساختاری ممکن است پاسخی برای شما باشد. با استفاده از حرکات و موقعیت های استراتژیک، ماساژ ساختاری می تواند درد کمر را تسکین دهد و منجر به افزایش تحرک و انعطاف پذیری شود. در این مقاله قصد داریم تا به ماساژ ساختاری و مزایای آن بپردازیم. با بن کر همراه باشید.

ماساژ ساختاری چیست؟

ماساژ ساختاری یک تکنیک غیر تهاجمی است که منبع درد را بر اساس عدم تعادل ساختاری شناسایی می کند و از موقعیت بدن برای کاهش تنش استفاده می کند. هنگامی که برای یک جلسه ماساژ ساختاری مراجعه می کنید، یک متخصص با تعیین یک نقطه حساس علت درد شما را شناسایی می کند.

سپس به آرامی بدن را در موقعیت هایی قرار می دهند که درد را کاهش داده و تغییرات را تحریک می کند. این موقعیت ها حدود ۱-۲ دقیقه نگه داشته می شوند. همانطور که آن ها قرار می گیرند، آن ها تغییر در ساختار را نظارت می کنند و متناسب با آن تنش بافت را تغییر می دهند. این تکنیک می‌تواند نتایج سریعی به همراه داشته باشد و شما ممکن است پس از یک جلسه کاهش درد را مشاهده کنید.

برخلاف سایر تکنیک های ماساژ، ماساژ ساختاری از فشار و مالش برای از بین بردن تنش استفاده نمی کند. این روش تلاش می‌کند تا با ژست‌ها و پوزیشن‌های هدفمند، عضلات را برای تسکین درد طولانی‌مدت بازسازی کند.

آیا باید ماساژ ساختاری را امتحان کنم؟

ماساژ ساختاری می تواند برای کسانی که از کمردرد مزمن رنج می برند، مفید باشد. در برخی موارد، می‌تواند به سرعت درد را تسکین دهد، اما بسته به شدت اختلال عملکرد، ممکن است چند جلسه طول بکشد تا نتایج را مشاهده کنید. ماساژ ساختاری می تواند به تنهایی انجام شود یا با سایر تکنیک های ماساژ همراه شود.

ممکن است برای کسانی که ماساژ کمتر مزاحم را ترجیح می دهند گزینه خوبی باشد. هیچ مالش یا فشاری برای از بین بردن تنش وجود ندارد، فقط حرکات و موقعیت‌ها را نگه می‌دارد. اگر از درد و فشار سایر ماساژها لذت نمی برید، این می تواند جایگزین خوبی برای شما باشد.

اگر یک بیماری مزمن یا سایر نگرانی های سلامتی دارید، ممکن است از ماساژ سودی نبرید. بافت بدن شما ممکن است با التهاب به دام افتاده پس از ماساژ مشکل داشته باشد. هر گونه نگرانی در مورد سلامتی باید قبل از ماساژ با یک ماساژدرمانگر در میان گذاشته شود.

 

فواید ماساژ ساختاری چیست؟

 

فواید ماساژ ساختاری چیست؟

ماساژ ساختاری هدف اصلی بازسازی بدن شما برای از بین بردن تنش است. تجربه این نسخه مزایای زیادی دارد. این منجر به اسپاسم عضلانی کمتر، افزایش دامنه حرکتی، انعطاف پذیری بیشتر، بهبود جریان خون، تسکین التهاب و بهبود وضعیت بدن می شود. ناگفته نماند که به تسکین درد احتمالی کمر و گردنی که احساس می کردید اشاره نکنید.

استرس و تنشی که می‌توان با هدف قرار دادن نقاط حساس کاهش داد، بسیار سودمند است. با احساس بازسازی و تراز دوباره پشت شما، ناراحتی شما را متوقف نمی کند یا آزار نمی دهد. زمانی که در قسمت‌های خاصی از کمرتان احساس درد می‌کنید، می‌تواند ایجاد شده و منجر به درد بیشتر شود. هرچه زودتر عمل کنید، زودتر می توانید از شر آن خلاص شوید و جلوی انتشار اثرات آن را بگیرید.

تکنیک های ارزیابی آسان

فقط بخش کوچکی از ماساژدرمانگران از هر گونه تست ارزیابی در عمل خود استفاده می کنند. اگرچه اکثر آموزش های ماساژ شامل برخی از انواع تست های حرکت شناسی و ارزیابی است، درمانگران به سرعت این اطلاعات را فراموش می کنند و تنها به لمس خود تکیه می کنند. لمس قدرتمند است و به همین دلیل، اکثر درمانگران نیازی به هیچ آزمایش ارزیابی پیدا نمی کنند. من معتقدم که اضافه کردن چند تست ارزیابی ساده می تواند تجربه ماساژ را به طور چشمگیری افزایش دهد.

مشکل در ارزیابی

مشکل تست این است که تعداد تست ها بسیار زیاد است. بعد از ساختن دی وی دی های زیادی در تست ارتوپدی، حتی من نمی توانم همه آن ها را به خاطر بسپارم. همچنین، در یک تمرین معمولی ماساژ، تنش عضلانی بر شکایات مراجعه کننده غالب است و بنابراین یک درمانگر با مهارت های لمسی خوب می تواند به راحتی نواحی شکایت را پیدا کرده و آن ها را تسکین دهد.

در نهایت، بسیاری از مشتریان انتظار ندارند هیچ آزمایشی انجام دهند. آنچه ما واقعاً به آن نیاز داریم مجموعه ای ساده از آزمایشات است که بتوانیم به سرعت انجام دهیم و محدودیت ها را هم برای درمانگر و هم برای مشتری آشکار کند.

ارزیابی چه چیزی می تواند به همراه داشته باشد؟

با توجه به پیچیدگی تمام آزمایشات ارتوپدی، ما به چند آزمایش ساده نیاز داریم که به سرعت انجام شود و در هر جلسه برای هر مراجعه کننده ای اعمال شود. تست دامنه حرکتی پاسخ کاملی به این الزامات است، به خصوص که ما با عضلاتی کار می کنیم که مفاصل را کنترل می کنند. با انجام سریع توالی تست حرکتی با دامنه کامل بدن، می‌توانیم ببینیم که در کجا محدودیت‌هایی وجود دارد.

این به درمانگر می گوید که کجا کار کند، اما به همان اندازه مهم، به درمانجو در مورد زمینه ای که نیاز به توجه دارد هشدار می دهد. این می تواند هدفی را ایجاد کند که درمانگر و مشتری می توانند برای رسیدن به آن تلاش کنند. تنش مقدمه آسیب است و محدودیت دامنه حرکتی نشانه تنش و حرکت ناکارآمد است. با فاش کردن این نواحی برای مشتری، می‌توانیم جلسه‌ای طراحی کنیم که نه تنها او را از درد در حال حاضر رهایی بخشد، بلکه آن ها را در آینده سالم‌تر کند.

بسیاری از دانش آموزان فکر می کنند افرادی که به اسپا می آیند هیچ آزمایشی نمی خواهند. هر انسانی می خواهد عمیقاً به او گوش داده شود. هنگامی که مشتریان خود به ما می گویند کجا آسیب دیده اند، به صحبت های خود گوش می دهیم. وقتی متوجه می شویم که یک شانه بالاتر از دیگری است، می توانیم با چشمان خود به آن ها گوش دهیم.

وقتی مچ، آرنج یا شانه‌هایشان را خم می‌کنیم و متوجه محدودیت می‌شویم، می‌توانیم با لمس خود به آن ها گوش دهیم. صرف ۹۰ ثانیه برای انجام آزمایشاتی که الگوهای اصلی نگهداری را نشان می دهد معمولاً با هیجان مشتریان روبرو می شود. درمانگرانی که می توانند با مشتریان خود درگیر شوند و بر آنچه که نیاز است تمرکز کنند، درمانگران موفقی هستند.

این واقعیت که ۹۹٪ از درمانگران هیچ آزمایشی را قبل از جلسه انجام نمی دهند به این معنی است که پتانسیل زیادی برای ماساژ درمانگران وجود دارد تا ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنند.

پروتکل درمان ماساژ ساختاری

اساس این کار یافتن محدودیت مفصل با استفاده از تست های دامنه حرکتی و درد همراه با تست قدرت است. هنگامی که منطقه ای را برای کار پیدا کردیم، از همان نوع تکنیک ها برای هر گروه عضلانی استفاده می کنیم. سپس دوباره آزمایش می کنیم و تکرار می کنیم تا زمانی که مشتری بدون درد باشد و دامنه حرکتی او افزایش یابد.

وقتی تست های دامنه حرکتی را انجام می دهیم، معمولا سعی می کنیم طرفی را که تست می کنیم با طرف دیگر مقایسه کنیم و متوجه شویم که کدام سمت سفت تر است. به این ترتیب، ما مجبور نیستیم درجات دقیقی را که یک مفصل باید حرکت کند، به خاطر بسپاریم و می‌توانیم این را به صورت ارگانیک از طریق کار روی مشتریانمان و راهنمایی بدن آن ها یاد بگیریم.

تکنیک ها از کم شدت تا شدیدترین اعمال می شوند.

  1. فشار ایستا را به شکم عضلانی وارد کنید.
  2. فشار استاتیک را اعمال کنید و حرکت غیرفعال مفصل را اضافه کنید. روی محدوده پایانی تمرکز کنید.
  3. فشار استاتیک را اعمال کنید و از مشتری بخواهید مفصل را به طور فعال به داخل محدودیت حرکت دهد.
  4. مفصل را به ناحیه محدودیت حرکت دهید، سپس از مشتری بخواهید به طور فعال در برابر مقاومت شما فشار بیاورد.
  5. مفصل را بکشید.

در نهایت مفصل را در دامنه حرکتی آن حرکت می دهیم تا الگوی حرکتی عادی شود. هر یک از موارد بالا را به هر ترتیبی تکرار کنید تا زمانی که احساس کنید بافت نرم شده است و رام افزایش یافته است. برای طول و درد دوباره آزمایش کنید. با مشتری خود به صورت عمودی کار کنید (نشسته یا ایستاده)

 

درمان ماساژ ساختاری

 

در نهایت، یک اتفاق عجیب هنگام کار روی مشتریان روی میز رخ می دهد. اگرچه ROM هنگام تست مجدد روی میز در حالت خوابیده یا خوابیده افزایش یافته است، در هنگام نشستن یا ایستادن، دوباره محدود می شود. به همین دلیل ما همیشه چند دقیقه در پایان جلسه برای کار با مشتری در حالت نشسته نگه می داریم. چند دقیقه حرکت در محدوده با کمی فشار در نقطه مناسب کافی است تا مشتری را به بهبود ۹۰ درصدی که به دنبال آن هستیم برسانیم.

اگر بتوانیم آن ها را به این وضعیت ۹۰ درصد بدون درد برسانیم، می‌دانیم که می‌توانیم در چندین جلسه به آن ها کمک کنیم. ۹۰٪ بدون درد به دلیل اثر بی حس کننده کار است. ماساژ بافت ها را از طریق مواد شیمیایی آزاد شده در نخاع پس از اعمال فشار به ناحیه ای بی حس می کند. این مواد شیمیایی باعث مسدود شدن سیگنال درد و همچنین مهار عصب حرکتی می شوند، به همین دلیل است که مشتری تجربه می کند.

همزمان با کاهش درد، درمانگر نرم شدن عضله را تجربه می کند. یافتن محل مناسب تنش و اعمال پروتکل‌های صحیح ماساژ، ناحیه را بی‌حس می‌کند، خون رسانی را افزایش می‌دهد و با تحریک خفیفی که ماساژ ارائه می‌دهد، پاسخ درمانی را تحریک می‌کند. معمولاً چند جلسه از این نوع کار می تواند اکثر مشکلات عضلانی را حل کند.

به طور خلاصه، ماساژ ساختاری به عنوان کار بدنی تعریف می شود که شامل یک ارزیابی ROM ساده تمام بدن و به دنبال آن کار برای افزایش حرکت مفصل با استفاده از فشار استاتیک، فشار ایستا با حرکت غیرفعال و فعال، مقاومت فعال و سپس آزمایش مجدد پس از پایان کار است. قسمت آخر کار روی مشتری در حالت نشسته است.

در این مقاله از بن کر به بررسی به ماساژ ساختاری و مزایای آن پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که ماساژ خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *