وبلاگ

چرایی و چگونگی ارزیابی وضعیتی بدن در ماساژ

ارزیابی وضعیتی در ماساژ

گنجاندن یک ارزیابی وضعیتی در ارزیابی مشتری می تواند به ماساژ درمانگران کمک کند تا جلسات ماساژ را سفارشی کنند. ارزیابی وضعیتی یک مهارت بسیار ارزشمند برای هر ماساژ درمانگری است. برای افرادی که تلاش می‌کنند از محدودیت‌ های «تنها آرامش» فراتر بروند و جلسات ماساژ درمانی و فردی را ارائه دهند، یادگیری، انجام و استفاده از ارزیابی وضعیتی در رساندن تمرین آن ها به سطح بعدی کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا به چرایی و چگونگی ارزیابی وضعیتی بدن در ماساژ و مزایای آن و اینکه چرا و چگونه این مهارت می تواند مزایا و رضایت مشتری را به حداکثر برساند. بپردازیم. با بن کر همراه باشید.

ارزیابی وضعیتی مراجعه کننده

پس از انجام ماساژهای بی شمار، به راحتی می توان عادت کرد که یک روال مشابه را برای هر مشتری انجام دهد. بیشتر درمانگران تمایل دارند زمانی که مشتری شکایت خاصی ندارد، به روند کاری آشنا تکیه کنند. اگرچه بسیاری از مردم به دنبال ماساژ درمانی صرفاً برای آرامش هستند، اما انجام یک ارزیابی حرفه ای، از جمله ارزیابی وضعیتی، مزایای کار شما را فراتر از آرامش برای هدف قرار دادن نیازهای خاص آن ها گسترش می دهد.

ارزیابی وضعیتی یک روش قابل اعتماد برای سفارشی کردن یک برنامه درمانی برای تسهیل سطح عمیق تر بهبودی و ابزاری که برای شناسایی عدم تعادل ساختاری طراحی شده است. از آنجایی که عدم تعادل ساختاری اغلب زمینه ساز درد و اختلال عملکرد مزمن است، اصلاح عدم تعادل می تواند راه حلی طولانی مدت برای عدم تعادل اسکلتی- عضلانی مزمن باشد. ارزیابی وضعیت یک مشتری شامل دانستن آنچه باید جستجو کنید و سپس رمزگشایی معنای آنچه می بینید است.

ارزیابی خصوصیات فیزیکی

در ادامه به موارد مهمی که برای ارزیابی خصوصیات فیزیکی مشتری وجود دارد می پردازیم.

تقارن

هم ترازی صحیح  عمدتاً با تقارن مشخص می شود، تراز ایده آل زمانی است که پاها مستقیماً زیر باسن و زانو قرار گیرند. در عین حال، بالاتنه، شانه ها و گردن با حداقل فعالیت عضلانی روی باسن متعادل می شوند تا این وضعیت عمودی را حفظ کنند.

زانوها و پاها باید مستقیم به جلو باشند و وزن فرد باید به طور متقارن روی پاها متعادل شود. باید بتوانید از کنار یک خط عمود بر کف را مستقیماً از طریق گوش، شانه، لگن و مچ پا بکشید. هر گونه انحراف از تقارن که نشان دهنده عدم همسویی است، نشانه یک مشکل فعلی یا احتمالی است.

شناسایی عضلات

هنگامی که یک انحراف وضعیتی از حالت طبیعی مشخص شد، مرحله بعدی شناسایی عضلات درگیر است. دانش آناتومی این کار را آسان می کند. به یاد داشته باشید که ناهماهنگی منجر به استرس بیشتر در نواحی خاصی از بدن می شود، درست مانند زمانی که لاستیک های خودرو نیاز به بالانس دارند. برخی از نواحی استرس بیشتری را متحمل می‌شوند و سریع‌تر فرسوده می‌شوند.

چند مثال از علل عدم تعادل:

  • شانه ای که پایین تر باشد نشان دهنده انقباض سینه مینور/لاتیسموس است.
  • شانه بالا نشان دهنده کشش قدامی ذوزنقه و یا سراتوس است.
  • اگر یک شانه پایین تر و رو به جلو باشد، نشان می دهد که سینه مینور عامل اصلی است.

اگر یکی از شانه ها به سمت جلو باشد، اما هیچ یک از شانه ها بر دیگری برتری نداشته باشد، یا شانه جلویی بر دیگری برتری داشته باشد، سراتوس قدامی علت اصلی شانه جلویی خواهد بود. این به این دلیل است که سینه مینور شانه تحتانی را نیز می کشد، در حالی که سراتوس قدامی این کار را انجام نمی دهد.

عدم تعادل وضعیت سر به جلو می تواند ناشی از ضعیف شدن لونگوس کولی، لانگوس سر، زیر هیوئید و فوق هیوئید، رومبوئید، سراتوس قدامی، روتاتور کاف خلفی، ذوزنقه تحتانی و ساب اکسیپیتال های سفت شده، استرنوکلئیدوماستوئید، ذوزنقه فوقانی، زیرپهلو ماژور، ساب اسکاپاتور و سینه باشد.

در چرخش خلفی لگن، همسترینگ، گلوتئوس ماکزیمم و راست شکم سفت خواهند بود. در چرخش قدامی لگن، راست فموریس و ایلیوپسوآس در جلو و ارکتورها در پشت سفت خواهند بود.

شیب لگن قدامی (لوردوز) ممکن است شامل تمام یا بخشی از موارد زیر باشد: ماهیچه قدامی شکم ضعیف، عضلات خم کننده لگن سفت (عمدتاً iliopsoas)، عضلات کمر سفت و عضلات بازکننده ضعیف لگن.

پس از شناسایی ناهماهنگی، ماساژدرمانگر باید قبل از انتخاب موثرترین تکنیک ها برای اصلاح عدم تعادل، تعیین کند که کدام عضلات به طور غیر طبیعی کشیده شده و کدام عضلات کوتاه شده اند. درمان عصبی عضلانی یکی از این تکنیک های ماساژ است که به طور سنتی برای بازگرداندن تعادل به سیستم اسکلتی عضلانی استفاده می شود.

 

چگونگی ارزیابی وضعیتی بدن در ماساژ

 

شناسایی علت عدم تعادل وضعیتی

هنگامی که تکنیک های ماساژ به درستی اعمال شود، می تواند هم ترازی ایده آل مشتری را بازگرداند. در حالی که این خبر خوبی است اما یک گام دیگر باید برداشته شود و آن پی بردن به چگونگی شروع مشکل است.

اغلب کندوکاو مورد نیاز است تا مشخص شود که وضعیت نامناسب از کجا سرچشمه گرفته است. از آنجایی که ما اوج تجربیات، احساسات، آسیب ها، نقاط قوت و ضعف را با خود حمل می کنیم، یک پزشک معمولاً باید برای شناسایی علت عدم تعادل وضعیتی از مشتری کمک بگیرد.

یک دلیل معمولی برای وضعیت بد، عضلات منقبض است که بدن را از حالت تراز خارج می کند. به طور کلی، آگاهی از حفظ وضعیت بدنی مناسب و یافتن راهی برای رهایی از استرس به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا هم‌راستایی خود را حفظ کنند. با این حال، یک سبک زندگی یا تنظیم ارگونومیک، مانند تغییر از کیف به کوله پشتی، یا نشستن روی صندلی با ارتفاع مناسب، ممکن است ضروری باشد.

یکی از بزرگترین اشتباهات یک درمانگر هنگام کمک به بیماران ما این است که توصیه های خود را بر اساس تجربیات شخصی یا شواهد حکایتی قرار می دهند. اینطور نیست که این نوع توصیه ها ارزشمند نباشند. برعکس، آن‌ها در بسیاری از موقعیت‌ها عالی هستند اما درک آنچه نمی‌دانید و استفاده از کمی بیشتر از شواهد موجود برای کمک به شما در تعیین بهترین مسیر اقدام ضروری است.

مهمترین بخش ارزیابی وضعیتی در ماساژ

مهمترین بخش ارزیابی کیفیت شواهد در ماساژ درمانی این است که بدانیم کجا باید به دنبال آن بگردیم و بهترین شواهد موجود چیست.

مشکلات در یک ماساژ مبتنی بر شواهد

یکی از مشکلاتی که ماساژدرمانگران با آن روبرو هستند (مخصوصاً مبتنی بر شواهد) این است که تحقیقات زیادی به طور دقیق در مورد ماساژ درمانی انجام نشده است، بنابراین ما اغلب به تحقیقات در حال انجام تکیه می کنیم. تحت عنوان “فیزیوتراپی” یا سایر حرفه های درمان دستی.

جایی که این مشکل زیادی برای ما ایجاد می کند، در واقع دسترسی به مقالات با کیفیت است. با وجود این، همه امیدها از بین نمی رود زیرا گزینه های زیادی مانند google scholar، PubMed، Medline و گزینه های دیگر برای دسترسی به مقالات آنلاین وجود دارد. فقط کمی کار می خواهد تا آنچه را که به دنبالش هستید بیابید.

مسئله دیگر این است که به بسیاری از ما در مدرسه آموزش داده نشده است که چگونه به کاغذها نگاه کنیم و بفهمیم که مقالات با کیفیت خوب در مقابل کیفیت بد چیست، اما این مورد را نیزمی توان آموخت.

در حالی که این چیزها کمی مشکل ایجاد می کنند، ما نباید به آن ها به عنوان دلایلی برای عدم پذیرش یک پزشک مبتنی بر شواهد یا نادیده گرفتن تحقیقات نگاه کنیم. در عوض، ما باید آن را به عنوان یک چالش بپذیریم و هر کاری که می توانیم برای استفاده از تحقیقات بیشتر در عمل انجام دهیم.

انواع مختلف تحقیق

برخی از بهترین تحقیقاتی که می‌توانیم استفاده کنیم، RCT‌ها (کارآزمایی‌های کنترل تصادفی‌شده) هستند، که در آن بیماران به‌طور تصادفی به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند که نمی‌دانند آیا درمان تعیین‌شده را دریافت می‌کنند یا نه و همچنین مرورهای سیستماتیک.

مرورهای سیستماتیک مهم هستند زیرا به ادبیات موجود نگاه می کنند و از روش هایی برای به حداقل رساندن سوگیری های مختلف و خلاصه کردن اطلاعات برای بهترین شیوه ها استفاده می کنند و به آنچه درست است نگاه می کنند. این عالی است زیرا درمانگران همیشه سعی می کنند در مراقبتی که ارائه می دهند کمتر اشتباه کنند.

۵ علت کاهش کیفیت ارزیابی وضعیتی در ماساژ

سیستمی به نام GRADE وجود دارد که به بررسی خوب یا بد بودن تحقیق می‌پردازد. پنج مورد وجود دارد که آن ها به آن توجه می کنند که کیفیت شواهد را در یک مطالعه پایین می آورد. این موارد عبارتند از:

  1. محدودیت های مطالعه

این محدودیت ها باعث تعصب در برآورد اثرات درمان می شود

  1. نتایج متناقض

تفاوت های بزرگ در برآورد اثرات درمان

  1. غیرمستقیم بودن ادله

یعنی مقایسه دارو با دارونما به جای داروی دیگر

  1. عدم دقت

مطالعه فقط بر روی چند بیمار انجام شده است و تعداد کمی از رویدادها بیان می کنند که کاربرد گسترده ای دارند.

  1. تعصب انتشار

محققان سایر مطالعات را به نفع کارآزمایی های منتشر شده که توسط صنعت تامین می شود نادیده می گیرند.

مورد آخر برای ما مهم است که در نظر بگیریم. روش‌های زیادی در این حرفه استفاده می‌شود که در آن مقالات تحقیقاتی به نفع روش گفته شده توسط افرادی منتشر شده است که در واقع این روش را توسعه داده و آموزش داده‌اند، در حالی که به مزایای مثبت تحقیقات خود اشاره می‌کنند.

بنابراین اکنون می توانیم ببینیم چه چیزی می تواند ارزش شواهد را افزایش دهد. سه عامل مختلف که می تواند به ما کمک کند عبارتند از:

  • هنگامی که مطالعات مشاهده ای قوی برآوردهای بزرگ و ثابتی از اثر درمان دارند، می توانیم به نتایج اطمینان بیشتری داشته باشیم.
  • هر چه اندازه اثر بزرگتر باشد، مطالعه قوی تر است.
  • وضعیتی که در آن همه سوگیری ها اثر را کاهش می دهند.

با نگاهی به آنچه که می دانیم تحقیق خوب یا بد است، کاربرد آن در عمل آسان تر است. با این حال، در نظر گرفتن این نکته نیز مهم است که حتی برخی از شواهد با کیفیت پایین‌تر نیز می‌توانند مفید باشند.

در درجه اول، اگر روی جمعیتی تمرکز کنیم که در آن تحقیقات زیادی در مورد یک چیز خاص که به دنبال آن هستیم، وجود ندارد. در این موارد، ممکن است مجبور باشیم به برخی از تحقیقات با کیفیت پایین‌تر نگاه کنیم تا در تصمیم‌گیری‌هایمان راهنمایی کنیم و در عین حال تجربیات بالینی را نیز به کار ببریم.

 

برای چگونگی ارزیابی وضعیتی بدن در ماساژ چه کار کنیم؟

 

برای چگونگی ارزیابی وضعیتی بدن در ماساژ چه کار کنیم؟

رعایت استانداردهای حرفه ای در عمل ما بیش از هر زمان دیگری مهم است. بنابراین، اطمینان از اینکه درمان‌هایی که ارائه می‌دهیم مطابق با استانداردها و دستورالعمل‌های اخلاقی این حرفه هستند، باید همیشه برای متخصصان درمان دستی در اولویت باشد.

رویکرد مبتنی بر شواهد فقط برای جامعه علمی نیست (اگرچه به نظر می رسد این موضوع به طور مرتب به صورت آنلاین مورد بحث قرار می گیرد).

برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر، می‌توانیم از اطلاعات موجود برای ارزیابی کیفیت شواهد پشتیبانی از تکنیک‌ها و شیوه‌هایی که استفاده می‌کنیم استفاده کنیم. اطلاعات مقالاتی که ما به آن ها اشاره کردیم می تواند به پزشکان و مربیان کمک کند تا تشخیص دهند کدام درمان ها و تکنیک ها با سطح بالایی از شواهد پشتیبانی می شوند.

در حالی که محدودیت‌ها و مشکلاتی در ارتباط با این موضوع وجود دارد، ما باید با چالش ترکیب تحقیقات و شواهد در عمل خود مقابله کنیم. این نه تنها برای افرادی که می بینیم خوب است، بلکه برای کل حرفه نیز مفید است.

در این مقاله از بن کر به بررسی چرایی و چگونگی ارزیابی وضعیتی بدن در ماساژ و مزایای آن پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که مورد مهمی است. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *