وبلاگ

مزایای ماساژ در دوران بارداری

مزایای ماساژ در دوران بارداری

بارداری زمان زیبایی برای رشد و تکامل است، اما می تواند برای برخی از زنان یک مبارزه پزشکی نیز باشد. هنگامی که ماساژ در دوران بارداری به درستی انجام شود، ثابت شده است که مزایای سلامتی متعددی از بهبود هضم تا بهبود سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد. همچنین سطح اضطراب و استرس را کاهش می دهد که می تواند بر مادر و نوزاد فشار وارد کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ماساژ درمانی ممکن است بر باروری نیز تأثیر بگذارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مزایای ماساژ در دوران بارداری که به شما در شروع سفر به سمت مادر شدن کمک می کند، بپردازیم. با بن کر همراه باشید.

ماساژ درمانی بارداری چگونه به شما در طول بارداری کمک می کند؟

در حالی که دانستن همه این اطلاعات بدون شک عالی است، اما به این سوال پاسخ نمی دهد: “ماساژ درمانی بارداری چگونه به شما در طول بارداری کمک می کند؟”

برخی از مزایای ماساژ قبل از تولد و ماساژ درمانی پس از زایمان در زیر آورده شده است.

فواید ماساژ قبل از تولد

وقتی صحبت از ماساژ در دوران بارداری به میان می آید، برای بسیاری از زنان باردار معضل است. آن ها می ترسند که هر اقدامی روی بدن نوزادشان را در معرض خطر قرار دهد. متأسفانه، این ترس برتری دارد زیرا ممکن است خطرات قابل توجهی در ارتباط با فشرده سازی عمیق ماهیچه ها و سایر اشکال ماساژ درمانی مورد استفاده در مراحل اولیه مادری وجود داشته باشد (حتی با وجود تکنیک های مدرن).

با این حال، علی‌رغم اینکه این نگرانی‌ها کاملاً معتبر هستند، زنان همچنان به فضا و زمان نیاز دارند تا به اندازه کافی آرامش داشته باشند. از این رو، با توجه به اهمیت آرامش در تمام جنبه های بارداری، نیازهای آن ها در اولویت قرار می گیرد. ماساژ در دوران بارداری برای کمک به مادران باردار برای حفظ سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت عمومی زنانی که در انتظار فرزند هستند بسیار عالی است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که در سه ماهه اول باید از ماساژ خودداری کنید.

ماساژ در دوران بارداری همچنین می تواند مزایایی مانند:

ماساژ می تواند آرامشی را که بسیار لازم است به شما بدهد. ماساژ بارداری می تواند بهترین راه برای حفظ جریان خون باشد و به شما کمک کند در این دوران احساس خوبی داشته باشید. همچنین ممکن است جنبه های دیگری مانند ایمنی، الگوهای خواب یا نوسانات خلقی را بهبود بخشد!

این ماساژها ممکن است به تسکین سوزش سر دل در برخی از زنان نیز کمک کند. با این حال، این به ژنتیک و ترجیحات شخصی و عادات سبک زندگی در طول بارداری بستگی دارد!

ماساژ یک راه ایده آل برای حفظ ارتباط زوجین است و ضروری است زیرا بارداری برای بسیاری از افراد دشوار است. ممکن است مادران در این دوران احساس کنند که از شریک زندگی خود جدا شده اند. اما ماساژ دادن احساسات قدرتمندی را در حین لمس شدن به آن‌ها می‌دهد، که به غلبه بر محدودیت‌ها یا احساس گناه مرتبط با پیوند بین همسران خارج از سال‌های باروری کمک می‌کند.

همچنین مشخص شده است که این ماساژها به دلیل قدرت آرامش بخش و کاهش استرس، سطح هورمون ها را در زنان باردار تنظیم می کند.

ماساژ قبل از تولد یک روش ساده و موثر برای بهبود سلامت عمومی شما در دوران بارداری است. آن ها می توانند به کاهش بیماری های رایج مانند: سفتی گردن، تورم مچ پا در آب یا روی زمین، سردردهای ناشی از فشار خون پایین و همچنین کمردردی که در حاملگی های پرخطر رخ می دهد، کمک کنند.

ماساژ در دوران بارداری از دیرباز برای درمان بیماران زنی که یبوست، نفخ و حالت تهوع را تجربه می‌کنند، استفاده می‌شود. همچنین گزارش شده است که بسیاری از زنان پس از دریافت این نوع درمان برای بارداری احساس نفخ کمتری می کنند!

 

فواید ماساژ پس از زایمان

 

فواید ماساژ پس از زایمان

دوره پس از زایمان می تواند برای زنان و شریک زندگی آن ها بسیار چالش برانگیز و خسته کننده باشد. تغییرات هورمونی پس از زایمان می تواند علائم ناخوشایندی مانند افسردگی، اضطراب، خستگی، کاهش میل جنسی، اختلال در الگوهای خواب و غیره ایجاد کند که هم مادر و هم نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد. ماساژ درمانی راهی عالی برای کاهش استرس، خستگی و اضطرابی است که ممکن است تجربه کنید.

ماساژ درمانی می تواند به رفع گرفتگی های ناشی از شیردهی کمک کند. انقباض عضلات رحم بعد از زایمان باعث این موارد می شود و ماساژ رحم بعد از زایمان می تواند این علائم را برطرف کند! اندام هایی مانند رحم نیز به دلیل فشاری که توسط تکنیک ماساژ به آن ها وارد می شود، به آرامی شل می شوند.

ماساژ همچنین می تواند سردرد را تسکین دهد، یک علامت ناراحت کننده و آزاردهنده بارداری که به نظر می رسد حتی پس از زایمان نیز از بین نمی رود! این به این دلیل است که ماساژ پس از زایمان به دلیل ماهیت آرامش بخش خود به بهبود گردش خون و آرامش اعصاب کمک می کند.

ماساژهای بعد از بارداری ممکن است برای زنانی که زایمان سزارین دارند یا افرادی که افسردگی دوران بارداری درمان نشده دارند، موثر نباشد. با این حال، برخی از مزایای آن در زیر آورده شده است:

در حالی که ماساژ پس از زایمان فواید زیادی دارد، اما بارزترین آن ها آرامش عضلانی و تسکین درد است. همچنین تورم را کاهش می دهد تا به شما کمک کند پس از زایمان سریعتر به فرم بازگردید! سایر پیشرفت‌های فیزیکی شامل بهبود گردش خون از تمام مایع لنفاوی مناسب آزاد شده در طول زایمان است که به تغذیه سلول‌های پوست شما کمک می‌کند. علائم کشش کمتری به دلیل وجود دارد

ماساژ یکی از راه هایی است که نشان داده شده است که به مقابله با علائم کمک می کند و باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید!

ماساژ پس از زایمان یک راه عالی برای تسریع روند بهبودی پس از زایمان است. آن ها همچنین به بهبود سریع مادران کمک می کنند. مادران سزارین باید ماساژ پس از زایمان را انجام دهند زیرا این کار بهبودی آن ها را آسان تر و سریعتر از زمانی که ماساژ نمی دادند، می کند!

شیردهی اغلب دردناک است و ماساژ پس از زایمان می تواند به کاهش درد کمک کند. این تکنیک با باز کردن مجاری مسدود شده تولید شیر را تحریک می کند تا مادران بتوانند برای نیازهای تغذیه کودک خود شیر مادر بیشتری تولید کنند!

پیش از زایمان باید بدانید که مادران باید ابتدا کارهایی را انجام دهند. اکثر زنان باردار گزارش می دهند که حداقل یک بار در طول بارداری خود بیمار شده اند. ماساژ پس از زایمان می تواند با تسهیل گردش مایع لنفاوی (که آنتی بادی ها را به اطراف حمل می کند) به آن ها کمک کند تا ایمنی را دوباره به دست آورند.

فواید ماساژ درمانی قبل و بعد از زایمان متفاوت است. ماساژ در دوران بارداری می تواند به تسکین درد، بهبودی در بدن، افزایش گردش خون، کاهش سطح استرس و موارد دیگر کمک کند. اگر باردار هستید، در رزرو یک جلسه با فیزیوتراپ و ماساژ درمانگر خود تردید نکنید!

آیا ماساژ در دوران بارداری بی خطر است؟

ماساژ در دوران بارداری می تواند آرامش بخش باشد، اما برای هر مادر باردار ایمن نیست. بسیاری از زنان می پرسند که آیا ماساژ درمانی راهی مطمئن برای تسکین این استرس های جسمی و روانی است؟ پاسخ این است: به طور کلی، بله.

نشان داده شده است که ماساژ در دوران بارداری فواید بسیاری از جمله احساس تندرستی، بهبود آرامش و خواب بهتر را به همراه دارد. اما برخی از تکنیک ها و نقاط ماشه ای در بدن می توانند باعث انقباضات و زایمان زودرس شوند، بنابراین جستجوی متخصص امری حیاتی است. ماساژ پیش از تولد یک گواهی تخصصی است و ماساژدرمانگرانی که آن را انجام می دهند آموزش های پیشرفته ای در زمینه تکنیک های ایمن برای زنان باردار دریافت می کنند.

قبل از برنامه ریزی برای ماساژ، با پزشک خود ملاقات کنید و دستورالعمل های خاصی را برای محافظت از خود و کودک خود دنبال کنید.

 

آیا ماساژ در دوران بارداری بی خطر است؟

 

دستورالعمل های ماساژ برای مادران باردار

با اینکه از مزایای ماساژ کاملاً مطمئن هستیم با این حال، برای هر زن باردار توصیه نمی شود.

دو سناریو وجود دارد که در آن یک زن باردار باید به دقت در مورد ماساژ فکر کند

۱٫ زنان در سه ماهه اول بارداری

انجمن بارداری آمریکا می گوید که زنان می توانند ماساژ را در هر مقطعی از بارداری شروع کنند. با این حال، بسیاری از ماساژورهای دوران بارداری تا سه ماهه دوم بارداری مراجعین را نمی پذیرند. سه ماهه اول حاملگی خطر سقط جنین را افزایش می دهد و برخی از درمانگران نگران هستند که افزایش جریان خون در طول ماساژ ممکن است مضر باشد.

دوم، نقاط فشاری در بدن وجود دارد که تصور می‌شود شروع کننده انقباضات هستند یا به طور بالقوه باعث زایمان می‌شوند. به همین دلیل، بسیاری از درمانگران ماساژ قبل از تولد برای کار با زنان در سه ماهه اول بارداری، به مرخصی پزشک نیاز دارند.

۲٫ زنان با شرایط پزشکی خاص

ماساژ درمانی سیستم گردش خون را درگیر می کند، که می تواند جریان خون را در بدن تغییر دهد و به طور بالقوه بر برخی از شرایط سلامتی تأثیر بگذارد. اگر هر یک از مشکلات زیر را دارید، قبل از انجام ماساژ در دوران بارداری در هر مرحله از بارداری با پزشک خود صحبت کنید:

  • فشار خون بالا که با دارو کنترل نمی شود
  • نگرانی های بارداری پرخطر، مانند بیماری قلبی مادرزادی یا پره اکلامپسی
  • جراحت یا جراحی اخیر
  • پیوند عضو چند وقت اخیر

زنان باردار هنگام انتخاب ماساژدرمانگر در ماساژ در دوران بارداری باید به چند نکته خاص توجه کنند:

یک مکان بهداشتی:

مطمئن شوید که محل ماساژ تمیز و عاری از کثیفی و کثیفی است. در صورت تماس با میکروب ها یا ویروس ها، بیماری می تواند به راحتی در دوران بارداری رخ دهد.

گواهی ماساژ قبل از تولد:

به منوی خدمات مطب نگاه کنید و بپرسید که آیا به طور خاص ماساژ دوران بارداری را ارائه می دهد یا خیر. همچنین می توانید درمانگران را به صورت آنلاین با نام یا شماره مجوز جستجو کنید تا مجوز و صلاحیت آن ها را تأیید کنید.

تجهیزات و تکنیک های مناسب:

یک زن باردار ممکن است به دلیل خوابیدن طولانی مدت روی شکم یا پشت خود دچار سرگیجه یا افزایش فشار خون شود. مطب هایی که در ماساژ دوران بارداری تخصص دارند، معمولاً زنان را به پهلو دراز می کشند در حالی که با بالش تکیه داده اند یا از تخت هایی استفاده می کنند که جایگاهی برای شکم دارد، می تواند استراحت کند.

همچنین مهم است که درمانگر از روغن‌ها یا لوسیون‌های ضروری برای بارداری آگاه باشد، زیرا بسیاری از آن ها دارای خواص ضد درد و آرام‌بخش هستند اما همه آن ها ایمن در نظر گرفته نمی شوند.

نکاتی برای تجربه یک ماساژ دلپذیر

اولین چیزی این است که سعی کنید خودآگاه نباشید. یک ماساژدرمانگر خوب قضاوت کننده شما نیست. درمانگر اهمیتی نمی‌دهد و احتمالاً متوجه نمی‌شود اگر مدتی است پاهای خود را نتراشید یا در دوران بارداری کمی اضافه وزن اضافه کرده‌اید. ماساژدرمانگران بدن انسان را مانند یک هنرمند می بینند که یک بوم نقاشی را می بیند. هدف ما کمک به شما در احساس درد کمتر و آرامش بیشتر است. در این یادداشت، حریم خصوصی شما بسیار مهم است. یک ماساژدرمانگر حرفه ای هرگز از شما نمی خواهد که بیشتر از آنچه که راحت نشان می دهید، بدن خود را در معرض دید قرار دهید. اگر به هر دلیلی احساس ناراحتی می کنید، حتماً فوراً به درمانگر خود اطلاع دهید.

در نهایت، مهم است که قبل از قرار ملاقات، هیدراته کنید. زنان باردار به هر حال نیاز به مصرف مایعات بیشتری دارند، بنابراین قبل و بعد از قرار ملاقات، چند لیوان آب اضافی بنوشید.

تا زمانی که شرایطی نداشته باشید که ممکن است شما یا کودکتان را در معرض خطر قرار دهد، انجام ماساژهای هفتگی قبل از تولد بی‌خطر است. در نهایت می توانید با پزشک خود وقت ملاقات آنلاین درخواست کنید تا در مورد عوامل خطر شخصی خود صحبت کرده و یا برای لذت بردن از ماساژ در دوران بارداری اجازه دریافت کنید.

در این مقاله از بن کر به بررسی مزایای ماساژ در دوران بارداری پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که این ماساژ خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله  شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *