ماساژ, وبلاگ

ماساژ و درمان اعتیاد خانمان سوز

اعتیاد شاخص

هنگامی که Brendan C،  دونده و مربی ماراتن شیکاگو از اعتیاد خود بهبود یافت، به دنبال یک ماساژ  با پزشک معالج خود رفت، عضلات او تحلیل رفته بود. حتی درمانگر او متعجب شده بود…

درمانگر به کار خود ادامه داد. برندان متوجه شد که بالاخره احساس استرس ناشی از اعتیاد طولانی مدت دارد. با آزاد کردن فکر و رهایی از استرس، عضلات او شروع به بازیابی کردند. متاسفانه این یکی از مسائل همیشگی معتادان است.

این حالت عاطفی اغلب می‌تواند برای کسانی که با اعتیاد مبارزه می‌کنند بسیار جدی باشد. جنیفر برادول، DOM، ADS، متخصص طب سوزنی و مدیر Wellness Spot، یک مرکز بهداشتی تلفیقی وابسته به دانشگاه اعتقاد دارد، ما در فضایی زندگی می‌کنیم که به کسی نمی‌آموزند که چگونه پس از این دوره، از نظر جسمی و روحی به آرامش برسد.

مراکزی مانند Wellness Spot میزبان روشهای درمانی بدون گفتگو، از جمله ماساژ هستند که به عنوان بخشی از برنامه‌های بهبودی خود، آن را ارائه می‌دهند. در واقع، ماساژ یکی از محبوب‌ترین پیشنهادات  Wellness Spot است، با شش درمانگر در هفته تقریباً ۲۰۰ ماساژ انجام می‌دهند.

این مرکز همچنین طب سوزنی، خدمات کایروپراکتیک، یوگا، مراقبه و مشاوره تغذیه‌ای را ارائه می‌دهد. با استفاده از تمام این روشها، به ویژه ماساژ، مراجعین می‌توانند تغییر را در بدن خودشان حس کنند.

مزایای ماساژ و اعتیاد

مسیر طاقت فرسای بازیابی

بازیابی فرآیند و روندی دشوار است. معمولاً مراجع حتی نمی‌تواند آنچه را که اتفاق می افتد را بیان کند. از آنجا که ماساژ گفتگو درمانی نیست، می‌تواند در هر کجا که باشد متخصصین را ملاقات کند.

Maureen Schwehr، NMD،  پزشک و مربی کرانیواسکرال در کلینیک یکپارچه در سیرا توسان، در یک مرکز توانبخشی بیمارستانی در نزدیکی توسون، آریزونا کار می‌کند و اعتقاد دارد ارائه خدمات درمانی بدن برای مددجویان توانبخشی بسیار ارزشمند است.

بیشتر درمان‌های مرسوم برای بهبودی، بر ذهن متمرکز است. ذهن ما مغز تفکر ماست و بدن ما آن را در خود جای داده است. اگر معتاد باشید، اغلب بدن خود را نادیده گرفته اید، زیرا در اصل به کل وجود خود آسیب می‌رسانید. معتادان اغلب رفتارهای مخرب خود را در مورد بدنشان ادامه می‌دهند.

اعتیاد درمانی

درباره اعتیاد

البته، رفتار اعتیاد آور مخرب می‌تواند پیامدهای بسیار فراتر از اعتیاد یک فرد داشته باشد. براساس اطلاعات موسسه ملی سوءمصرف مواد مخدر (NIDA)، اعتیاد تقریباً تمام خانواده‌های آمریکایی را مبتلا می‌کند. الکل، نیکوتین و مواد غیرقانونی به تنهایی بیش از نیمی از تریلیون دلار در سال هزینه دارند، البته اثر آنها در همه چیز مشهود است، از هزینه‌ مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا جرم و تصادفات گرفته و خدمات ویژه آموزشی.

گابور ماته، دکتر، پزشکی سالها با معتادان در Downtown Eastside از ونکوور آلوده به مواد مخدر کار می‌کرد و نویسنده کتاب In Realm of the Hungry Ghost است و در برخوردهای نزدیک با اعتیاد تخصص دارد: به نظر می‌رسد اعتیاد برای کمک به افراد در فرار از درد طراحی شده است. همه انواع اعتیاد حداقل به عنوان وسیله حواس پرتی عمل می‌کنند.

تقریباً هر رفتاری می‌تواند اعتیاد آور باشد – حتی فعالیت‌های به ظاهر خوش خیم مانند خرید، غذا خوردن و رابطه جنسی. مات می‌گوید واقعاً مهم نیست که “داروی” انتخابی فرد چیست – همه اعتیادها شامل همان مدارهای مغز و مواد شیمیایی مغز هستند. هنگامی که معتادان به مواد مخدر مورد علاقه خود رسیدند، دوپامین – انتقال دهنده عصبی احساس خوب – سیستم مغز آنها را خنثی می‌کند.

مزایای ماساژ و اعتیاد

این اثبات شده است که ماساژ باعث افزایش دوپامین و سروتونین و کاهش کورتیزول می‌شود، می‌تواند به افراد در بهبودی کمک کند. هنگامی که دوپامین به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، بسیار ناراحت‌کننده‌ است.

سایر موارد فیزیولوژیکی و عاطفی در دوران نقاهت شامل درد، اضطراب، اضطراب و مشکلات خواب هستند. تیفانی فیلد، دکتری، مدیر مؤسسه تحقیقاتی لمسی دانشکده پزشکی دانشگاه میامی، که ماساژ را مطالعه می‌کند، می‌گوید: ماساژ – تقریباً هر نوع ماساژ – به درمان همه اینها کمک می‌کند. بدن هنگام ماساژ هورمون‌های استرس کمتری آزاد می‌کند. هورمون‌های استرس، از جمله کورتیزول، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند و می‌توانند منجر به افزایش درد شوند. این تبدیل به یک دور باطل می‌شود. ماساژ می‌تواند به شکستن این دور باطل کمک کند.

همچنین، در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، بیماران فیبرومیالژیا، پس از دریافت ماساژ دو بار در هفته به مدت پنج هفته، خواب و احساس بهتری داشتند. سطح ماده انتقال دهنده عصبی کاهش یافته است.

طبق یک گزارش میدانی، از آنجا که عصب واگ یکی از ۱۲ عصب جمجمه‌ای در مغز است، این میزان ضربان قلب را کاهش می‌دهد، فشار خون را پایین می‌آورد و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. طبق این واکنش شیمیایی کامل، شما بهتر می‌خوابید، کمتر مضطرب می‌شوید.

حتی افرادی که الکل، کوکائین یا مواد مخدر را ترک می‌کنند، با یک ماساژ ساده روی صندلی طی “جلسات ۲۰ دقیقه‌ای آرامش” آرام گرفتند و شرکت کنندگان در یک اتاق آرام نشستند و روی نفس خود تمرکز کردند. کسانی که ماساژ دریافت کرده‌اند به مدت ۲۴ ساعت کماکان آرام بودند.

حین ماساژ کسی دست شفابخشی بر شما می‌گذارد و ناگهان آگاه می‌شوید که؛ من هرگز نمی‌دانستم که آنقدر ناراحتم و الان خوشحالم.

انرژی درمانی اعتیاد

بیشتر معتادانی که با ماسور کار کرده‌اند- نه همه – دچار آسیب‌های اولیه زندگی شدند. در حقیقت، او آسیب‌های دوران کودکی و ریزش عاطفی را الگویی برای اعتیاد می‌داند. در اصل، همه اعتیادها مربوط به آرامش بخشی هستند. بنابراین، مسیری که بتوانند با بدن خود ارتباط برقرار کنند، می‌تواند بسیار قدرتمند باشد.

ماساژ حتی می‌تواند با بازخوانی اساسی مغز ما، آنچه اکنون در مورد نوروپلاستی آن می دانیم، کمک کند.  غالباً تجربیات لمس کسانی که با اعتیاد مبارزه می‌کنند، “برعکس بهبودی” بوده است، به همین دلیل است که تا حدی محبت به درمان دلسوزانه برای معتادان موجب می‌شود. حین ماساژ درمانی، مدار مغزی وجود دارد که می‌گوید لمس می‌شود پس باید صدمه ببیند. حالا اگر تصور کنید که لمس می‌شوید که صدمه نبینند به شما کمک می‌کنند.

Brendan C. این تکرار را هر روز و یک بار تجربه می‌کند. او می‌گوید که هنوز هر روز یاد می‌گیرد که چگونه با بدن و احساسات خود ارتباط برقرار کند. Brendan  احساس خاصی نسبت به ماساژ و لمس نمی‌کند. بخشی از دلایل اعتیاد خود را فرار از ارتباط با افراد اطرافش می داند- والدین، فرزندان، همسر.

وقتی شخصی فرصتی برای لمس کردن داشته باشد، تا بتواند روی بدن خود کار درمانی انجام دهد، می‌تواند کار [بهبود] را به سطح بسیار عمیق‌تری برساند. این می‌تواند بدن را به احساسات متصل کند. در واقع احساسات، روش بیان بدن ما برای گفتن نظر ما در مورد اتفاقات است. وقتی کسی را با بدن خود ارتباط دهید، مثل این است که آنها را به خانه برگردانید.

نکاتی در مورد کار با مشتریان ماساژ در بازیابی

طبق گفته مورین شوور، NMD، پزشک و مربی کرانیوساکرال در کلینیک تلفیقی در سیرا توسان، یک مرکز توانبخشی بیمارستانی در نزدیکی توسون، آریزونا، این نکات برای ماساژ درمانی افراد در حال بازیابی و ترک اعتیاد کارساز خواهند بود:

  1. خنثی باشید و بگذارید نیازهای مشتری شما را راهنمایی کنند.
  2. در مورد مرزهای حرفه‌ای خود واقعاً روشن باشید. افراد مبتلا به اعتیاد می‌توانند در عبور از مرزها خوب باشند، بنابراین درمانگران باید واقعاً در مورد آنها کاملاً واضح باشند. موارد شخصی خود را وارد جلسات نکنید. در سطح بسیار حرفه‌ای کار کنید.
  3. در مورد افرادی که مایل به کار با آن هستید، روراست باشید. مراجع  را فراتر از توانایی‌های خود قرار ندهید. در مراحل مختلف بازیابی، فردممکن است به انواع مختلف کار نیاز داشته باشد. همه اندازه یک اندازه نیست.  آنچه اتفاق می افتد پیچیده‌تر از آن است که شما مایل به رسیدگی باشید، به کار خود بپردازید.

↔↔↔↔↔↔↔

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید انواع صندلی ماساژور با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *