ماساژ

ماساژ درمانی برای اختلال و درد شانه

ماساژ درمانی برای اختلال و درد شانه

چه عضله‌ شما کشیده شود چه دچار آسیب دیدگی بیش از حد شوید، معمولاً یک چیز مشترک است: تا زمانی که به درد مزمن (خصوصا درد شانه) دچار نشوید، هرگز نمی‌فهمید که چقدر از شانه، لگن یا زانو استفاده کرده‌اید.

آسیب دیدگی و صدمات شانه برای بسیاری از افراد رایج است و به گفته جورج راسل، متخصص ماساژ درمانی در نیویورک، ماساژ درمانی می‌تواند برای کمک به کسانی که از اختلال عملکرد شانه رنج می‌برند گزینه ایده آلی باشد.

دکتر راسل بر این باور است که متخصص ماساژ برای کمک به افرادی که از درد شانه رنج می‌برند، منحصر به فرد عمل می‌کند. در واقع متخصص ماساژ وقت بیشتری را با مشتری می‌گذراند، اعتماد به نفس بیشتری به او می‌دهد و اغلب، مهارتهای فیزیکی بهتری در هر تمرین عصبی عضلانی و اسکلتی دارد. با این رویکرد، یک متخصص ماساژ درمانی می‌تواند به طور موثری طیف گسترده‌ای از مشکلات ودرد شانه را برطرف کند.

درد شانه و صدمات شایع

آناتومی و ساختار شانه

 

کاف روتاتور از چهار عضله تشکیل شده است – supraspinatus، infraspinatus، teres minor و subcapularis – که الیاف آنها در امتداد شانه کشیده شده و بر روی سر هومرال همگرا می‌شوند. این عضلات را کاف می‌نامند زیرا مانند کاف به قسمت بیرونی Humerus متصل می‌شوند. برای فردی که به درد شانه دچار است، در صورت انقباض، این عضلات همان humerus را می‌چرخانند. به همین دلیل است که به این عضلات “کاف روتاتور” گفته می‌شود.

اما این تنها کاری نیست که می‌توان انجام داد و “روتاتور” حتی ممکن است عملکرد اصلی آنها را بازیابی نکند. درست است که می‌توان humerus را به روش‌های مختلف به ویژه چرخش حرکت داد، اما باید به عملکرد واقعی روتاتور دقت کرد. به این منظور  سر Humeral را در قسمت بیرونی شانه، بدون توجه به اینکه بازوی در فضا حرکت کند، باید چسباند.

مانند مفصل شانه (مانند هر مفصل توپ و گوه) از طریق چرخش رول عمل می‌کند. وقتی آرنج را بالای سر خود بلند می‌کنید، سر هومر در گوه می‌چرخد و در صورت وجود مشکل، آکرومیون به بیرون می‌چرخد و به آن برخورد می‌کند. سر خوردن مخالف همان چیزی است که مفصل را از صدمه حفظ می‌کند و آن سر خوردن کار بخش چرخشی است. ماهیچه‌های کاف روتاتور تقریباً تمامی جهات، جلو عقب، پشت و بالا قرار دارند. این الگوی همبستگی نشان می‌دهد ” کاف “در اطراف قسمت بیرونی هومروس همان چیزی است که حرکت می‌کند – به هر طریقی سر هومر را به مرکز glenoid می‌کشاند. به عنوان مثال، یک بازیکن بیس بال حرفه‌ای را که در حال بازی است، در نظر بگیرید: روتاتور چیزی است که بازوی او را از پرواز روی صفحه اصلی با بیس بال دور نگه می‌دارد. هنگامی که بازکین خود را پرتاب می‌کند، روتاتور کاف سر هومرال را به سمت عقب و به سمت کتف او می‌کشد، و سر هومرال را روی مرکز می چرخاند.

درد شانه و صدمات شایع

به جای اینکه با آزاد کردن اسپاسم و گرفتگی روتاتور شروع کنید، مفصل شانه را به عنوان یک عضو بدن در نظر بگیرید. به نظر می رسد، تمام صدمات شایع شانه ناشی از حرکت ناصحیح مفصل شانه است. روتاتور هنگامی که در سخت‌ترین شرایط خود قرار می‌گیرد، آسیب می‌بیند. در ادامه برخی از شایع‌ترین صدمات و عوامل درد شانه ذکر شده‌اند.

پارگی SLAP (پارگی فوقانی لترال از قدامی تا خلفی) پارگی لابروم فوقانی…

لابروم حلقه‌ای از غضروف است که برای حرکت کنترل شده تر به کار می‌آید. در یک LAP، استخوان به سمت بالا می‌چرخد تا کل بازو را در فضا حرکت دهد، اما بنا به دلایلی، روتاتور قادر به مقابله با نیروی آن حرکت نیست. لابروم خط دفاع بعدی است و دیر یا زود، سر هومال باعث شکسته شدن لابروم می‌شود و تقریباً همیشه از قسمت بالایی و جلویی مفصل شروع می‌شود، جایی که محافظت کپسول رباطی و مفاصل کمترین مقدار است و در واقع بازوی انسان تمایل دارد به آن سمت برود.

درمان درد ماساژ

آسیب عضلات کاف روتاتور و درد شانه

انسداد آکرومی، بورسیت شانه، و supraspinatus یا تاندونیت عضلات کاف روتاتور / پارگی، همه این صدمات مربوط به عدم موفقیت در چرخش به سمت پایین / عقب است، که این نیز نقصی در تمام عضلات کاف روتاتور است. اگر کاف روتاتور به خوبی عمل نکند، حتی می‌توان آرتروز را نیز انتظار داشت، زیرا یک مفصل ضعیف اجازه نمی‌دهد سطوح غضروف در جای خود بمانند و توسط مایع مفصل تغذیه شوند.

همانطور که انتظار می‌رود، اگر کسی بسته به شغل و حرفه خود، برای مدت طولانی دست خود را بالای سر خود نگه دارد، مستعد آسیب‌های روتاتور کاف است. این عضله نمی‌تواند برای بازیابی انرژی خود، گلوکز بسوزاند. در واقع مثل این است که از باتری (گلیکوژن) استفاده می‌کند. وقتی باتری تمام شود، کبد برای شارژ مجدد خود به زمان نیاز دارد. اینجاست که اگر به خوبی تغذیه نشده باشد می تواند منجر به سندروم شود.

ورزشکارانی که دیسک یا توپ پرتاب می‌کنند نیز به احتمال زیاد دارای مشکلات روتاتور کاف هستند زیرا روتاتور بازو را خسته می کند و توان فرد را کاهش می‌دهد. برای پرتاب هر شیء باید بدن را چرخاند. این بدان معنی است که روتاتور اغلب باید با زاویه‌ای عجیب کار کند.

به عنوان مثال، شناگران به دلیل محدوده حرکتی زیاد، مثل چرخش بازوهای خود را در برابر مقاومت آب، در معرض خطرات شانه قرار دارند و در ضمن گردن خود را نیز بسیار می‌چرخانند. این یک کار پیچیده است، و می‌تواند منجر به فشار روتاتور کاف شود، در حالی که به چرخش داخلی بازو نیز کمک می‌کند تا بتواند آب را به عقب براند.

چگونه ماساژ به رفع اختلال و درد شانه کمک می‌کند

نکته مهم این است که دکمه روتاتور اتصال اتصالی در تیغه بازو و شانه را اصلاح می‌کند.” “یک اتصال توپ و سوکت باید رول و سر خوردگی را تعادل برقرار کند. بازگرداندن دامنه حرکت و تسکین بخشیدن و آزاد کردن عضلات بیش از حد که با کار با خط کشیدن اشتباه ضرب شده‌اند، در جایی است که ماساژ درمانی واقعاً می‌درخشد.

 با این وجود، برای مؤثر بودن، متخصصان ماساژ باید روتاتور را به عنوان سیستم تثبیت کننده اصلی اتصال مفصل گلنوهومرال در نظر بگیرند. درک این نکته ضروری است که دامنه حرکت در شانه بیش از خم شدن و کشش است. دامنه حرکت درواقع به سر هومرال و هدایت مجدد آن به مرکز مفصل است. اگر کف دستان خود را روی قسمت بیرونی سر هومرال قرار دهید و به آرامی آن را به صورت خلفی یا ناحیه تحتانی حرکت دهید، می‌فهمید که آنچه می‌بینید یک سر قدامی هومرال قدامی است.

نحوه صحبت ماساژور با مشتری در مورد مشکلات و درد شانه نیز مهم است. صرفا حرکات بالا، پایین و پهلو برای توصیف حرکت شانه کافی نیست. علاوه بر آن در مورد چرخش به سمت بالا و رو به پایین صحبت کنید. همه این حرکات می‌توانند به طور جدی و منفعلانه آموزش داده شوند.

سرانجام، تکنیک‌های مراقبت از خود در مورد روتاتور کاف و سایر آسیب‌های شانه شامل یخ برای التهاب و گرما برای سفت شدن عضلات به کار می آیند. اگر التهاب کانونی وجود دارد، سعی کنید در جایی که التهاب وجود دارد از یخ استفاده کنید و در هر قسمت از ماهیچه‌هایی که ملتهب نیستند، گرما دهید.

بهتر است یک پروتکل ارزیابی آسان برای کمک به خود و مشتری در ارزیابی کارایی حرکت شانه در دستور کار داشته باشید. از مشتری بخواهید بازوی خود را در طیف وسیعی، در مقابل آینه یا در هنگام خواب حرکت دهد. اگر مشتری کتف را بطور قابل توجهی بالا ببرد یا سر هومر را حرکت دهد، مشکلی پیش می‌آید و معمولاً این نقطه ای است که درد را اعلام می‌کند. بعد از اینکه ماهیچه‌ها را درمان کردید و سر هومال را در حالت خنثی قرار دادید، تمرین را تکرار کنید و احتمالاً شما هم تفاوت را خواهید دید.

ماساژ شانه ممنوع؟!

در صورت التهاب بافت‌ها، باید احتیاط کنید اما بدانید که هنوز می‌توانید روی قسمت‌هایی که ملتهب نیستند کار کنید. علاوه بر این، اگر شانه مشتری شما گرفته است، به آرامی ادامه دهید.

کمک به مشتریان برای بازیابی سلامتی خود – چه با کاهش استرس، کاهش درد و چه در مواجهه با علائم بیماری مزمن – یکی از بزرگترین مزایای ماساژ درمانی است. با درک کاملی از مکانیزم‌های بهبودی، کمی آموزش و برخی از تکنیک‌های اساسی، می‌توانید به مشتریان خود که دارای اختلال عملکرد شانه هستند، کمک کنید تا از درد شانه خود بکاهند و احساس بهتری داشته باشند.

درمان درد شانه با صندلی ماساژ

↔↔↔↔↔↔↔

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید انواع صندلی ماساژور با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

با ما در ارتباط باشید

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *