وبلاگ

تشک ماساژور چیست و چه فوایدی دارد؟

تشک ‌های ماساژور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند نتایج مشابه‌ای شبیه به یک ماساژ واقعی بر روی یک تشک طبی را برای هر فرد دریافت‌ کننده‌ ماساژ ایجاد کنند. هم اکنون در جهان بسیاری از افراد از تشک ماساژور برای کاهش دردهای ناحیه کمر استفاده می‌کنند. مطالعات محققان و نظرات کاربران هم بر این امر تاکید دارد که این تشک ‌ها برای کاهش درد مفید هستند.

تشک‌ ماساژور چیست؟

تشک ماساژور
مردم قرن‌هاست که از ماساژ فشاری استفاده می‌کنند زیرا باعث متعادل ‌سازی بدن می‌شود و بیشتر تشک ‌های ماساژور بر مبنای همین سیستم طراحی شده و موجب افزایش گردش خون شده و به شل شدن نواحی دردناک و ملتهب عضلانی، تسکین اعصاب، عضلات و کمردرد کمک شایانی می‌کند.

در این روش تشک ماساژ نقاط تحریک بر روی پوست را مورد فشار قرار می دهد و همان فواید ماساژ بافت عمیق را برای استفاده کننده ایجاد می‌کند. این مدل از تشک ماساژور به کاربر برای کاهش کورتیزول (هورمون استرس) و ترشح اندورفین (هورمون های احساس خوب) جهت ایجاد ذهنی مثبت و آرام کمک می‌کند.

تشک ‌های ماساژور همگی از نظر طراحی شبیه به هم هستند و قیمت آن ها به ‌طور معمول خیلی گران نیست اما تفاوت در هزینه ‌ها برای رنگ ‌بندی نوع جنس الیاف و پارچه‌ مصرفی یا سایر آپشن‌ های اضافی اعمال می‌شود. اما در حالت کلی توجه داشته باشید که گران ‌تر بودن هر تشک ماساژور الزاما دلیل بر بهتر بودن یا مؤثرتر بودن آن نیست.

هر تشک ماساژور از فوم گیاهی و پنبه‌ ضخیم با رنگ ‌ها و روکش ‌های پارچه‌ای گوناگون ساخته شده است. این تشک‌ ها در ابعاد و اندازه ‌های متعدد در بازار وجود دارد که به شکل معمول دارای کیسه ‌های نگهداری هستند. روکش نخی رویه هر تشک ماساژور جدا شدنی بوده و به راحتی قابل شستشو می باشد.

مزیت اصلی این تشک‌ های ماساژور توانایی کاهش دردهای کمر و پشت هر کاربر استفاده کننده از آن است. از انواع تشک ‌های ماساژور می‌توان به تشک ماساژور لرزشی- غلتکی و گرمایی اشاره کرد که بسیار تسکین دهنده برای دردهای بدن هستند. همگی این مدل‌ها به کاهش استرس، درد، تنش و رفع خستگی بدنی کاربران بسیار کمک کننده است.

اکثر تشک‌ های ماساژ انعطاف ‌پذیر و تاشو هستند به شکلی که به خوبی می‌توانند بر روی تخت، کاناپه، صندلی و زمین مورد استفاده قرار بگیرند و همچنین به دلیل تا شدن به راحتی قابل حمل و نقل و انتقال هستند. برخی از تشک ‌های ماساژور همزمان حالت ویبره و گرما یا حالت فشاری شیاتسو را دارند به شکلی که در این مدل‌ های تلفیقی هر تشک دارای پدهای گرمایشی در قسمت‌ های فوقانی و پایین کمر، ران ‌ها و ساق ‌پاها بوده و از طریق لرزش و گرمای این پدها می‌تواند عضلات منقبض ‌شده را تسکین داده و شل کرده و گردش خون را برای کل بدن بهبود ببخشد.

فواید تشک‌ ماساژور

تشک ماساژ
از این جهت که تشک‌ های ماساژ با تحریک نقاط فشار در امتداد نصف النهارهای بدن، مشابه خود ماساژ و طب سوزنی عمل می‌کنند پس فواید مشابهی را هم ارائه می‌دهند. شاید بتوان گفت تنها تفاوت یک تشک ماساژور با دریافت یک ماساژ در مراکز ماساژ درمانی در تحریک بی رویه نقاط مختلف پشت بدن باشد.

از بین رفتن درد گردن

کاهش دردهای ناحیه کمر

کم شدن درد رگ سیاتیک در ناحیه پشت و ساق پاها

کم کردن استرس و تنش

شاید هر کاربر در استفاده از تشک ماساژور کمی طول بکشد تا به آن عادت کند به این دلیل که دراز کشیدن و خوابیدن بر یک سطح کمی برجسته یا کمی گرمتر از حد معمول در ابتدا شاید کمی کلافه ‌کننده باشد اما با گذشت زمان رفته رفته استفاده کننده به گرما یا نقاط فشاری این تشک ‌های ماساژور عادت کرده و استفاده از آن ‌ها برای او لذت بخش خواهد شد.

در نهایت برای دریافت نتیجه‌ حداکثری و بهره بردن از فواید تشک ماساژور، کاربر باید هر روز به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از تشک ماساژور استفاده کند. به یاد داشته باشید که تمرین کنید تا در هنگام دراز کشیدن بر روی تشک ماساژور نفس بکشید و بدن خود را آگاهانه آرام کنید.

 

هم چنین بخوانید: کارایی روکش های صندلی ماساژور

 

نحوه استفاده از تشک ماساژور

استفاده از تشک ماساژوراولین قدم این است که یک سطح مناسب برای قرار دادن تشک ماساژ انتخاب کنید البته برخی از انواع این تشک‌ های ماساژ قابل پهن شدن بر روی تخت یا مبل شما هستند اما در مواردی هم می‌توان این تشک ‌ها را بر روی زمین قرار داده و از آن ‌ها استفاده کرد.

بعد از قرار دادن تشک ماساژور در جای مورد نظر می‌توانید بر روی آن بنشینید یا دراز بکشید به شکلی که ناحیه باسن و کمر در تماس مستقیم با سطح تشک باشد. البته استفاده از یک ملحفه یا پوشیدن یک لباس ضخیم ‌تر که بین بدن شما و تشک یک لایه ایجاد کند برای شروع استفاده از تشک ماساژور بهتر است تا بتوانید به احساس قرار گرفتن بر روی تشک ماساژ عادت کنید.

خوب اکنون که شرایط استفاده از این تشک‌ های ماساژور را فراهم کرده‌اید به آرامی بر روی آن دراز بکشید و وزنتان را به طور مساوی بر روی تشک تقسیم کنید. نکته اینجاست که این تقسیم وزن به شما کمک می‌کند تا در هنگام فشار به نقاط حساس از آسیب دیدن آن جلوگیری شود. به هیچ وجه بر روی تشک ماساژور خود تکان نخورید یا حرکت نکنید زیرا ممکن است باعث کشیدگی بر روی پوست خود شوید.

در چه مواردی استفاده از تشک ماساژور مجاز نیست؟

اکثر تولید کنندگان تشک ‌های ماساژ استفاده از آن‌ ها را برای خانم‌ها در دوران بارداری توصیه نمی‌کنند. زیرا برخی از افراد بر این باورند که از فشار و حرارت این تشک‌ ها می‌توان برای القای زایمان زودرس استفاده کرد که البته این کاملا غلط است. از سوی دیگر نوزادان و کودکان کوچک نیز نباید از تشک ‌های ماساژور استفاده کنند. برای افراد با فشار خون بالا یا پایین هم استفاده از این تشک‌ ها با مشورت پزشک معالج امکان‌پذیر است. در هر حال توجه داشته باشید که هیچ تشک ماساژوری نباید به جای درمان ‌های پزشکی کمر یا داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج افراد استفاده شود.

 

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده بهترین ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور می‌باشد. اگر قصد دارید برای تجربه یک ماساژ ایده آل از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *