وبلاگ

با خواص روغن وانیل آشنا شوید

در ابتدا این گیاه در شرق مکزیک توسط قبیله توتوناک مورد کشت و پرورش قرار گرفته بود اما در حمله‌ سال ۱۵۲۰ آزتک‌ها، دانه‌ وانیل به اروپا آورده شد. مردم آن زمان بر این باور بودند که عطر تند و عجیب گیاه وانیل می‌تواند یک داروی طبیعی برای غرایز جسمانی باشد. هر قطره از روغن وانیل دارای خواصی تقویت کننده برای بهبود خلق و خو بوده و یک اثر سرخوشی برای مغز و ذهن انسان ایجاد می‌کند که به کاهش اضطراب و استرس ‌های درونی آن کمک می‌کند.

روغن گیاه وانیل از گل ‌های شیپوری رنگ نباتی با ساقه ‌های سبز رنگ به دست می‌آید و از خانواده‌ گیاهان Orchidaceae است. شکوفه ‌های معطر وانیل از رنگ سفید تا زرد متمایل به سبز متغیر بوده و تا حدود دو اینچ قابلیت رشد دارند. در توضیح باید گفت که کاشت گیاه وانیل برای کشت فرآیندی دشوار بوده که سال ‌ها به طول می‌انجامد.

روغن گیاه وانیل بویی به گرمی و شیرینی یک دسته گل بالزامیک دارد. در حالت کلی طبیعی هیچ اسانس وانیلی به آن شکلی که ما امروزه در فروشگاه‌ ها مشاهده می‌کنیم وجود ندارد با این حال، فرآیند استخراج دی‌اکسید کربن گیاه نزدیک‌ترین مایع را به ما می‌دهد که از آن به عنوان روغن وانیل یاد می‌کنیم.

این روغن با داشتن ۹۵ درصد اسانس همان چیزی است که رایحه‌ای مشخص از بوی خوش وانیل را همراه دارد. ممکن است روغن وانیل در برخی افراد باعث تحریکات پوستی شود به همین دلیل پیش از استعمال آن لازم است تا تستی بر روی یک ناحیه از پوست انجام شود.

کاربرد روغن وانیل

روغن وانیل چیست
از روغن یا اسانس گیاه وانیل در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف برای اهداف درمانی استفاده می‌شود. برای مثال می‌توان به دکتر کارول شیلر در آروماتراپی آفریقایی که برای درمان مسائل مربوط به معده از آن استفاده می‌کند و یا اروپایی‌ها که از این روغن به عنوان پادزهری برای مسمومیت کمک می‌گیرند اشاره کرد.

در سرتاسر دنیا مردم از اسانس وانیل علاوه بر اینکه برای تسکین مشکلات خلق و خویی و کاهش اضطراب و استرس بهره می‌برند به عنوان داروی خواب آور طبیعی و همچنین برای کاهش دردهای عضلانی و از بین بردن احتقان استفاده می‌کنند. به جرات می‌توان گفت که بزرگترین کاربرد روغن وانیل از جهت درمان فرآیند رایحه درمانی است. به این دلیل که برای بسیاری از افراد استشمام عطر وانیل بسیار آرامش بخش بوده و خاطرات خوشی از لذت خوردن خوراکی‌های خوشمزه را برای آن‌ها تداعی می‌کند.

علاوه بر این رایحه‌ شیرین موجود در روغن وانیل بر روی سیستم عصبی تأثیر گذاشته و به شدت برای تسکین استرس و اضطراب ذهنی مفید است. تنها به یاد داشتن این نکته ضروری است که همیشه نمی‌توانید از روغن یا اسانس غلیظ‌ استفاده کنید مگر اینکه بتوانید از دستگاه‌هایی که با شمع گرم می‌شوند برای گرم کردن روغن کمک بگیرید.

 

پیشنهاد ویژه: روغن اکالیپتوس چیست؟

 

خواص روغن وانیل

فواید روغن وانیل
نشاط آوری همراه با برانگیختگی احساسی با رایحه‌ای شیرین

انواع رایحه‌ها قادرند بر روی خلق و خوی ما تأثیر بگذارند به این معنی که رایحه‌ های خوش موجب نشاط ‌بخشی و رایحه ‌های بد موجب بد خلقی در افراد مختلف می‌شوند. اما از آنجایی که وانیل خود دارای یک رایحه‌ خوش و احساسی است حتی می تواند به یک عضو مهم در یک اتاق خواب برای ایجاد فضایی رمانتیک و آرامش بخش بدل شود. همچنین به دلیل داشتن رایحه‌ احساسی می‌تواند به یک لوسیون یا روغن جذاب برای ماساژ هم تبدیل شود.

تبدیل شدن به یک داروی ضد افسردگی کاملا طبیعی

شاید در نگاه اول فکر کنید استشمام عطرهای خاص تنها موجب بروز خوشحالی و نشاط در ما می‌شوند اما باید گفت این تنها یک نگاه سطحی است. استشمام رایحه‌ های خاص به طور مستقیم بر روی سیستم عصبی ذهن تاثیر گذاشته و قادر است نحوه‌ ارتباط مغز ما با احساسات را تغییر دهد. به همین دلیل هم درمانگران بر این باورند که این روغن از جمله روغن‌هایی است که می‌تواند به ما کمک کند تا از بدخلقی خلاص شده و دوباره لبخند بزنیم.

تسکین‌دهنده‌ای برای لحظات استرس و اضطراب

اگر به محصولات بهداشتی فروشگاهی دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که بسیاری از این محصولات مختص به حمام با رایحه و عطر وانیل ساخته و تولید شده‌ است. به طور حتم در پشت آن دلایلی محکم وجود دارد و مهمترین دلیل آن به وجود آمدن حسی شیرین و آرامش بخش برای مصرف کنندگان در هنگام استفاده از این محصولات است.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده طیف گسترده ای از انواع ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت ماساژورهای برقی با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

 

با بن کر در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *