وبلاگ

ماساژ برای کاهش استرس

ماساژ برای کاهش استرس

به طور حتم در دنیای پرشتاب امروزی استرس و اضطراب از مولفه‌های اصلی دارای تاثیرات منفی بر سلامت جسم و روح افراد یک جامعه محسوب می‌شوند. مطالعات و تحقیقات انجام شده در مبحث استرس به خوبی نشان داده است که ماساژ درمانی می‌تواند استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

شاید شما به عنوان دریافت کننده‌ ماساژ درمانی بعد از هر جلسه از درمان به‌ طور تجربی با کاهش استرس رو به رو شده باشید اما باید گفت در سرتاسر دنیا تحقیقات قابل توجهی برای تایید این تجربه‌ شما وجود دارد. استرس به عنوان بخشی اجتناب ‌ناپذیر از زندگی مدرن امروزی باعث بروز مشکلاتی از جمله فشار خون بالا، پیش‌ بردن به سوی افسردگی و مشکلات خواب می شود.

در جهان کنونی از نظر محققان، سالم‌ترین افراد از نظر جسمی و روحی کسانی نیستند که از ماهیت استرس دوری می‌کنند بلکه افرادی هستند که قادر به از بین بردن استرس به روش‌های مثبت هستند. با این دیدگاه باید گفت در بین تمام فعالیت‌های مختلفی مانند یوگا و مدیتیشن، ماساژ توانسته به یکی از بهترین اشکال برای کاهش استرس تبدیل شود. ماساژ برای کاهش استرس می تواند به شکلی مطلوب ذهن و بدن شما را آرام کند و به شما کمک کند علاوه بر داشتن احساس بهتر، به طور موثر با مضرات استرس در زندگی خود کنار بیایید.

تاثیر استرس بر بدن

تاثیر استرس بر بدن

همانطور که اشاره کردیم استرس تاثیرات بسیاری بر بدن انسان دارد به این شکل که با فعال کردن سیستم عصبی مرکزی تولید آدرنالین و کورتیزول آغاز می‌شود. این دو ماده که از هورمون‌های اصلی استرس محسوب می‌شوند در بدن انسان موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون شده و همچنین افزایش هوشیاری و تنش عضلانی را نیز در پی دارند.

در زمان مواجهه‌ شما با یک موقعیت استرس‌زا بدن در حالت تنش انتخاب بین دو حالت مبارزه یا فرار که باید با مشکل پیش رو مقابله کند یا از آن بگریزد قرار می‌گیرد. نمونه‌های این تنش انتخابی در زندگی روزمره‌ را می‌توان در هنگام تغییر شغل افراد یا در زمان عهده گرفتن مدیریت، کنترل تعادل در درگیری‌های مداوم مشاهده کرد که به بدن فرد سیگنال واضحی داده نمی‌شود.

حالا تصور کنید برای مدت طولانی با موقعیت‌های استرس زا در طی زندگی روزانه خود سروکار داشته باشید در اینجا ست که درد در ناحیه گردن و شانه، مشکلات کمر، میگرن یا سردرد، اختلال در خواب و افزایش ضربان قلب شروع می‌شود.

ماساژ و استرس

شاید برای خیلی از ما امروزه رسیدن به آرامش یک مبارزه‌ روزانه باشد به همین دلیل هم یکی از دلایل موثر بودن ماساژ درمانی برای استرس این است که ما را قادر به دست یابی به سطح بالایی از آرامش برای یک سبک زندگی سالم تر و پرانرژی تر می‌کند. با کم شدن سطح ترشح هورمون استرس در بدن، گردش خون افزایش یافته و با کاهش تنش و شل شدن ماهیچه‌ها بدن به حالت تعادل بهینه باز می‌گردد.

به همین دلیل است که دریافت ماساژ منظم به عنوان موثرترین شکل کاهش استرس به شما این امکان را می‌دهد تا انرژی از دست رفته‌ خود را بازیافته و از آرامش به دست آمده لذت ببرید. بدن انسان بدون داشتن کشیدگی یا گره در بافت‌ها می‌تواند به شکلی کارآمدتر کار کند و ماساژ برای کاهش استرس قادر است تا انرژی منفی شما را تخلیه و به نرم و سبک نگه داشتن ماهیچه‌هایتان کمک کند.

ماساژ برای درمان استرس به این گونه عمل می‌کند که با بهتر کردن گردش خون، تجمع هورمون‌های استرس‌زا و مواد زائد را در بدن شما از بین می‌برد و به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا اکسیژن مورد نیاز خود را برای کاهش خستگی جسمی و ذهنی دریافت کنند. همچنین با دریافت ماساژ منظم تعداد گلبول‌های سفید سیستم ایمنی افزایش یافته و بدن شما را برای مقابله با پیش آمدهای منفی سالم‌تر و قوی‌تر می‌کند. ماساژ برای رفع استرس با بهبود بخشیدن به کیفیت خوابی آرام، بدن را جوان می‌کند تا احساس آرامش بیشتری را تجربه کنید.

 

با انواع سبک های ماساژ آشنا هستید؟

 

ماساژ برای کاهش استرس

ماساژ برای کاهش استرس
استرس بازخورد بدن برای پاسخگویی به نیازهای فیزیکی و احساسی او در شرایط آسیب و منفی است اما ماساژ درمانی یک راه حل بسیار مفید برای سرکوب احساس استرس در بدن است. ماساژ درمانی یک اثر تجمعی در تسکین استرس دارد به این دلیل که داشتن جلسات منظم ماساژ می‌تواند به حفظ سطح مطلوبی از شادابی و سلامتی ذهن و بدن کمک کند.

اما این امر باعث نمی‌شود تا یک قانون کلی که برای همه‌ افراد مناسب است برای آن وجود داشته باشد و یا اینکه به طور دقیق هر چند وقت یک ‌بار دریافت ماساژ برای کاهش استرس لازم است وجود داشته باشد. ماساژ برای کاهش استرس با پایین آوردن ضربان قلب و تقویت پمپاژ و خون رسانی و شبیه سازی ترشح هورمون‌های احساس خوب و ترشح اندورفین در بدن عمل می‌کند.

فرآیند ماساژ با تحریک هورمون‌های آرامش بخش در بدن، تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک و تقویت سیستم ایمنی، استرس را کاهش داده و خوش خلقی را در افراد افزایش می‌دهد. از نظر پزشکی سیستم عصبی محیطی بخشی از سیستم عصبی در بدن است و عملکرد سیستم عصبی محیطی یک راه ارتباطی بین مغز انسان و اندام‌های داخلی آن است.

در اینجا است که دریافت ماساژ برای کاهش استرس با ترشح اندورفین که سیستم عصبی محیطی را آرام می کند وارد عمل می‌شود و در زمان ترشح اندورفین، هورمون‌های مرتبط با استرس کاهش یافته و احساس استرس تسکین می‌یابد. دریافت ماساژ برای کاهش استرس تاثیرات مفیدی بر کاهش احساس درد در بدن نیز دارد به این شکل که موجب ترشح مسکن‌های طبیعی و هورمون‌های احساس خوب شده و احساس آرامش را تقویت می‌کند.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده بهترین ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام بن کر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *