اصلی, وبلاگ

نگهداری از صندلی ماساژور

نگهداری از صندلی ماساژور MASSAGE

یکی از نکاتی که پس از خرید یک صندلی ماساژور باید به آن توجه ویژه ای شود، نحوه نگهداری از یک صندلی ماساژور است. صندلی ماساژور بیشتر از اینکه یک وسیله لوکس محسوب شود یک وسیله کاربردی است که حتی می تواند پس از مدتی کوتاهی، استفاده از آن به نیاز هر روزه شما بدل شود. نیاز به آرامش و از بین بردن خستگی که در طول روز به آن دچار شده اید قطعا نمی تواند کم اهمیت باشد. مسئله ای که حداقل با یک ربع ماساژ در روز می تواند کاهش چشمگیری داشته باشد.  در هر صورت اینکه شما چطور از صندلی ماساژور خود استفاده و نگهداری می کنید می تواند مهم ترین دلیل در طول عمر دستگاه و عدم از دست رفتن کیفیت و کارایی درست آن باشد.

نکته حائز اهمیت در نگهداری از صندلی ماساژور نحوه تمیز کردن آن است. برای انجام این کار بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا از بروز بیماری های پوستی و انتقال آلودگی جلوگیری کنید و علاوه بر آن طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید. چرا که در صورت مراقبت نادرست به مرور زمان  روکش صندلی ماساژور شما فرسوده شده و از بین می رود و در نتیجه غیر قابل استفاده می شود.

نگهداری از صندلی ماساژور CHAIR

روکش صندلی ماساژور چه جنسی دارد ؟

همانطور که می دانید این روزها طیف گسترده ای از صندلی های ماساژور با قابلیت ها و برندهای گوناگون تولید و به بازار عرضه شده اند. جنس روکش اکثر این صندلی ها از چرم است، چرا که دوام بیشتری داشته و البته بر روی شکل ظاهری صندلی ماساژور نیز بی تاثیر نیست.

کمپانی بن کر نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از چرم طبیعی برای روکش صندلی های خود استفاده می کند. هر چند که استفاده از چرم طبیعی مزایای بسیاری دارد اما نوع نگهداری از آن هم نیاز به توجه و اختصاص وقت و حوصله کافی دارد.

 

نحوه تمیز کردن صندلی ماساژور

اگر شما تجربه ی داشتن کفش و یا کیف چرم را داشته اید قطعا می دانید که برای تمیز کردن چرم، واکس های مخصوص و یا اسپری هایی وجود دارد که از خرابی و فرسودگی آن جلوگیری کرده و راحت تر پاکیزه می شود. بنابراین این مسئله در صندلی ماساژور نیز صدق می کند. برای تمیز کردن صندلی ماساژور به هیچ عنوان نباید از محصولات و شوینده های شیمیایی استفاده کنید چرا که نه تنها سطح چرم را تمیز نمی کند بلکه آسیب جدی به بافت آن وارد کرده و روکش دستگاه شما خیلی زود دچار پوسیدگی و پارگی می شود. نکته دیگر در نگهداری از صندلی ماساژور این است که، از قرار دادن آن در مقابل نور خورشید جدا خودداری کنید. چرا که نور خورشید با گذشت زمان نه تنها موجب رنگ رفتگی می شود بلکه همچنین روکش صندلی را دچار پوسیدگی می کند.

نکهداری از صندلی ماساژور CARE

حال تصور کنید یک روز تعطیل است و فرصت مناسبی است برای رسیدگی به صندلی ماساژورتان. نکته اول اینجاست که اگر قسمت هایی از صندلی ماساژور شما قابل جدا شدن است، آن ها را جدا کرده تا بتوانید راحت تر آن ها را تمیز کنید.

صندلی ماساژور از آن جایی که غالبا از لایه های متعددی در قسمت سر و شانه و دست ها تشکیل شده است در لابه لای درزهای آن گرد و خاک و پرز وجود دارد که بهتر است با حوصله تمام آن نقاط را از این آلودگی ها پاک کنید. برای این کار از جاروبرقی و یا گوش پاک کن برای نقاط ظریف تر می توانید بهره ببرید.

زمانی که گرد و خاک را کاملا از بین بردید برای تمیز کردن بدنه صندلی ماساژور بهتر است مقداری مایع ظرفشویی را در داخل آب ریخته و محلول شوینده بسیار سبکی تهیه کنید. توجه داشته باشید که مقدار مایع ظرفشویی باید بسیار ناچیز باشد. سپس یک ابر نرم و یا دستمال پنبه ای را آغشته به محلول کرده و تمام قسمت های صندلی ماساژور را با آن تمیز کنید. از ریختن محلول روی صندلی ماساژور و یا استفاده از اسکاچ و غیره جدا خودداری کنید.

به هنگام تمیز کردن صندلی ماساژور با استفاده از مایع ظرفشویی رقیق شده مطمئن شوید که مایع ظرفشویی بر روی صندلی باقی نماند و کاملا صندلی را با یک دستمال مرطوب شده با آب پاک کنید. پس از اینکه صندلی ماساژور کاملا خشک شد. قطعاتی که جدا کرده بودید را به صندلی متصل کنید. توجه داشته باشید که انجام تمام این مراحل بهتر است حداقل یک بار در ماه انجام گیرد.

همانطور که در بالا اشاره شد در نهایت پس از پاک کردن کامل صندلی ماساژور از گرد و خاک و آلودگی حالا نیاز به رسیدگی به روکش چرمی صندلی ماساژور شماست. برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن چرم همانطور که پیشتر اشاره شد استفاده از اسپری های مخصوص و روغن ضروری است تا چرم دوام بیشتری پیدا کند.

روغن های مخصوص چرم با برندها و قیمت های گوناگونی در بازار وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود و مبلغی که هزینه می کنید می توانید یک روغن مخصوص روکش صندلی ماساژور خود داشته باشید. پیش از استفاده از روغن توجه داشته باشید که مراحل بالا برای تمیز کردن صندلی ماساژور باید طی شده باشد. چرا که در صورت کثیف بودن صندلی ماساژور و روغن زدن، آلودگی روکش بر روی آن باقی مانده و به سختی پاک می شود. پس از اینکه چرم دستگاه خود را کاملا با روغن چرب کردید به چرم فرصت دهید تا روغن را کاملا به خود جذب کند و در نهایت با یک دستمال تمیز و خشک روکش را از روغن های اضافه پاک کنید. حالا شما یک صندلی ماساژور کاملا تمیز دارید!

نگهداری از صندلی ماساژور CLEAN

نکته آخر

علاوه بر نکاتی که در ارتباط با تمیز نگه داشتن صندلی ماساژور به آن ها اشاره کردیم، نحوه استفاده از آن است. مواردی نظیر آشنایی با شرایط جسمانی خودتان، آشنایی با برنامه های دستگاه و … . تنها مسئله ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که در صورت بروز هر گونه اختلال در روند عملکرد دستگاه بدون اینکه خودتان به تنظیمات دستگاه دست بزنید حتما با فرد متخصص در این زمینه تماس بگیرید. چرا که در صورت دستکاری و عدم آگاهی از کارکرد صندلی ماساژور ممکن است دستگاه دچار اختلالات و معایبی شود که قابل تعمیر نباشد.

برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از صندلی ماساژور، بهترین برند صندلی ماساژور، استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری، صندلی ماساژور بن کر و محصولات متنوع دیگر این کمپانی و موارد دیگر به سایت ما سری بزنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *