وبلاگ

با خواص روغن ماساژ نارگیل آشنا شوید

روغن ماساژ نارگیل

روغن ماساژ نارگیل در مناطق گرمسیری یافت شده و قرن‌ هاست که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و آنچه طبیبان کهن از خواص آن می گویند چیزی بیشتر از مرطوب کردن پوست است. روغن نارگیل می‌تواند به کاهش وزن و جلوگیری از بروز بیماری‌ های قلبی کمک کند زیرا این روغن ارزشمند پیشینه تغذیه‌ای پیچیده‌ای دارد. پس این روغن مفید علاوه بر خواص خوراکی مفیدی که برای بدن دارد در دسته‌ روغن ‌های بسیار کاربردی برای انواع ماساژ درمانی نیز قرار می‌گیرد.

روغن ماساژ نارگیل چیست؟

روغن ماساژ نارگیل چیست

همگی با ساختار یک نارگیل آشنایی داریم که پس از شکافتن آن پوسته‌ قهوه‌ای رنگ سخت به یک گوشت سفید نرمی می‌رسیم که حاوی مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم، آهن و منیزیم است. حتی شیره‌ نسبتا غلیظی که در داخل آن وجود دارد نیز حاوی مقادیر زیادی از ویتامین E و K و مواد معدنی همچون آهن و روی می باشد.

در فرآیند تبدیل این گوشته سفید رنگ به روغن ماساژ، اسیدهای چربی به نام اسیدهای چرب با زنجیره متوسط یا MCFA تشکیل می‌شوند که دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی بالایی هستند. پس نتیجه می گیریم که روغن نارگیل علاوه بر خواص درمانی و زیبایی خود، بهترین گزینه برای ماساژ درمانی محسوب می شود.

فواید روغن ماساژ نارگیل

روغن نارگیل یک نرم کننده‌ فوق‌العاده و منحصر به فرد برای پوست است به این معنی که حتی می‌توان از آن به عنوان یک معجزه برای پوست‌های خشک یاد کرد. استفاده‌ موضعی از روغن نارگیل برای ماساژ و مالش بر روی سطح پوست موجب افزایش خاصیت مرطوب کنندگی پوست شده و در ادامه باعث افزایش هیدراتاسیون و کاهش فرآیند تبخیر آب پوست می‌شود.

روغن نارگیل با اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی گزینه‌ بسیار مناسبی برای یک ماساژ پاکسازی کننده محسوب می شود زیرا اسیدهای چرب با زنجیره متوسط روغن نارگیل قادر است ویروس‌هایی مانند آنفولانزا را با چربی پوشش دهد و با مختل کردن غشاهای آن‌ها از رشد و تکثیر آن‌ها جلوگیری کند.

از سویی دیگر اثر ضد ترومبوتیک روغن نارگیل اصل موجب می‌شود که پس از مصرف به کاهش لخته شدن خون در اندام‌های بدن کمک کند. همچنین روغن نارگیل به دلیل داشتن کاپریلیک اسید دارای خواص ضد قارچی نیز می باشد و از آنجایی که این روغن محلول در آب نیست به طور حتم زمان کمتری صرف حمله به غشاهای مرطوبی که از سلول‌های قارچی محافظت می‌کنند می شود.

 

پیشنهاد ویژه: روغن اکالیپتوس چیست؟

خواص روغن نارگیل برای ماساژ

خواص روغن ماساژ نارگیل
روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های ماساژ شناخته می شود. اولین نکته‌ محبوبیت روغن نارگیل برای ماساژ لغزندگی زیاد آن بر روی پوست است که امکان ماساژی راحت و بدون اصطکاک را فراهم می‌کند. این روغن به دلیل قابلیت جذب متوسط و داشتن حداکثر رطوبت جزو بهترین گزینه‌ها برای ماساژهای آرامش‌بخش به شمار می آید.

روغن نارگیل وقتی با روغن‌ های ضروری مخلوط شود یکی از گزینه‌های مورد علاقه‌ ماسورها برای استفاده در آروماتراپی است که معمولا برخی از ماسورها آن را با شی‌ باتر مخلوط می‌کنند. همچنین برای یک رایحه درمانی آرام‌بخش ماساژدرمانگران در مراکز اسپا روغن نارگیل را به عنوان حامل، جایگزین روغن ‌های جوجوبا، کنجد، زیتون یا بادام می‌کنند.

زیرا اکثر روغن ‌های مورد استفاده در ماساژ درمانی به شکل معمول دارای رایحه قوی هستند که ممکن است در حین استفاده مورد خوشایند مراجعین نباشد به همین دلیل چون روغن ‌های نارگیل تصفیه شده بویی ندارند به راحتی می‌توانند برای این موارد مورد استفاده قرار بگیرند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که از روغن ماساژ نارگیل فقط به صورت موضعی استفاده نمایید و از مصرف خوراکی این روغن خودداری کنید.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.  بن کر دارنده طیف گسترده ای از انواع ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *