ماساژ, وبلاگ

آیا می دانید به چند جلسه ماساژ درمانی نیاز دارید؟

جلسه ماساژ درمانی

در این شکی نیست که ماساژ باعث سلامتی روحی و جسمی شما می شود. در مورد تأثیر جلسه ماساژ درمانی بارها صحبت شده است. اما سوال اینجاست که چند بار ماساژ درمانی موثر واقع می شود؟

درباره فواید ماساژ بیشتر بدانید

پروفسور تیفانی فیلد، مدیر موسسه تحقیقات ماساژ، به مقایسه یک جلسه ماساژ درمانی با ورزش پرداخته است. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه ماساژ بیشتری دریافت کنید، احساس بهتری خواهید داشت. با این حال، تناوب جلسه ماساژ یک موضوع مورد مطالعه است. بیشتر بررسی های صورت گرفته نشان می دهند که بهتر است یک جلسه در هفته باشد.

خوشبختانه در صنعت ماساژ چند معیار استاندارد وجود دارد. همچنین تحقیقات مفید متعددی صورت گرفته که می توانیم از آنها بهره بگیریم. به طور خلاصه، تناوب جلسه ماساژ به اهداف درمانی و سلامت کلی شما بستگی دارد.

جلسه ماساژ لگو

کاهش استرس در هر جلسه ماساژ

اگر به طور کلی سالم هستید، توصیه ما به شما یک بار در ماه است. این یک جلسه ماساژ به شما کمک می کند تا با استرس و فشار زندگی روزمره کنار بیایید. اگر در زندگی شخصی یا حرفه ای خود به موقعیت بغرنجی برخورد کردید، می توانید تناوب جلسات را به طور موقت افزایش دهید.

نقش ماساژ در ورزش

اگر ورزشکار هستید چطور؟ در زمان تمرینات فشرده، توصیه می شود یک یا دو بار در هفته از جلسه ماساژ استفاده کنید. در این صورت می توانید انعطاف پذیری خود را حفظ کنید. از صدمات احتمالی نیز پیشگیری کنید. اگر شدت در برنامه شما کاهش یافت، همان یک یا دو بار در ماه کافی خواهد بود.

جلسه ماساژ برای تسریع بهبودی

در صورت بروز مصدومیت، جلسات هفتگی در بهبود شما نقش آفرین خواهند بود. با راهنمایی مربی و درمانگر خود می توانید فاصله بین جلسات را افزایش دهید.

اثر ماساژ بر درد مزمن

درد طولانی مدت و یا مزمن با یک جلسه ماساژ برطرف نمی شود. تحقیقات روی افرادی که از درد مزمن گردن رنج می برند، نشان داده است که دو یا سه جلسه ماساژ در هفته ایده‌آل است. با کاهش درد، تعداد جلسات نیز کمتر خواهد شد. نتیجه تحقیقات موسسه آرتروز حاکی از آن است که ماساژ روزانه به تنهایی می تواند منجر به کاهش چشمگیر درد روزمره مبتلایان به آرتروز شود. اگر توانایی آن را داشته باشید، حتی چندین جلسه ماساژ در هفته با یک متخصص حرفه ای نیز اثر قابل توجهی خواهد داشت.

تقویم جلسه ماساژ

روغن ماساژ در بارداری

اگر باردار هستید یا به تازگی زایمان کرده اید، از اثر ماساژ با روغن غافل نشوید. ماساژ اطراف شکم در سه ماهه اول بحث برانگیز است. بسیاری از درمانگران معتقدند برای حفظ سلامت جنین، بهتر است ماساژ تا هفته سیزدهم بارداری جلوگیری شود. بقیه دوران بارداری می توانید از مزایای قابل توجه ماساژ دو هفته یک بار بهره بگیرید. جلسه ماساژ باسن و زانو، اثرات شگفت انگیزی بر کاهش استرس دارد.

جلسه ماساژ در محیط کار

نشستن پشت یک میز آن هم برای یک روز می تواند تنش مزمن ایجاد کند. علاوه بر آن عضلات را ضعیف خواهد کرد. بنابراین یک جلسه ماساژ به صورت ماهیانه یا هفتگی بخشی از روال خود مراقبتی شما محسوب خواهد شد. البته اگر بتوانید با مدیرعامل خود رایزنی کنید می توان در محیط کار نیز از ماساژ درمانی استفاده کرد.

شاید هم همین جا به این فکر بیفتید که صندلی دفتر خود را تعویض کنید. درد عضلات خود را کاهش دهید و در یک کلام به سلامتی خود بیاندیشید! صندلی اداری مخصوص ماساژ را در نظر بگیرید. نه تنها به رفع هرگونه ناراحتی کمک می کند. بلکه باید در هنگام کار سخت و طاقت فرسا به داد شما برسد. یک تجربه سلامتی کاملا سودمند در محل کار! فوق‌العاده نیست؟

در واقع ساعات نشستن در همان صندلی نشان می دهد که کمر و گردن خود را دیگر در معرض فشار قرار نمی دهید. علاوه بر این بهترین صندلی ماساژ اداری برای نیازهای شما یعنی این امکان را بدهد که بدون نیاز به ترک دفتر، از یک ماساژ منظم لذت ببرید. با بررسی صندلی های متنوع ماساژ اداری می توانید مدل های مقرون به صرفه و با کیفیتی بیابید.

برای خرید این نوع صندلی در نظر داشته باشید که تنوع بالاست از جمله؛ صندلی ماساژ حرارتی مخصوص اداره – صندلی ماساژ شیاتسو – صندلی ماساژ پا در اداره – صندلی ماساژ مخصوص مدیران – صندلی ماساژ نقطه ای مخصوص ادارات – صندلی ماساژ اداره برای بازی – صندلی ماساژ اداری با قابلیت ارتعاش.

نقاط فشاری برای خواب

اگر شما هم به بی خوابی دچار هستید، خواب آرامی ندارید و در یک کلام قرار ندارید. جلسه ماساژ به صورت هفتگی باعث بهبود خواب شما می شود. در نهایت به آرامش می رسید. چون ماساژ باعث تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک می شود. در نتیجه باعث کاهش تنش در بدن شما خواهد شد.

جلسه ماساژ

اثرات شگفت انگیز ماساژ بر بدن

چرا از یک روال معمول ماساژ بهره مند می شوید؟ در واقع فواید ماساژ تجمعی است. اگر روال ماساژ را حفظ کرده باشید، اما درمان را متوقف کنید، پس باید مجددا از نو شروع کنید. بهتر است به جای تحمل جلسات درمان در چندین هفته متمادی، یک جلسه ماساژ در ماه داشته باشید.

نیازهای منحصربفرد خود را در نظر بگیرید

در پایان می توان گفت یک جلسه ماساژ در ماه یک روتین محسوب می شود. حداکثر دو جلسه در هفته در برخی موارد ایده‌آل است. هنگامی که یک دوره ماساژ را شروع می کنید، پزشک متخصص باید اهداف درمانی شما را تشریح کند. سپس بر اساس آن توصیه هایی ارائه دهد. اگر شرایط شما به مرور زمان تغییر کرد، می تواند برنامه جلسات ماساژ خود را نیز متناسب با نیاز جدید تغییر دهید.

در طول جلسه ماساژ چه انتظار می رود؟

در واقع باید پرسید انتظار دارید بعد از ماساژ چه اتفاقی در شما رخ دهد؟ طبق آمار موسسه ماساژ درمانی آمریکا، ۱۹ تا ۲۴ درصد آمریکایی ها حداقل یک ماساژ در سال دارند. تقریبا نیمی از آنها به دلایل پزشکی، توانبخشی یا به دلیل سفتی عضلات از جلسه ماساژ استفاده می کنند. شاید قابل توجه ترین آمار این باشد که ۸۹ درصد مردم قبول دارند سطح درد آنها با ماساژ کاهش می یابد.

این اعداد برای فواید ماساژ قانع کننده هستند. با این وجود ممکن است سوالاتی داشته باشید از جمله اینکه چه نوع ماساژی برای ما مناسب است؟ همانطور که می دانید انواع مختلف ماساژ از جمله ماساژ سوئدی، بافت عمیق، تایلندی، سنگ گرم و شیاتسو وجود دارند. مثلا ماساژ سوئدی به عنوان یک روش درمانی مقدماتی توصیه می شود. زیرا کل بدن را هدف قرار می دهد. همچنین برای کاهش استرس عالی است.

سه کار مهم که بعد از ماساژ تمام بدن باید انجام دهید: اول اینکه چند دقیقه قبل از بلند شدن روی میز/تخت/صندلی ماساژ استراحت کنید. سپس یک لیوان آب بنوشید تا به بدن در دفع ضایعات متابولیکی کمک کنید. در نهایت یک میان وعده کوچک بخورید تا قند خون شما ثابت بماند.

تقویمی برای جلسه ماساژ

برای بهبود عجله نکنید. تا چند ساعت بدن شما به زمان نیاز دارد. پس در این فاصله کار و استرس را از خود دور کنید. به عنوان مثال، در صورتی که از صندلی ماساژور استفاده کرده اید، بعد از ماساژ چند لحظه روی همان صندلی به استراحت بپردازید.

‡‡‡‡‡‡

ممنونیم که با بن کر همراه بودید؛ ماساژورهای چشم در انواع و برندهای مختلفی وجود دارند که صندلی ماساژور کا ۲۰ بن کر با قابلیت اسکن چهار بعدی و پنل ریموت یکی از بهترین و معتبرترین برند این محصولات به شمار می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور چشم با بن کر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *