ماساژ

مقایسه تخت و صندلی ماساژ در اداره

ماساژ در اداره

بخش زیادی از هر روز ما در محیط کار سپری می شود. قطعا خستگی و استرس در محیط کار اجتناب‌ناپذیر است. بهترین راهکار ممکن چه می تواند باشد؟ از مزایای روش‌های ماساژ درمانی و سنتی بسیار شنیده‌ایم. ساعات کار طولانی و خستگی مفرط امکان استفاده از این روش‌های درمانی را نمی‌دهد. حضور یک ماسور حرفه ای و متخصص در محل کار قطعا رؤیا است. آیا ماساژ در اداره ممکن است؟

در پاسخ می توان گفت تنوع روش‌های درمانی و ابزار آنها همه‌چیز را ممکن کرده است. حتی تنوع انتخاب شما را گیج و سردرگم خواهد کرد. مثلا ترجیح می‌دهید روی تخت ماساژ داده شوید یا صندلی؟ پس ابتدا به مقایسه این دو می‌پردازیم. به منظور مقایسه تخت و صندلی ماساژ در اداره، لازم است به یاد داشته باشیم هر دو می‌توانند در محل کار استفاده شوند. تنها لازم است تصمیم بگیرید بر اساس محیط کار شما، صندلی ماساژ در اداره مناسب‌تر است یا تخت؟

تخت ماساژ چیست؟

در مورد تخت ماساژ می توان گفت، فرد روی آن دراز می‌کشد. البته می تواند با لباس یا بدون لباس باشد. هرچند در هر دو صورت روی ملافه پارچه‌ای می‌خوابد. همه این شرایط بسته به نوع ماساژی است که نیاز دارید. در نتیجه جلسات می‌توانند از سی دقیقه یا بیشتر به طول انجامند. سی دقیقه زمان معمول ماساژ درمانی ماسور است.

حالا صندلی ماساژ در اداره چه می کند؟

از مزایای صندلی ماساژ در اداره این است که شما باید لباس پوشیده باشید. زمان استاندارد این روش ماساژ درمانی حدود ۱۵ دقیقه است. البته زمان می تواند از ۵ تا ۳۰ دقیقه متغیر باشد. دو نوع ماساژ روی صندلی می توان داشت: ماساژ روی صندلی و ماساژ پشت میز.

در گزینه صندلی ماساژ در اداره، شما می تواند انتخاب کنید که کارمندان شما حین کار پشت میز خود ماساژ دریافت کنند. حتی ماسور می تواند صندلی ماساژ در اداره بیاورد. این صندلی های ماساژ می‌توانند در هر نقطه از محل کار قرار گیرند – محل استراحت، لابی یا حتی گوشه‌ای از دفتر محل کار.

چگونه بین چهار نوع ماساژ در اداره انتخاب می‌کنید؟

حالا که متوجه مفاهیم پایه شدید، بهتر است در مورد نقاط تصمیم‌گیری شما صحبت کنیم. همانطور که گفته شد دو نوع ماساژ روی تخت وجود دارد؛ با لباس و بدون لباس. در ماساژ نشسته نیز به همین شکل است؛ ماساژ روی صندلی و ماساژ درمانی پشت میز.

ماساژ در اداره

۱- ماساژ در اداره؛ بدون لباس و روی تخت ماساژ

خب اصلی‌ترین مسئله در این نوع ماساژ درمانی، در نظر گرفتن فضای خصوصی برای درآوردن لباس افراد و تعویض آن است. لازم به ذکر است اکثر افراد نیاز به فضایی خلوت و آرام دارند. از الزامات ماساژ درمانی سکوت و آرامش است.

در ضمن باید اتاقی که تخت ماساژ در آن قرار می‌گیرد به‌اندازه کافی بزرگ باشد. دلیل آن این است که علاوه بر اتاق لباس، ماسور باید به‌اندازه کافی فضا برای حرکت و مانور داشته باشد. ماساژ در اداره در حالتی که لباسی بر تن ندارید، فضای خصوصی برای هر تخت ماساژ به‌طور هم‌زمان نیاز دارد. اگر محدودیت فضا وجود دارد باید برنامه ماساژ درمانی چرخشی باشد تا بتوان حداکثر استفاده را نمود. حداقل در این حالت، فضای کافی برای تخت ماساژ در نظر بگیرید.

مدت زمان ماساژ درمانی

مدت زمان ماساژ مسئله مهمی برای مدیران است. زمان استاندارد ماساژ درمانی روی تخت یک ساعت است. اگرچه می تواند بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت طول بکشد. البته باید در نظر داشت برنامه بهبود وضعیت فیزیکی و روحی افراد در محل کار نیازمند صرفه جویی در زمان است. ماسور باید دقت کند و زمان بین ماساژها را در نظر بگیرد. قطعا با توجه به مبحث کمبود فضا، زمانی را باید برای تعویض لباس افراد قبل و بعد از ماساژ در اداره در نظر گرفت. همچنین ماسور نیاز به زمانی برای تعویض ملافه‌های تخت دارد.

هزینه استفاده از تخت ماساژ

قطعا مسئله بودجه برای هم مدیر و هم کارمند حائز اهمیت است. این نکته را نمی‌توان پنهان کرد که ماساژ درمانی روی تخت نسبت به حالت نشسته گران‌قیمت‌تر است. دلایل مختلفی وجود دارد از جمله اینکه تخت ماساژ بلندتر است، هزینه خشک‌شویی را نیز باید اضافه کرد. این هزینه‌ها در مورد صندلی ماساژ وجود ندارند. هزینه دقیق هر جلسه به شرکت و مسائل مختلفی بستگی دارد.

مزایای این نوع ماساژ در اداره

به عنوان یک مدیر باید بدانید که مزایای کوتاه‌مدت و بلندمدت متعددی در ماساژ درمانی چه روی تخت و چه روی صندلی وجود دارد. تجربه آرامش بخشی که برای فرد وجود دارد انکار ناپذیر است. و شما چه می‌خواهید به‌جز کارمندی پر انرژی و پر انگیزه؟

ماساژ در اداره

۲- ماساژ در اداره؛ با لباس و روی تخت ماساژ

ماساژ درمانی در حالتی که فرد لباس بر تن داشته باشد عموماً کاربردهای خاص دارد از جمله ماساژ ورزشی. در این حالت فرد گروه عضلات خاصی را برای ماساژ درمانی انتخاب می کند. کمتر چنین شرایطی در محل کار رخ می دهد. مگر اینکه کاری مرتبط با ورزش باشد که کارمندان نیز در آن مشارکت داشته باشند.

در این حالت نیز باید فضای موردنیاز را برای سازمان برآورد نمود. هرچند نیازی به اتاق لباس نیست، کماکان فضایی آرام و خصوصی برای هر تخت ماساژ باید در نظر گرفته شود. مشابه روش قبلی، فضا باید به‌قدری بزرگ باشد که ماسور به‌راحتی حرکت کند.

مدت زمان ماساژ درمانی

ماساژ در حالت پوشیده معمولاً کوتاه‌تر از حالت اول است. البته نه همیشه. ماساژ ورزشی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از مسابقه طول می‌کشد. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر را برای بعد از مسابقه لحاظ کنید. ماساژ شیاتسو نیز در این حالت رایج است و می تواند در جلساتی یک‌ساعته استفاده شود.

البته نکته دیگر اینکه، با توجه به عدم نیاز به تعویض ملافه در زمان موردنظر تفاوتی نمی‌کند. باید محل ماساژ تمیز و قابل‌استفاده برای نفر بعدی باشد.

هزینه استفاده از تخت ماساژ

در مورد هزینه باید گفت که قیمتی بین صندلی ماساژ معمولی و ماساژ روی تخت در حالت بدون لباس دارد. همچنین ماساژ شیاتسو نسبت به ماساژ سوئدی گران‌قیمت‌تر است.

مزایای این نوع ماساژ در اداره

این روش متفاوت از روش اول است اما مزایای یکسانی دارد از جمله ریلکسیشن، کاهش تنش عضلات و کاهش مشکلات.

و اما حالا نوبت به ماساژ روی صندلی می‌رسد:

ماساژ در اداره

۳- صندلی ماساژ در اداره

فضای موردنیاز برای این حالت، با توجه به اینکه فقط در حالت با لباس انجام می‌گیرد، بدون لحاظ محل تعویض لباس است. هرچند فضایی آرام نیست اما لازم نیست برای هر صندلی فضایی مجزا در نظر گرفته شود.

مدت زمان ماساژ درمانی

طول مدت ماساژ متغیر است اما از ۵ تا سی دقیقه در حالت استاندارد و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ایدئال خواهد بود. بعد از هر ماساژ، ماسور صندلی را ضدعفونی می کند. پس فاصله بین دو ماساژ به زمان خشک شدن صندلی بستگی دارد. این نکته قابل‌توجه ماسور است.

هزینه استفاده از تخت ماساژ

هزینه این نوع ماساژ بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به عنوان ماساژ در اداره گزینه خوبی است. هزینه به‌صورت ساعتی حساب می شود.

مزایای این نوع ماساژ در اداره

نه‌تنها کارمندان عملکرد عضلانی بهتری دارند بلکه به ریلکسیشن روحی آنها نیز کمک می کند. اما این‌همه داستان نیست: تمرکز بیشتر و روحیه بیشتر. عناصر کلیدی موفقیت در سازمان جز این‌ها چه می تواند باشد؟

در صندلی ماساژ، نقاط خاصی را می توان هدف قرار داد. قطعا در محل کار، هرکسی از عضو خاصی بیشتر از بقیه اعضا استفاده می کند. پس گزینه خوبی خواهد بود مانند بالای کمر، گردن، شانه و درد کمر به دلیل استفاده طولانی از کامپیوتر.

ماساژ در اداره

۴- ماساژ پشت میز

به‌طور خلاصه می توان گفت در این روش قطعا فضای مجزایی نیاز نیست. زمان آن می تواند از ۵ تا ۳۰ دقیقه باشد. زمانی بین هر جلسه درمان تلف نمی‌شود. ازنظر قیمت مشابه صندلی ماساژ است. از مزایای آن، جدای مزایای ماساژ درمانی، به‌صرفه جویی در فضا و رفع مشکلات روحی کارمندان می توان اشاره کرد.

⊗⊕⊗⊕⊗

امیدواریم مقاله معرفی روش های ماساژ در اداره برای شما جذاب بوده باشد. قطعا صندلی ماساژور در محیط کسب و کار می تواند در هر لحظه که اراده کنید به کمک شما بیاید.   صندلی ماساژ بن‌‌کر یکی از باکیفیت ترین و معتبرترین برندهای موجود در بازار است برای اطلاعات بیشتر یا خرید به لینک زیر مراجعه کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *