وبلاگ

نحوه عملکرد پشتی ماساژور چگونه است؟

ماساژ پشت به هر نوع ماساژی که در ناحیه پشت افراد انجام شود تلقی می‌شود. افراد زیادی هستند که ماساژ پشت را به عنوان وسیله‌ای برای آرامش، تسکین استرس یا درد انتخاب می‌کنند. در پایان یک روز یا یک هفته طولانی استفاده از پشتی ماساژور می‌تواند بهترین راه برای بهبود کیفیت سلامتی شما باشد. ماساژ ناحیه پشت موجب افزایش جریان خون در زیر پوست و داخل ماهیچه‌ها می‌شود.

پشتی ماساژور چیست؟

پشتی ماساژور چیستانواع گوناگونی از ماساژورهای پشت در بازار وجود دارند که می‌توانند گره‌های عضلانی را باز کرده و درد اعماق عضلات را کاهش دهد. برای انجام ماساژهای بافت عمیق ما به ماساژورهای برقی یا دستی نیاز داریم که بتوانند به عمیق‌ترین لایه‌ها نفوذ کنند. پشتی ماساژور برای تسکین دردهای عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماساژور پشت به شکل برقی یا باتری می‌تواند حرکات فشاری و مالشی را با استفاده از حرکات آهسته و شدید ماساژ تقلید کند. انواع ماساژورهای پشت از حرکات آهسته و هدفمندی برای ورز دادن کمر، شانه‌ها، گردن و ران‌ها استفاده می‌کنند. این بالش ماساژور از طریق توپ‌های دستگاه ماساژ در هر مکانی که قرار داده شود حرکت فشاری وارد می‌کند و موجب بهبود گردش خون در آن ناحیه می‌شود.

ماساژورهای پشتی به شکل متناسبی با منحنی طبیعی ستون فقرات بدن هر انسانی طراحی شده است. انواع پشتی ماساژور دارای گره‌ها و توپ‌هایی هستند که مهره‌های ستون فقرات را به خوبی لمس می‌کند. البته ماساژورهای پشتی ممکن است کمی لرزش و گرما در حین انجام ماساژ داشته باشند. در نهایت این طراحی ارگونومیک بالش ماساژور است که می‌تواند متناسب با فرم ستون فقرات، گردن و شانه‌ها بوده و به راحتی بچرخد. چون این دستگاه‌های ماساژ پشت دارای دو حرکت ماساژی است پس به راحتی می‌توانید برنامه ماساژ خود را با نیازهای عضلانی تان تنظیم کنید.

نحوه عملکرد پشتی ماساژور چگونه است؟

دستگاه پشتی ماساژور به شما این امکان را می‌دهد تا نقاط درد عضلانی خود را تعیین کرده و برای بهبود آن‌ها اقدام کنید. ماساژور پشت از چند گره به شکل شاخه‌های لاستیکی نازک تشکیل شده که در اعماق عضله‌ها نفوذ می‌کند. بیشتر این ماساژورهای پشت از خاصیت لرزشی برای تحریک جریان خون استفاده می‌کند و به شل شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

برخی از این ماساژورها برای شل شدن ماهیچه‌ها از اعمال فشار به گره‌های سخت عضلانی استفاده می‌کنند. با حرکت مناسب پشتی ماساژور دردهای کمر، درد عضلات و گره‌های عضلانی تسکین داده می‌شود. ماساژور پشت از نوع ارتعاشی ماهیچه‌ها را تحریک می‌کند و شدت جریان خون را افزایش می‌دهد.

 این افزایش خون‌رسانی موجب تولید اکسیژن بیشتر شده که به بهبود دردهای عضلانی کمک می‌کند. حتی شواهدی هم در این مورد وجود دارد که نشان می‌دهد پشتی ماساژور از نوع ارتعاشی به طور موقت انعطاف‌پذیری ناحیه پشت را افزایش می‌دهد.

 

حتما بخوانید: صندلی ماساژور k20، حرفه ای ترین صندلی ماساژور

 

چند وقت یک ‌بار باید از پشتی ماساژور استفاده کنید؟

ماساژور پشتتعداد دفعات استفاده از ماساژور پشت به عوامل گوناگونی بستگی دارد از جمله علت استفاده از ماساژ و میزان گرفتگی عضلانی که در میزان دفعات استفاده از ماساژورها تاثیرگذار است. اگر دردهای عضلانی پشت شما کم باشد می‌توانید هر روز از پشتی ماساژور آن‌ هم در جلسات کوتاه، حدود ۱۵ دقیقه استفاده کنید.

انتخاب بهترین پشتی ماساژور

انتخاب هر نوع از بالش ماساژور باید متناسب با سبک زندگی هر فرد باشد به صورتی که بتواند به درستی نقاط درد شما را هدف قرار دهد و موجب تسکین درد شما شود. بهترین ماساژور پشت آن مدلی است که به راحتی بتوانید به آن تکیه دهید، سپس چشمان خود را بسته و بگذارید ماساژور کار خود را به درستی انجام دهد.

شاید بتوان گفت اولین نکته مهمی که در زمان خرید پشتی ماساژور باید به آن توجه کنید، سبک و مدل ماساژ دادن آن است. به شکل معمول ماساژورها در دو نوع شیاتسو و ارتعاشی در بازار وجود دارند. ماساژورهای پشت مدل شیاتسو حرکاتی عمیق و همراه با ورز دادن انجام می‌دهند که دستگاه ‌های ماساژور پشت در مدل شیاتسو از گره‌ها و غلتک‌های دوار و چرخان استفاده می‌کند که بیشتر برای درمان دردهای عضلانی بعد از ورزش مناسب است. اما در دستگاه‌ های ماساژور ارتعاشی، ارتعاش یا حرکت ضربانی انجام شده و شدت ماساژ دادن آن ضعیف‌تر است و برای تسکین خستگی عضلات در پایان یک روز کاری طولانی مناسب است.

وقتی نوع عملکرد ماساژور خود را انتخاب کردید نوبت به دومین نکته‌ای که در زمان انتخاب یک پشتی ماساژور باید به آن توجه داشته باشید می‌رسد یعنی فرم ماساژورهای پشت خود را تعیین کنید. محدوده ای که برای انتخاب پشتی ماساژور دارید از مدل‌های بالشتی گرفته تا مدل‌های پشتی کمربندی و جلیقه‌ای قابل دسترسی است. خوب اکنون دیگر نوبت به این می‌رسد که بفهمید کدام نوع از پشتی ماساژور برای شما مناسب‌تر است.

انواع ماساژورهای بالشتی در ناحیه پشت بدن شما به شکل ثابت قرار می‌گیرند. این نوع از ماساژورهای پشت قابلیت این را دارند که شما یک نقطه از پشت مانند کمر یا گردن را برای اعمال ماساژ انتخاب کنید و این ارتعاش و مالش در همان نقطه تنظیم شده اعمال شود.

بالش ماساژ شارژی حرارتی بن کر S1 ترکیبی از راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. غلتک چهار تایی حرارتی منحصر بفرد این بالش برای ماساژ نواحی مورد نظر از بدن کاربر طراحی شده است.  بالش ماساژ حرارتی Boncare S1 از مواد با دوام و کیفیت بالا ساخته شده است و با کنترل دستی بر روی خود محصول کار  می کند.

پشتی ماساژور بن کر

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. بن کر دارنده بهترین ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور می‌باشد. اگر قصد دارید برای تجربه یک ماساژ ایده آل از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *