وبلاگ

نحوه استفاده از صندلی ماساژور

نحوه استفاده از صندلی ماساژور

اولین طرح ارائه شده از صندلی‌های ماساژور در سال ۱۹۴۸ میلادی طراحی و تکمیل شد. به دلیل توسعه روز افزون تکنولوژی این صندلی‌های ماساژ از گذشته تا به امروز بسیار تغییر شکل داده‌اند. البته بیشتر این اصلاحات در نحوه استفاده از صندلی ماساژور برای افزایش قابلیت و کارایی آن شکل گرفته که محققان و اپراتورها در هنگام ارائه ماساژ درمانی متوجه آن موارد شده‌اند. اگر چه درک عملکرد صندلی‌های ماساژور برای همه افراد اجباری نیست، اما داشتن دانش کافی در مورد نحوه استفاده از صندلی ماساژور به خصوص هنگامی که به دنبال انتخاب مدل‌های مختلف آن در بازار هستید مفید است.

نحوه استفاده از صندلی ماساژور

استفاده از صندلی ماساژور
برای درک نحوه‌ی کار یک صندلی ماساژور، باید فرآیندهای انجام شده توسط یک ماساژور واقعی در محل کار را مورد بررسی قرار دهید. یک ماساژور حرفه‌ای از چندین روش از جمله ورز دادن، فشرده‌ سازی ریتمیک و اصطکاک عرضی بر روی بدن هر فرد استفاده می‌کند تا یک ماساژ درمانی کامل را به شما ارائه دهد.

نحوه استفاده از صندلی ماساژور نیز دقیقاً شبیه به همین روال است با این تفاوت که همه این فعالیت‌ها را دستگاه الکترونیکی انجام می‌دهد. به همین ترتیب، صندلی‌های ماساژور برای ایفای نقش یک ماساژ دهنده طراحی شده است. نحوه استفاده از صندلی ماساژور به ‌این‌ ترتیب است که از طریق یک ریزپردازنده برنامه‌ریزی شده تا چندین روش ماساژ درمانی را به‌ طور همزمان به کاربر ارائه دهد.

مدت زمان ایده‌آل استفاده از صندلی ماساژ ۱۵ دقیقه می باشد. زیرا استفاده از صندلی‌ ماساژ برای طولانی مدت می‌تواند منجر به آسیب عضلات شود. می‌توانید از صندلی‌های ماساژور در طول هفته حدود سه تا چهار بار استفاده کنید.

اجزای تشکیل دهنده صندلی‌های ماساژور

صندلی ماساژور
نحوه استفاده از صندلی ماساژور با غلطک‌ها امکان پذیر است. غلطک‌ها در حقیقت نقش دستان ماسور یا درمانگر را روی صندلی ماساژ دارند. بیشتر پیشرفت ‌ها و توسعه‌ های صورت گرفته در صندلی‌های ماساژ مبتنی بر افزایش انعطاف‌پذیری و حرکات کلی غلتک‌ها است و به همین دلیل غلطک از مهمترین قسمت‌های صندلی ماساژور است.

صندلی‌های ماساژ مکانیسم‌ های منحصر ‌به فرد و پیچیده‌ای دارند که در آن غلطک‌ها نه‌ تنها برای حرکت عمودی بلکه برای حرکت ‌های افقی هم طراحی شده‌اند. ریزپردازنده‌ها در صندلی ماساژ به عنوان هسته‌ی اصلی عمل می‌کنند چون تمامی دستورالعمل‌های ماساژ درمانی صندلی در آنجا ذخیره می‌شوند. از طریق این ریزپردازنده‌ها است که صندلی‌های ماساژ می‌توانند فرامین را به شکل کنترل از راه دور دریافت کنند و با فعال کردن روش‌های درمانی ماساژ به ماساژ گیرنده کمک می‌کند.

استفاده از صندلی ماساژور با کنترل از راه دور اثربخشی بیشتری برای ماساژ درمانی دارد. از طریق کنترل از راه دور می‌توانید شدت حرکت غلتک‌ها و ارتعاشات صندلی ماساژ را برای بهبود ماساژ درمانی خود تنظیم کنید. نحوه استفاده از صندلی ماساژور با کنترل از راه دور امکان بیشترین استفاده از قابلیت‌های صندلی ماساژ را به شما می‌دهد. 

 

حتما بخوانید: معرفی بهترین صندلی های ماساژور بن کر

 

نحوه استفاده از صندلی ماساژور در حالت‌های مختلف ماساژ

صندلی ماساژ

ماساژ رولینگ

ماساژ درمانی به شیوه غلتکی از طریق حرکات رو به بالا به مناطق خاص بدن فشار وارد می‌کند. استفاده از صندلی ماساژور به روش رولینگ به این شکل است که با کاهش تنش عضلانی، بهبود گردش خون و آرامش کلی انجام می‌شود.

ماساژ شیاتسو

مسلما رایج ‌ترین حرکت ماساژ در صندلی‌های ماساژور، ماساژ شیاتسو است که از حالت فشاری برای کشش و آرامش عضلات مختلف استفاده می‌کند. روش استفاده از صندلی ماساژ به روش شیاتسو با چرخش غلتک‌ها و حرکات فشاری انجام می‌شود تا تنش‌های عضلانی را از بین ببرد.

ماساژ ضربه‌ای

نحوه استفاده از صندلی ماساژ به روش ضربه‌ای امکان‌پذیر است به شکلی که وقتی نوبت به ضربه‌زدن غلتک‌ها می‌رسد به صورت سریع بالا و پایین می‌روند.

ماساژ رفلکسولوژی

غلتک‌های رفلکسولوژی معمولاً روی پایه صندلی‌های ماساژ قرار دارند و بسته به تنظیمات شما می‌توانند با سرعت کم یا سریع حرکت کنند. علی‌رغم تمرکزی که عمدتاً بر روی ناحیه پاها دارند اما ماساژ رفلکسولوژی برای کل بدن مفید است. نحوه استفاده از صندلی ماساژ به این شکل است که با بالا بردن خون‌رسانی، گردش خون را در سرتاسر بدن بهبود می‌بخشد در حالی که همزمان سلامتی کل بدن را نیز تضمین می‌کند.

 

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.  بن کر دارنده طیف گسترده ای از انواع ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت ماساژورهای برقی با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *