وبلاگ

آیا می دانید ماساژ حیوانات چه فوایدی دارد؟

ماساژ حیوانات

ماساژ حیوانات به شما کمک می‌کند تا حیوان خانگی خود را سالم و راضی نگه دارید. از سویی دیگر همین ماساژ دادن منظم ارتباط شما با حیوان خانگی‌ تان را بیشتر و بهتر می‌کند. این مقاله به‌ طور حتم برای کسانی که در منزل خود از یک حیوان پشمالو و دوست داشتنی نگه‌ داری می‌کنند موضوع جالبی خواهد بود زیرا آگاهی شما را از ماساژ حیوانات و خوب یا بد بودن آن بالا خواهد برد. پس در ادامه همراه ما باشید تا برای شما روشن شود که ماساژ درمانی تنها یک درمان عملی برای انسان‌ ها نیست و فوایدی هم برای دوستان پشمالوی شما دارد.

فواید ماساژ حیوانات 

مزیت ماساژ حیوانات
اگر فکر می‌کنید که سگ یا گربه‌ خانگی شما می‌تواند از سفت شدن ماهیچه ‌های خود شکایت کنند سخت در اشتباه هستید زیرا آگاهی از اینکه ماهیچه ‌های آن ‌ها پس از یک جلسه دویدن شدید یا جست و خیزهای مکرر در خانه ‌تان دچار درد خواهد شد به عهده‌ شما است.

باید بدانید زمانی‌ که ماهیچه‌ ها سفت شوند روی اعصاب، رباط‌ها و تاندون‌ها فشار آورده و درد را در هر موجود زنده‌ای دو چندان می‌کنند. اکنون با دانستن این موضوع مهم می توانید با کمک ماساژ حیوانات به عنوان کسی که در منزل خود از یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنید او را از مواهب ماساژ دادن بهره‌ مند کنید.

البته در صورت تایید دامپزشک متخصص، ماساژ دادن سگ‌ یا گربه ‌های مسن ‌تر خانگی که از آرتروز و سایر بیماری ‌های ایجاد کننده‌ درد مفاصل و ماهیچه‌ ها رنج می‌برند مفیدتر خواهد بود. به طور حتم تمام آن فوایدی که ماساژ دادن می‌تواند برای سلامتی انسان ‌ها ارائه دهد، برای سلامت حیوانات خانگی نیز قابل ارائه است.

ماساژ حیوانات به شکل دستی برای این دوستان پشمالوی خانگی موجب بهبود گردش خون و لنف شده و حتی دامنه‌ حرکتی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. از سویی دیگر علاوه ‌بر بهبود فرآیند هضم ممکن است در کاهش فشار خون و خواب بهتر هم نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

از جمله مهمترین مزیت‌ ماساژ حیوانات می‌تواند کاهش تورم و سفتی در عضلات و مفاصل آن‌ها باشد. در آن هنگام که در حال ماساژ دادن منظم سگ یا گربه‌ خانگی خود هستید، بلافاصله متوجه وجود توده‌ها، برآمدگی یا عفونت‌ در زیر پوست پشمالوی آن ‌ها خواهید شد که این به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید حیوان خانگی شما نیازمند چه درمان فوری برای برطرف کردن مشکلات سلامتی خود است.

ماساژ حیوانات داروی شفابخش برای حیوانات مضطرب

به دلایلی برخی از حیوانات ممکن است دچار اضطراب و ترس شوند و به طور حتم زندگی برای حیوانات خانگی مضطرب دشوار خواهد بود به این دلیل که با بروز هر صدای بلند یا حتی تغییرات جزئی در روال عادی زندگی، ممکن است سگ یا گربه‌ شما ترسیده و به دنبال یک مخفیگاه امن بگردد.

شاید در چنین مواردی درمان دارویی مفید یا موثر باشد اما داروهای اضطرابی هم مانند هر داروی شیمیایی دیگری ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی برای حیوان شما ایجاد کنند. اما ماساژ حیوانات به طور حتم یک راه کاملا طبیعی و آسان برای کاهش استرس و اضطراب حیوان خانگی شما خواهد بود. در زمان ماساژ دادن، بدن حیوان خانگی شما اندورفین ترشح کرده که این امر موجب کاهش مواد شیمیایی طبیعی بدن که درد تولید می‌کنند شده و به دوست پشمالوی شما کمک می‌کند تا احساس آرامش بیش‌تری پیدا کند.

ماساژ دادن ‌های منظم به خوبی می‌تواند به کاهش استرس کلی حیوانات کمک کرده و به ویژه در زمانی که بروز یک رویداد ترسناک حیوان خانگی شما را کمی مضطرب کرده است ماساژ حیوانات یک گزینه‌ طلایی برای برقراری آرامش خواهد بود.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید: تاثیرات شگفت انگیز ماساژ برای سالمندان

 

مدت زمان ماساژ حیوانات خانگی چقدر باشد؟

طول مدت ماساژ برای هر حیوان خانگی بستگی به نوع و نژاد آن دارد و به شکل قطعی برای تمامی آن‌ ها نمی توان یک مدت مشخص و دقیق اعلام کرد. به طور مثال برای سگ‌ و گربه ‌های خانگی مدت زمان ماساژ بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت مناسب و قابل اجرا است.

در هیاهوی زندگی پر مشغله‌ امروزی، اگر چه زمان گذاشتن برای حیوان خانگی ممکن است کم‌ رنگ ‌تر شده باشد اما بهتر است به شکل منظم یک یا چند بار در هفته را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به ماساژ حیوانات اختصاص داده و رابطه تان را با حیوان خانگی خود افزایش دهید.

ماساژ حیوانات خوب است یا بد؟

ماساژ دادن سگ

در جواب باید گفت بله ماساژ دادن حیوانات خانگی با هدف کاهش هر گونه درد و ناراحتی و جلوگیری از بروز صدمات خوب و مفید است.

در ماساژ دادن حیوانات به سیگنال ‌های حیوان خانگی خود توجه دقیق کنید تا اگر او خم شد یا فریاد زد، فشار کمتری در زمان ماساژ اعمال کرده یا آن را متوقف کنید. آن هنگام که مشغول به ماساژ هستید توجه به ترجیحات خاص دوستان پشمالوی خود را از یاد نبرید زیرا برخی حیوانات ماساژ پا و پنجه را دوست دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است نسبت به آن حسی ناخوشایند داشته باشند.

توجه داشته باشید در زمان ماساژ حیوانات به هیچ عنوان به شکل مستقیم بر روی استخوان ‌های آن ‌ها فشار وارد نکنید بلکه به آرامی و بدون فشار مستقیم بر استخوان‌ ها از یک نوازش ملایم شروع کرده و ماساژ دادن را با همان نوازش ملایم نیز به پایان ببرید.

بن کر دارنده بهترین ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *