اصلی, وبلاگ

فواید صندلی ماساژور

فواید صندلی ماساژور chair

 

هرچند که امروزه ماساژ سنتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، با این حال به دلیل سبک زندگی که امروزه رایج شده است، باز هم افراد فرصت کافی برای ماساژ گرفتن را ندارند. صندلی ماساژور می تواند انتخابی هوشمندانه و به صرفه باشدکه هم در فضای خانه و هم در محیط کار می تواند به کمک شما بیاید.، فواید صندلی ماساژور مواردی نظیر :

۱- درد جسمانی را از بین می برد.

۲-سطح ایمنی بدن شما رو بالا می برد. به طور مثال با یک ماساژ سوئدی می توانید میزان گردش خون در بدنتان را افزایش و با این کار از ابتلا به سایر بیماری ها مانند: عفونت ها ، تومورها و … جلوگیری کنید.

۳-بدن شما را منعطف تر می کند. با یک ماساژ چند دقیقه ای در هفته، می توانید انعطاف پذیری را در بدن خود افزایش دهید و از سفت شدن ماهیچه ها جلوگیری کنید.

۴- صندلی ماساژور استرس را کاهش می دهد.ماساژ می تواند بسیاری از علائم فیزیولوزیکی استرس را کاهش دهد. در واقع ماساژ تنش های موجود در ذهن و عضلات شما را کم می کند.

۵-سردرد شما را کنترل می کند. بروز سردرد دلایل گوناگونی دارد، یکی از عوامل آن وجود گرفتگی در گردن است که به وسیله ماساژ ، میزان گردش خون در گردن افزایش و در نتیجه درد کاهش می یابد.

۶-روحیه رابالا می برد. روزهایی هست که شما در آن روزها احساس بی حوصلگی دارید. ماساژ می تواند بهترین راه حل باشد . محققین دریافتند که ماساژ میزان سطح هورمون های سروتونین (انتقال دهنده عصبی مربوط به شادی)و دوپامین ( انتقال دهنده عصبی مربوط به هیجانات، ایجاد انگیزه ) را افزایش می دهد و در نتیجه شما پس از ماساژ احساس خوشایندی خواهید داشت.

۷-درد عضلانی را کاهش می دهد.

۸-از دیگر فواید صندلی ماساژور می توان به این موضوع اشاره کرد که قبل از ورزش عضلات شما را گرم می کند.

بسیاری از مردم این تصور را دارند که ورزشکاران به دلیل آمادگی جسمانی و ورزش کردن ، به ماساژ نیازی ندارند. ماساژ منظم کمک می کند که ورزشکار ویژگی های بدن خود را بهتر بشناسد و تاثیر مثبتی بر آمادگی روانی وی دارد. ماساژ عملکرد بدن ورزشکاران را افزایش می دهد و به آنها کمک می کند تا از گرفتگی های ناشی از ورزش و استرس رهایی یابند.

یک ورزشکار نیاز به ذهن و بدنی آرام دارد تا سریع، با هوشیاری و به موقع عمل کند . یکی دیگر از دلایلی که نیاز به ماساژ را برای ورزشکاران به وجود می آورد، کمک به بهبود سریع تر مسدومیت های عضلانی آن هاست. و مهم است که بدانیم اگر یک ورزشکار ماساژ عضلات آسیب دیده خود را به تاخیر بیاندازد این مسدومیت می تواند دائمی شود و یا به سختی درمان گردد.

۹-صندلی ماساژور کمک می کند که راحت تر ورزش کنید.

۱۰-به شما کمک می کند که بدن خود و محدودیت های آن را بشناسید.

۱۱-می تواند کمک کند تا راحت تر به خواب بروید.ماساژ به دلیل کاهش میزان فشارخون ، کمک می کند تا خواب راحت تری را تجربه کنید.

۱۲-می تواند گرفتگی و کوفتگی عضلات بدن که در هنگام صبح به آن دچار می شویم را تسکین دهد.

۱۳-ترشح هورمون آنتی توکسین از دیگر فواید صندلی ماساژور است.این هورمون توسط غده هیپوفیز ترشح می‌شود و به طور کلی در رشد رفتارهای اجتماعی، واکنش‌های بین فردی و در کنترل اضطراب نقش کلیدی  ایفا می کند.

۱۴-می تواند درد دستان را تسکین دهد.ماساژ دست برای اشخاصی که برای انجام امور در طول روز از دستان خود زیاد استفاده می کنند،می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

۱۵-به افزایش گردش خون کمک می کند و در نتیجه به آرامش می رسید.

فواید صندلی ماساژور gray

صندلی ماساژور برای چه کسانی مضر است ؟

هر چند که فواید صندلی ماساژور بر معایب آن غالب است، اما ماساژ گرفتن با صندلی ماساژور معایبی نیز دارد. در صورتی که فرد دچار بیماری دیابت باشد، ماساژ با این دستگاه می تواند علائم بیماری در فرد را تشدید کند. بنابراین فردی که مبتلا به دیابت است حتما باید با مشورت پزشک معالج و تایید او از دستگاه ماساژور استفاده کند. همچنین افراد سالخورده، خصوصا افرادی که دچار پوکی استخوان، آرتروز یا نمونه های مشابه هستند حتما باید زیر نظر پزشک از این دستگاه بهره ببرند. افرادی که مبتلا به بیماری های پوستی (وجود زخم در سطح پوست) هستند نیز بهتر است تا درمان کامل از این دستگاه استفاده نکنند و در آخر استفاده از صندلی ماساژور توسط کودکان به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که این دستگاه ها براساس نیازمندی بزرگسالان و با توجه به ویژگی های اندام آن ها طراحی شده است و محدودیت هایی دارد.

اگر این بار به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش و از بین بردن دردهای جسمانی خود بودید، صندلی ماساژور می تواند در کوتاه ترین زمان ، دردهای روحی و جسمی شما را تسکین دهد و راه حلی مناسب باشد.

فواید صندلی ماساژور key

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *