وبلاگ

تاثیر ماساژ بر درمان بی خوابی

درمان بی خوابی با ماساژ

تحقیقات جامع پژوهشگران سلامت به درستی نشان داده است که خواب خوب شبانه برای داشتن یک ذهن شفاف و بدنی سالم به خصوص با افزایش سن امری مهم و ضروری است. داده‌های گزارشی که اخیرا توسط مرکز کنترل بیماری در جهان گزارش شده است نشان داده بی‌خوابی یا همان اختلالات خواب علاوه‌ بر اینکه موجب احساس خستگی در فرد می‌شود بلکه با بیماری ‌هایی همچون دیابت و افسردگی یا بیماری‌های قلبی و عروقی همراه است. به گفته‌ انجمن ماساژ درمانی در ایالات متحده، برای افرادی که به دنبال درمانی غیر از داروهای شیمیایی برای بهبود کیفیت خواب خود هستند، ماساژ درمانی بهترین گزینه است که حتی به رفع خواب ‌های ناآرام نیز کمک می‌کند.

تاثیر ماساژ بر درمان بی خوابی

ماساژ بر درمان بی خوابی
مشکل بی‌خوابی یک اختلال نسبتا رایج در بین مردم است. در جهان امروز عوارض بی‌خوابی بسیاری از افراد را از داشتن ۷ تا ۹ ساعت خواب کافی در طی شب باز می‌دارد به طوری که آن‌ها برای مدت کوتاهی مانند چند روز یا هفته‌ها بی‌خوابی را تجربه می‌کنند. اما چگونه می‌توان بر این مشکل آزار دهنده که بر سلامت کل بدن تاثیرگذار است غلبه کرد؟

در پاسخ باید گفت ماساژ درمانی درخشان ‌ترین رشته از طب فشاری است که تاثیرات مثبتی بر سیستم خواب انسان ‌ها دارد و حتی قادر است بی‌خوابی را به طور موثری درمان کند. یکی از فلسفه ‌های استفاده از ماساژ در زندگی بشر کاهش سطح استرس در بدن است زیرا ماساژ درمانی ترشح هورمون‌هایی را در بدن تحریک می‌کند که منجر به احساس آرامش و به دنبال آن خواب خوب می شود.

از سوی دیگر فرآیند ماساژ درمانی برای بدن موجب ترشح سروتونین و ملاتونین بیشتر می‌شود که این دو هورمون‌هایی هستند که به بدن شما اجازه می‌دهند تا ریتم شبانه روز خود را تنظیم کند و باعث خواب بهتر می‌شود. ماساژ چرخه‌ افزایش ترشح سروتونین و کاهش کورتیزول را در بدن تقویت کرده که در پی آن با بهبود خلق و خو و کاهش سطح استرس مواجه می شویم.

 

بیشتر بدانید: تاثیرات شگفت انگیز ماساژ برای سالمندان

همچنین دستان شفابخش ماساژ باعث تحریک جریان گردش خون در بدن شده و در نتیجه کاهش فشار خون و تپش قلب را به همراه خواهد داشت. در آن زمان‌ که تحت تکنیک ‌های ماساژ قرار گرفته‌اید، کاهش ریتم ضربان قلب و به دنبال آن کاهش فشار خون دو عاملی هستند که با آن مواجه می‌شوید و غرق در احساس آرامش و آسایش خواهید شد. تنها در حالتی ‌که بدن در وضعیت آرامش روحی و جسمی باشد بهبود خواب صورت می‌گیرد و افزایش کیفیت خواب در افراد عموما به دنبال این حالت آرام ذهنی و بدنی است.

تحقیقات گسترده‌ متخصصان در حوزه‌ درد نشان می‌دهد افرادی که در دراز مدت با یک درد مزمن زندگی می‌کنند زمان استراحت و خواب خوبی ندارند زیرا که درد در طولانی مدت کیفیت خواب و حتی کیفیت زندگی افراد را کاهش خواهد داد. فرآیند ماساژ درمانی همواره می‌تواند دردهای ناشی از تنش عضلات یا التهابات را تسکین دهد به همین دلیل هم به راحتی قادر است با کاهش درد کیفیت خواب را بالا ببرد. اشاره کردیم که یکی دیگر از فواید ماساژ بر درمان بی خوابی تقویت سیستم گردش خون در بدن است و همین امر به خوبی می تواند سموم ذخیره شده در ماهیچه‌ها را دفع کرده و توانایی طبیعی بدن برای التیام درد و آسیب‌ ها را افزایش دهد.

کدام یک از سبک های ماساژ برای درمان بی خوابی موثر است؟

اکثر سبک های ماساژ بر درمان بی خوابی موثر هستند اما در میان آن ها ماساژ سنگ داغ و ماساژ سوئدی تاثیر به سزایی دارد. تکنیک های ماساژ سوئدی برای آرامش بدن و کاهش استرس ایده آل است. استفاده از سنگ ماساژ گرم به رفع گرفتگی و تنش های عضلانی کمک به سزایی می کند که نتیجه همه آن ها تجربه خوابی راحت و آرام می باشد.

البته برای بهره مندی از مزایای ماساژ درمانی نیازی به مراجعه منظم به مراکز ماساژ یا دریافت ماساژ تخصصی ندارید. شما می‌توانید با خرید انواع دستگاه های ماساژور به ویژه صندلی ماساژ از فواید بی شمار ماساژ بهره مند شوید و از یک ماساژ ایده‌آل و تخصصی لذت ببرید.

بن کر دارنده بهترین ماساژورهای برقی از جمله صندلی ماساژور می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

با بن کر در ارتباط باشید

اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *