وبلاگ

ابزارها و روندهای ماساژ در سال ۲۰۲۳

ابزارها و روندهای ماساژ در سال 2023

آیا از ابزار و روندهای ماساژ درمانی خبر دارید؟ خوشبختانه، دنیای ماساژ درمانی به طور مداوم در حال تحول است و فن آوری ها و تکنیک های جدید فرصت های جدیدی را برای شما و مشتریانتان ایجاد می کند. از صندلی های ماساژ پیشرفته گرفته تا تکنیک های نوآورانه بدنسازی، همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری و کشف وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برخی از جدیدترین و بهترین فنآوری ها و ابزار و روندهای ماساژ درمانی در سال ۲۰۲۳ و اینکه چگونه می توانند به شما کمک کنند، بپردازیم. با بن کر همراه باشید.

۷ ابزار و محصول ماساژ برای خریداران آنلاین

پیش بینی می شود بازار جهانی تجهیزات ماساژ بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ بیش از ۱۷ میلیون دلار رشد کند. یکی از دلایل ذکر شده برای این درآمد، تجهیزات قابل حمل ماساژ است و افراد بیشتری را قادر می سازد تا از این عمل از راحتی خانه های خود لذت ببرند.

دسترسی به تجهیزات پیشرفته تر از نظر فنی و افزایش خرید آنلاین، منجر شده تا در این رشد  نقش داشته باشند.

اگر نمی دانید چه نوع دستگاه ها و یا محصولات جانبی برای خرید آنلاین تقاضای زیادی دارند، برخی از بیشترین فروش محصول فروشندگان در آمازون از ژانویه ۲۰۲۳ عبارتند از:

  1. تفنگ های ماساژ بافت عمیق
  2. ماساژورهای پشتی کوبه ای
  3. ماساژورهای چشم (برای میگرن و اطراف چشم)
  4. ماساژورهای گرم کننده برای گردن، پشت و پا
  5. انواع صندلی های ماساژ
  6. روغن ها و کرم های ماساژ در نظر گرفته شده برای کاهش سلولیت یا سفت شدن پوست
  7. روغن های ماساژ آروماتراپی (مخصوصاً اسطوخودوس)

 

تجهیزات ماساژ

 

روند و فناوری‌ ماساژ درمانی ۲۰۲۳

در دسامبر سال ۲۰۲۲ ، Spaseekers گزارش روند اسپا ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد. این گزارش بر اساس داده های به دست آمده از رزرو Spaseeker به همراه تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از جستجوی کلمات کلیدی Google ، آنچه را که می توان در طول سال پیش بینی کرد، بیان می کند. بر اساس یافته های آن ها برخی از روندها و ماساژ هایی که در فضای ماساژ ارائه می دهند، در ادامه آورده شده است.

۱٫      افزایش تقاضا برای ماساژهای درمانی کریستال

کریستال تراپی در ماساژ و درمان کریستال و چاکرا شامل قرار دادن کریستال ها و مواد معدنی مختلف بر روی یا اطراف یک مشتری است تا آرامش عمیق را دریافت کرده و استرس و درد را رها کند تا انرژی در بدن دوباره متعادل شود.

۲۰۲۳ شاهد افزایش تقاضا برای ماساژهای درمانی کریستال خواهد بود. براساس داده های مورد بررسی، تعداد افرادی که ماساژ بهبودی کریستالی دریافت می کنند، در سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است. همانطور که اشاره شد، این نوع ماساژ شامل قرار دادن کریستال ها بر روی و یا اطراف بدن فرد در طول ماساژ به عنوان راهی برای خلاص شدن از شر هرگونه انرژی منفی و ترویج بهبودی است.

در طول جلسات درمانی، کریستال ها ممکن است در نزدیکی نقاط چاکرای بدن یا در حوزه نگرانی قرار بگیرند. از کریستال های مختلف ممکن است برای ارائه اثرات مختلف استفاده شود.

۲٫      افزایش تقاضا برای ماساژ حمام ترکی

نوع دیگری از ماساژ که انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ تقاضای بیشتری داشته باشد، ماساژ حمام ترکیه است. این رویکرد درمانی با ماساژ آغاز می شود و با شستشوی و لایه برداری بدن برای از بین بردن پوست مرده دنبال می شود. علاوه بر بهبود ظاهر و سلامتی پوست، ماساژهای حمام ترکی به گردش خون و از بین بردن سموم بدن کمک می کند.

۳٫      وارد شدن ماساژ طلا به بازار

طلا یک فلز گرانبها است که اغلب با ثروت و سعادت همراه است. بنابراین، جای تعجب ندارد که یکی از جدیدترین ماساژهای لوکس ماساژ طلایی است. چیزی منحصر به فرد و خارق العاده را تجربه می کنید! از تجمل خاص ماساژ طلا لذت ببرید و تاثیر طلای خالص را روی پوست خود احساس کنید.

ماساژ طلا شامل ماساژ با روغن ماساژ طبیعی با ذرات طلای ۲۴ عیار (به معنی طلای خالص) است. طلا را می توان با روغن به طرز شگفت انگیزی روی پوست ماساژ داد که بعد از ماساژ دیگر قابل مشاهده نیست.

اثرات مثبت طلا بر بدن انسان از زمان های قدیم شناخته شده است. بار انرژی طلا انرژی زندگی افراد را تحریک می کند. از نظر علمی ثابت شده است که جریان الکترون ها بر بسیاری از عملکردها در بدن تأثیر می گذارد.

  • بافت همبند تقویت و سفت می شود
  • پوست از التهاب محافظت می شود
  • اکسیژن رسانی به پوست بهبود می یابد
  • عدم تعادل انرژی اصلاح می شود
  • تعادل درونی افزایش می یابد
  • نارضایتی، غم و استرس کاهش می یابد
  •   سطح انرژی افزایش پیدا می کند

آخرین فنآوری ها در ماساژ درمانی

دنیای ماساژ درمانی همیشه در حرکت است و در سال‌های اخیر، فناوری‌ها و گرایش‌های جدید و هیجان‌انگیزی پدیدار شده‌اند که نحوه تجربه و لذت ما از ماساژ را تغییر می‌دهند. از دستگاه های ماساژ درمانی الکترونیکی گرفته تا استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، همیشه چیزهای جدید و نوآورانه ای وجود دارد که حرفه ای ها و مشتریان را به یک اندازه هیجان زده می کند.

دستگاه های ماساژ الکترونیکی یکی از جدیدترین و محبوب ترین پیشرفت ها در ماساژ درمانی هستند. آن ها می توانند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرند و طیف وسیعی از مزایایی را ارائه می دهند که تکنیک های ماساژ سنتی نمی توانند ارائه دهند.

در اینجا چند نمونه از دستگاه های ماساژ که در سال های اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده اند آورده شده است:

۱٫      صندلی ماساژور

صندلی ماساژور صندلی طراحی شده برای ماساژ است. می تواند به دو نوع محصول اشاره داشته باشد. صندلی های ماساژ سنتی به ماساژدرمان اجازه می دهد تا به راحتی به سر، شانه ها و پشت گیرنده ماساژ دسترسی پیدا کند، در حالی که صندلی های ماساژ روباتیک از ویبره ها و موتورهای الکترونیکی برای ارائه ماساژ استفاده می کنند.

ماساژ صندلی روی سر، گردن، شانه ها، پشت، بازوها و دست ها تمرکز دارد. ماساژدرمانگرها به دلیل قابل حمل بودن صندلی ماساژور قادر به ارائه ماساژ در محل در بسیاری از محیط ها هستند. با توجه به این دو عامل، ماساژ صندلی اغلب در محیط هایی مانند دفاتر تجاری، رویدادهای قدردانی از کارمندان، نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها و سایر محیط های شرکتی انجام می شود.

۲٫      تفنگ ماساژ

این وسیله مفید، با ارتعاشات و تکان های سریع کار می کند تا به عمق ماهیچه ها نفوذ کند و تنش را از بین ببرد. اسلحه های ماساژ برای افرادی که فعالیت بدنی دارند یا سبک زندگی کم تحرکی دارند یک مکمل عالی است.

با اتصالات مختلف، مانند توپ، مخروط یا سر صاف، دستگاه را می توان در مناطق خاصی از بدن استفاده کرد.

با یک تفنگ ماساژ می توانید:

  1. درد را تسکین دهید
  2. تنش را رها کنید
  3. ماهیچه ها را بازسازی کند
  4. استرس را کاهش دهید

۳٫      صفحه ویبره

صفحه ارتعاشی یا ویبراتور در سال های اخیر افزایش شدیدی را در صنعت تناسب اندام تجربه کرده است. دستگاهی است که بدن را تحریک می کند و با ارتعاشات سریع تنش عضلانی را از بین می برد. صفحه ارتعاشی را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد، از تمرینات تمام بدن گرفته تا تمرینات هدفمند برای گروه های عضلانی خاص.

مزایای صفحه ویبره عبارتند از:

  1. تسکین درد
  2. تسریع فرآیندهای بهبودی
  3. تعادل آموزشی
  4. کاهش سرعت از دست دادن عضلات
  5. بهبود وضعیت بدن

۴٫      دستگاه ماساژ با مادون قرمز

دستگاه ماساژ به همراه مادون قرمز یک دستگاه پزشکی بسیار پیشرفته است که ماساژ و اشعه مادون قرمز را برای رسیدن به آرامش عمیق تر و رهایی از تنش عضلانی ترکیب می کند. با ترکیب این دو فناوری، دستگاه ماساژ با مادون قرمز می‌تواند تسکین سریع و موثر درد و همچنین بهبودی سریع‌تر درد و آسیب‌های عضلانی را ارائه دهد.

اشعه مادون قرمز ساطع شده از دستگاه به عمق بافت نفوذ کرده و جریان خون را افزایش می دهد. این به ویژه برای افرادی که از درد مزمن رنج می برند مفید است زیرا جریان خون را در نواحی آسیب دیده افزایش می دهد و در نتیجه درد را تسکین می دهد.

علاوه بر این، یک دستگاه ماساژ با مادون قرمز می تواند:

  1. تسریع فرآیندهای بهبودی
  2. بازسازی عضلات آسیب دیده
  3. آرامش را ترویج کنید

اینها فقط تعدادی از ابزار و روندهای ماساژ درمانی هستند که انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ افزایش تقاضا را مشاهده کنند. با ایجاد ابزارهای جدید و تکنیک های توسعه یافته، بشر همچنان به ماساژ درمانی همانطور که می دانیم در طول امسال و برای سال های آینده همچنان به شکل ماساژ درمانی ادامه می دهند.

 

ماساژهای درمانی کریستال

 

چه کاری می توانم انجام دهم تا با تکنولوژی جایگزین نشم؟

در دنیایی که افراد بیشتری از ابزارهای ماساژ استفاده می کنند، ماساژورها باید خدمات خود را مطابق با آن تطبیق دهند و تغییر دهند تا باقی بمانند. با ارائه آموزش و مشاوره آنلاین، می توانید نحوه استفاده صحیح از ابزار ماساژ را به مشتریان آموزش دهید.

با این حال، ماساژ بسیار فراتر از آن است. آنچه شما می توانید به مشتریان ارائه دهید یک بسته کامل است. در حالی که یک ابزار ماساژ ممکن است درد را تسکین دهد و آرامش را تقویت کند اما نمی تواند جایگزین فضای اسپا یا تعامل اجتماعی باشد که فرد از آن لذت می برد.

در نهایت، شما باید تلاش کنید تا خدمات و تجربیات منحصر به فردی را ارائه دهید که دستگاه های ماساژ نتوانند جایگزین آن شوند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان شما به شما بازگشته و به استفاده از خدمات شما ادامه می دهند.

در این مقاله از بن کر به بررسی مزایای ابزار و روندهای ماساژ درمانی در سال ۲۰۲۳ پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که ماساژ خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله  شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *