ماساژ, وبلاگ

ماساژ؛ لمسی نرم و مراقبت تسکینی

ماساژ؛ لمسی نرم و مراقبت تسکینی

علم و مراقبت‌های پزشکی به کنترل بیماری و در برخی موارد درمان کمک کرده است، انواع بیماری‌هایی که در گذشته ممکن است کشنده بوده باشند. بنابراین جای تعجب نیست که با افزایش طول عمر افراد میانسال، تعداد افرادی که با بیماری‌های مزمن، پیشرونده و مرتبط با سن سر و کله می‌زنند و نیاز به مراقبت طولانی‌تر و پایدار دارند نیز افزایش می‌یابد و بالطبع آن نیاز به مراقبت تسکینی دارند.

به همین دلیل، محیط‌های مراقبت‌های آسایشگاهی و تسکینی نیز در حال پیشرفت هستند. ماساژ درمانی نقش اساسی در این مدل‌های مراقبت‌های بهداشتی دارد. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی ادغام ماساژ درمانی در آسایشگاه‌ها و مراقبت‌های تسکین دهنده و همچنین آنچه را که می‌توانید انتظار داشته باشید – و آنچه از شما انتظار می‌رود – در این محیط‌ها کسب خواهید کرد.

چگونه ماساژ درمانی می تواند به افراد تحت مراقبت تسکینی کمک کند؟

بیماران مراقبت تسکینی چه کسانی هستند؟

براساس آخرین گزارش سازمان مراقبت‌های آسایشگاهی و تسکینی ملی در ایالات متحده به این شکل تخمین زده می شود: ۱٫۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ خدمات مراقبت تسکینی را دریافت کرده‌اند و این تعداد طی چند سال گذشته به طور مداوم در حال افزایش بوده است. آمار جمعیتی بیماران تقریباً بین زن و مرد همسان تقسیم شده است، در حالی که نسبت زنان تقریباً ۵۴ درصد از بیماران بستری و مردان ۴۶ درصد از بیماران را به خود اختصاص داده‌است. تقریباً ۸۴ درصد افراد ۶۵ سال یا بالاتر داشته‌اند و فقط کمی بیشتر از ۴۰ درصد ۸۵ ساله یا بالاتر بودند.

علاوه بر این، اگرچه بیماران سرطانی بیشترین درصد از جمعیتی بودند که هنگام شروع این مدل‌های مراقبت از بیمارستان و مراقبت تسکینی پذیرفته شدند، اما بیماران سرطانی کمتر از نیمی از کل بستری‌ها در بیمارستان امروز را تشکیل می‌دهند. در حالی که بیماران غیر سرطانی حدوداً ۶۳ درصد از بیمارستان‌ها و بیماران مراقبت تسکینی هستند.

“مری چیرز” مربی ماساژ درمانی در اوهایو می‌گوید: “مراقبت تسکینی می تواند به محض تشخیص بیماری لاعلاج آغاز شود.” “مراقبت تسکینی در بیمارستان هنگامی شروع می شود که امید به زندگی شش ماه یا کمتر باشد.”

مراقبت تسکینی چیست؟

بیماران مراقبت تسکینی چه کسانی هستند؟

هم مراقبت‌های آسایشگاهی و هم تسکینی بر کیفیت زندگی تأثیر دارد، یعنی راحتی و نه درمان. سوزان آدلر، ماساژ درمانی که با بیماران شبانه روزی در نیویورک همکاری دارد، همینطور فکر می کند. او می‌گوید: “مراقبت از افراد مبتلا به بیماری‌های لاعلاج زندگی را قادر می‌سازد که در زمان باقی مانده خود کیفیت بهتری داشته باشند.” وی گفت: “آنها به خوبی از جانب کارکنان آسایشگاه مراقبت می شوند، تا حدودی از عهده این خانواده برآیند. این بدان معناست که می‌توانند بدون نگرانی در مورد مراقبت‌های اساسی، وقت بیشتری را در کنار یکدیگر با روشی دوست داشتنی و حمایتی سپری کنند.”

این الگوی مراقبتی کاملاً جامع است و به یک تیم میان رشته‌ای بستگی دارد که شامل داوطلبان، پرستاران، پزشکان، درمانگران، دستیاران بهداشت خانه، مشاوران معنوی و مددکاران اجتماعی می‌شود. این بیماران اغلب به مراقبت در زمینه‌های مختلف مانند مدیریت درد و پشتیبانی عاطفی و معنوی نیاز دارند. بیماران از نظر جسمی، روحی، عاطفی و معنوی از راحتی و مراقبت برخوردار می شوند. به عبارت دیگر، به کل افراد مورد توجه قرار می‌گیرد و رویکرد تیم بین رشته‌ای بیمارستان‌ها مبتنی بر روشهای مختلفی برای تحقق این هدف است.

درمان‌های تشویقی در تصورات بعضی افراد مضر است زیرا بیماران بستری و مراقبت تسکینی در مواردی تسلیم می شوند. او توضیح می‌دهد: “بسیاری از مردم هنوز هم فکر می‌کنند که اگر آنها یا دوستشان در بیمارستان پذیرفته شود، این بدان معنی است که آنها تسلیم شده‌اند. هرچند در واقع آسایشگاه برای حمایت و ارتقاء کیفیت زندگی در مدت حیات فرد است.

چگونه ماساژ درمانی می تواند به افراد تحت مراقبت تسکینی کمک کند؟

اکثریت جمعیت بیماران نشان می‌دهد، بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت تسکینی به احتمال زیاد با مشکلات مختلفی روبرو هستند. برخی از آنها درگیر مشکلات جسمی و برخی از آنها بیشتر احساساتی هستند. ماساژ درمانی می تواند به مدیریت بسیاری از آنها کمک کند. تحقیقات نشان داده است که ماساژ به کاهش اضطراب، اضطراب، درد و سفتی مفصل کمک می کند. ماساژ درمانی همچنین با افزایش آرامش کلی بر کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارد.

تحقیقاتی انجام شده است که از این ادعاها حمایت می کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ با تمرکز بر ادغام ماساژ درمانی و مراقبت تسکینی، از نظر آماری تغییرات معنی داری در درد، اضطراب، آرامش و آرامش درونی بیماران را نشان داد. ضمن افزایش حس درد و اضطراب به افزایش احساس آرامش و آرامش درونی بیماران کمک کرده است.

در سال ۲۰۱۳، تحقیقات منتشر شده در درمان‌های تکمیلی در کلینیک نشان داد که بزرگسالان مبتلا به آرتروز روماتوئید ممکن است بعد از دریافت ماساژ فشار متوسط به طور منظم در طی یک دوره چهار هفته‌ای، احساس کاهش درد و همچنین محدوده بیشتری در حرکت مچ و مفاصل فوقانی داشته باشند علاوه بر این، در یک مطالعه مقدماتی در سال ۲۰۱۲ که در پزشکی ارتش منتشر شد. جانبازان تجربه کاهش قابل توجه در شدت اضطراب، نگرانی، افسردگی و درد جسمی پس از ماساژ داشتند.

همچنین یک متاآنالیز مشارکتی در زمینه تحقیقات ماساژ درمانی برای درد در سال ۲۰۱۶ توسط موسسه ساموئلی و بنیاد ماساژ درمانی با پشتیبانی انجمن ماساژ درمانی آمریکا انجام شده است. براساس شواهد، ماساژ درمانی نوید بخش بوده است. کاهش شدت درد / شدت، خستگی و اضطراب در جمعیت سرطان در مقایسه به خوبی دیده شده‌است.

آدلر همچنین معتقد است که بیماران بستری و مراقبت تسکینی از مزایای ماساژورهای حرفه‌ای با توجه تک به تک با بیماران بهره مند می شوند. او می‌گوید: “ماساژ درمانی توجه منحصری به این بیمار خاص دارد.” وی گفت: “این از نظر جسمی و روحی از بیمار حمایت می‌کند، به عنوان مثال برای کسی که در یک صندلی چرخدار یا در بیمارستان بستری است، درد عضلات را تسکین می‌بخشد و همچنین آرامش ذهن را برای آنها فراهم می کند.”

مراقبت تسکینی چیست؟

آنچه ماسور بیماران تسکینی باید بداند

با این حال، ماساژ در محیط‌های آسایشگاه و مراقبت تسکینی مانند سایر محیط‌ها، مانند اسپا یا تمرین شخصی، به همان شکل نخواهد بود. به عنوان مثال، ماساژ برای افراد مبتلا به مشکلات خاص معمولاً کمتر روی کار فشار عمیق و حتی متوسط متمرکز می شود.

حضور و نیت در این جمعیت از همه مهم‌تر است. پیاده‌سازی تکنیک‌های بسیار کند، ملایم و به آرامی مناسب‌ترین گزینه است. تکنیک‌های سوئدی مانند لمس غیرفعال و نوازش خواب آور نیز بسیار خوب عمل می‌کنند. حتی ورز دادن ساده عضلات می تواند مناسب باشد اگر بسیار آهسته و ملایم صورت گیرد.

طبق نظر متخصصان بعضی اوقات اتفاق می افتد که بیمار نمی‌تواند درد ماساژ درمانی را تحمل کند. در اکثر موارد، با اجازه دادن فرد باید به قسمتی از بدن ماساژ داد. به منظور شناسایی عضلات خسته، بسته به تحمل فرد، دست ماسور کندتر حرکت می کند و لمس او تکلیف را روشن می کند. اغلب، انگشتان پا و پا بسیار حساس به لمس هستند، اما اگر حرکات متوقف یا به آرامی انجام شوند، بیمار معمولاً قادر به پذیرش ماساژ است.

آدلر ترغیب می کند که هنگام کار با این بیماران خیلی مبتنی بر پروتکل‌های ماساژ اختصاصی انجام نشود. از آنجا که هر بیماری با بیمار تسکینی دیگر متفاوت است، مهم این است که ماسور انعطاف پذیر و خلاق بماند. ماساژ را به عنوان یک طیف گسترده در نظر بگیرید که می تواند از درمان کل یک دست تا ماساژ تمام بدن را در بر بگیرد. هدف اصلی فراهم آوردن راحتی بدون ایجاد آسیب و با در نظر گرفتن سطح تحمل فرد است.

هنگام درمان این بیماران خاص، همچنین باید به یاد داشته باشید که انعطاف پذیری و سازگاری نقش مهمی دارد. در بیشتر موارد، مراقبت در منزل انجام می شود، اما ماساژ درمانی ممکن است در مراکز بیمارستان‌ها، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها یا سایر مراکز مراقبت طولانی مدت نیز صورت گیرد.

°°°°°°

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد در صورتی که بفردی مبتلا به سرطان می‌شناسید به او ماساژ را توصیه کنید، صندلی ماساژور بن کر Boncare k20 برای این افراد گزینه مناسبی است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید انواع صندلی ماساژور با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

با ما در ارتباط باشید

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *