ماساژ, وبلاگ

ماساژ، بهترین روش درمان سردرد

درمان سردرد سریع

دردی غیرقابل تحمل تر از سردرد نیست و البته نباید آن را تحمل نمود! تحمل این درد مساوی است با فشار آوردن به مویرگ های ظریف و حساس مغز. افراد بسیاری روزانه از سردردهای تنشی رنج می برند. درد می تواند بالای سر باشد، پیشانی یا از همه رایج تر، پایین جمجمه. اگر سردرد در پایین جمجمه را تجربه می کنید بهتر است بدانید به گروه کوچکی از ماهیچه ها برمی گردد به نام عضلات زیرشکمی. در این مقاله خواهید دانست که چرا این سردرد را تجربه می کنید و بهترین روش درمان سردرد چیست.

از فواید صندلی ماساژور می دانید؟

همانطور که در عکس می بینید، چهار جفت ماهیچه این بخش را تشکیل می دهند. وظیفه آنها کمک به حرکت بین جمجمه و بالای کمر شماست. بیشتر سردردهای تنشی در اثر واکنش بدن به استرس یا فشار عصبی ایجاد می شوند. زیرا در این موقعیت ها، به صورت ناخودآگاه تنش ایجاد می شود. در نتیجه عضلات ریز محکم می شوند. این فشار وارده دلیل سردرد تنشی و احساس ناراحتی در فرد است.

درمان سردرد عضلات پایین جمجمه

روش های مختلفی برای از بین بردن سردرد تنشی در فرد وجود دارد. ماساژ درمانی از جمله این روش هاست. اما قبل از شروع ماساژ پایین جمجمه باید دلیل سردرد خود را جستجو کنید.

دلایل سردرد

دلایل سردرد تنشی در پایین جمجمه می تواند اینها باشد:

  1. استرس

اگر یک دوره استرس زا را در زندگی تجربه می کنید، احتمالا سردرد بیشتری خواهید داشت. سعی کنید هیدراته بمانید و دوره استراحت را سپری کنید. ماساژ برای تسکین و درمان سردرد تنشی راهی طولانی خواهد داشت.

  1. آب رسانی (هیدراته شدن)

آیا به اندازه کافی آب مصرف می کنید؟ کمبود آب به طور بالقوه منجر به بروز علائم سردرد می شود. بدن شما از ۹۰ درصد آب تشکیل شده و به عملکرد مناسب نیاز دارد. روزانه ۱٫۵ الی ۲ لیتر آب بنوشید.

  1. عینک یا لنز تماسی

آخرین باری که برای تعیین شماره چشم به مرکز اپتیکی مراجعه کردید کی بوده است؟ اگر چشمان شما تحت فشار باشند، خودتان باعث تجربه سردرد خواهید شد! پس سعی کنید از لنز مناسب استفاده کنید. هر نیم ساعت بعد از نگاه به صفحه نمایش کامپیوتر، به چشم خود استراحت دهید.

  1. کمبود خواب

اگر از افراد شب زنده دار هستید پس خودتان تجربه سردرد را تشدید می کنید! سعی کنید زود به تخت خواب بروید. حداقل هفت ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارید. خواب خوب به شما کمک می کند بهتر تمرکز کنید. در نتیجه سردردهایی که تجربه می کنید کاهش می یابد.

  1. راحتی در محیط کار

آیا در محیط کار خود احساس آسایش دارید؟ آیا درست می نشینید؟ صفحه کامپیوتر شما به صورت ارگونومیک تنظیم شده است؟ اگر مکرراً سر خود را حرکت می دهید، احتمالا دارید به عضلات سر و گردن خود فشار می آورید. شاید بهتر باشد جای مانیتور را تنظیم کنید. حتی ارتفاع میز و صندلی نیز نیاز به تغییر دارند تا وضعیت بهتری پیدا کنید.

  1. وضعیت ایستادن

یکی دیگر از دلایل احتمالی سردردهای تنشی است. توجه کنید چگونه ایستادید. آیا شانه ها صاف هستند یا افتاده؟ سر خود را بالا نگه دارید و شانه های خود را رها کنید. شاید نیاز باشد مدتی این استایل را تمرین کنید. یوگا یا پیلاتس نیز برای کشیدگی عضلات و بهبود ژست شما بی تأثیر نیستند. فرصتی برای بازنگری به وضعیت ایستادن به خود بدهید.

روش درمان سردرد

هنگام سردرد چه کنیم؟

حالا که دلایل سردرد خود را متوجه شدید بهتر است به دنبال راهکار متناسب آن باشید. به عنوان مثال در این مقاله راهکارهای درمان سردرد تنشی در پایین جمجمه بررسی می شود. در این مورد بهترین درمان سردرد، ماساژ این ناحیه است. البته ماساژ درمانی تنوع بالایی دارد و گاها با ماساژ دیگر اعضای بدن نیز می توان درد نقطه دیگری را تسکین داد.

آموزش ماساژ سر برای سردرد

ماساژ برای تسکین سردرد تنشی در پایین جمجمه کاربرد رایجی دارد. بهتر است قبل از مصرف دارو، روش های مختلف ماساژ موثر وجود دارد. امیدواریم این روش ها در کاهش علائم سردرد شما مفید واقع شوند. چند روش درمان فوری سردرد را مشاهده خواهید کرد:

روش توپ تنیس برای درمان سردرد

به سادگی دو توپ تنیس را درون جوراب قرار دهید. بالای آن را ببندید. روی زمین دراز بکشید. جوراب را زیر قسمت پایینی جمجمه خود قرار دهید. سر خود را عقب و جلو بکشید. به سمت طرفین نیز همین حرکت را تکرار کنید. با این حرکات عضلات را از حالت قفل خارج می کنید.

درمان سردرد با ماساژ دست

چراغ ها را کم سو کنید. چشمان خود را ببندید. هر انگشت شست را زیر هر ابرو در امتداد چشم قرار دهید. انگشت شست را به آرامی فشار دهید. انگشتان دست خود را در حلقه های کوچک به سمت خارج و به سمت لبه ابروهای خود حرکت دهید. چند بار با فشار بیشتری به سمت دماغه بینی تکرار کنید.

نقاط درمان سردرد

ماساژ گردن

دستان خود را روی شانه ها بگذارید و نفس بکشید. سر خود را به آرامی حرکت دهید. انگشتان را روی شانه های خود فشار دهید. دستان خود را به سمت بالا روی عضلات پشتی حرکت دهید. آرنج ها را روی یک میز قرار دهید. با استفاده از نوک انگشتان، با حرکات کوچک و دایره ای از شانه تا پایین جمجمه خود، گردن را ماساژ دهید. با قرار دادن دستان پشت سر، ماساژ سر را تمام کنید. حالا انگشتان خود را به هم ببندید. سر خود را به سمت جلو بکشید. عضلات موجود در گردن را بکشید.

فوم غلتکی برای کمک به درمان سردرد

اگر فوم غلتکی در خانه دارید، آن را به آرامی زیر و پایین جمجمه خود قرار دهید. فشار موردنظر خود را اعمال کنید. این باعث می شود تنش در عضلات تحت تنش آزاد شود. سردرد کاهش یابد. هر چند دقیقه یک بار غلتک را روی ناحیه موردنظر بغلتانید.

راهکار رفع سردرد

در کنار ماساژ درمانی، ابزارهای مختلفی برای درمان سردرد تنشی در پایین جمجمه وجود دارند. از جمله می توان به کمپرس داغ (بسته های نگهدارنده گرما/سرما) اشاره کرد. از نظر بالینی اثبات شده که این محصول می تواند تا ۱۶ ساعت درد را تسکین دهد. علاوه بر این می توانید در صورت درد گردن، مچ و شانه از آن استفاده کنید. همچنین برای درمان قاعدگی به خوبی عمل می کند. با هدف کاهش درد عضلانی و مفاصل، تسکین و آرامش را به دنبال خواهد داشت. در نظر داشته باشید که در هر بار استفاده تنها هشت ساعت می تواند روی پوست شما قرار گیرد. گرمایی که در عمق بافت بدن ایجاد می کند ماهیچه را آرام می کند.

همچنین ماساژور گردن را می توان برای درمان سردرد تنشی استفاده نمود. این ماساژور از گرمای عمقی برای نفوذ در عضلات و رفع تنش استفاده می کند. روش کار آن، نیروی لرزشی به همراه گرما است. به صورت ارگونومیک طراحی می شود. به راحتی در چمدان یا کیف جای می گیرد. برای مسافرت به اندازه کافی کوچک است و جای زیادی نمی گیرد. حتی هنگام رانندگی می توانید از آن استفاده کنید.

درمان سردرد با ماساژور بن کر

این محصول با برند بن‌کر برای کاهش تنش عضلانی، تسکین ناراحتی و درمان سردرد با قیمتی مناسب در بازار به شما عرضه می شود.

‡‡‡‡‡‡

ممنونیم که با بن کر همراه بودید؛ ماساژورهای چشم در انواع و برندهای مختلفی وجود دارند که ماساژور گردنی بن کر با  قابلیت ماساژ گردن و شانه یکی از بهترین و معتبرترین برند این محصولات به شمار می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور چشم با بن کر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *