وبلاگ

آیا ماساژ لاغری موثر است؟

ماساژ لاغری

یکی از موضوعاتی که امروزه بیشتر مردم به آن توجه می‌کنند و با آن درگیر هستند لاغری و کاهش وزن است. در دنیا روش‌های مختلفی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع رژیم‌های غذایی و ورزش اشاره کرد اما امروز و در این مقاله قصد داریم یکی از متفاوت‌ترین روش‌های لاغری و تناسب اندام را معرفی کنیم.

ماساژ! بله درست خواندید ماساژ یکی از جدیدترین و البته عجیب ترین روشی است که برای کاهش وزن و لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم ماساژ لاغری و تاثیر آن در کاهش وزن را مورد بررسی قرار دهیم پس اگر شما هم به دنبال روش جدیدی برای لاغری هستید، با بن کر همراه شوید و با دقت تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

سلولیت چیست؟

به ناهمواری و برآمدگی‌های سطح بدن سلولیت می‌گویند؛ در واقع سلولیت نوعی چربی زیرپوستی است که بین عضلات و فیبرهایی که پوست را به عضله متصل می‌کند گیر کرده است و با فشار وارده شده توسط کیسه‌های چربی به پوست، ظاهری پرتقالی شکل به پوست می دهد و فرورفتگی‌هایی را بر روی آن ایجاد می‌کند. سلولیت می‌تواند به دلایل مختلفی مانند کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، علت‌های هورمونی، متابولیسم بدن، کم آبی، ورزش نکردن به وجود بیاید.

سلولیت در کدام نواحی بدن ایجاد می‌شود؟

سلولیت می‌تواند در هر قسمتی از بدن که چربی تجمع پیدا می‌کند به وجود آید؛ بازو، شکم، باسن، ران و  دور کمر از جمله نواحی هستند که سلولیت در آن‌ها دیده می‌شود؛ سلولیت حتی در افراد لاغر نیز ممکن است اتفاق بیفتد. با بالا رفتن سن و افزایش چربی و به دلیل نازک شدن پوست، احتمال بروز سلولیت نیز بیشتر می‌شود.

انواع مختلف سلولیت‌ها و چربی بدن

چربی‌های بدن به دو نوع احشایی و سطحی تقسیم می‌شود. چربی‌های سطحی در نواحی ران، شکم، باسن و … به وجود می آیند و چربی‌های احشایی نیز در شکم و اطراف اندام‌های داخلی مانند روده و کبد ایجاد می‌شوند.

چربی سوزی و سوخت و ساز هر فردی معمولا در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی کاهش پیدا می‌کند. با بالا رفتن سن دو چربی و در واقع دو بافتی که برای سوزاندن چربی مورد نیاز هستند کمتر می‌شود که همین عامل سرعت سوخت و ساز و چربی سوزی را در بدن کاهش می دهد.

برای کاهش چربی و درمان سلولیت می‌توانید از ورزش و تغذیه مناسب استفاده کنید اما آیا این دو روش به تنهایی برای لاغری و کنترل چربی کافی هستند؟

ماساژ لاغری چیست؟

ماساژ لاغری سرعت چربی سوزی و از بین رفتن سلولیت را افزایش می دهد. ماسور یا ماساژ دهنده از تکنیک‌های مختلفی مانند مالشی، ضربه ای، ورز دادن و … استفاده می‌کند که این تکنیک‌ها باعث جا به جایی و شکستن چربی‌های بدن می‌شود که در نتیجه آن سلولیت در بدن کاهش می یابد.ماساژ لاغری

مزایا ماساژ لاغری

  • افزایش سطح انرژی بدن
  • زیباتر شدن پوست
  • کاهش سلولیت
  • افزایش گردش خون
  • فرم دهی به شکم، ران و مناطق دیگر

البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای تاثیر و کارایی بیشتر باید در کنار ماساژ لاغری از ورزش و رژیم غذایی فاقد چربی‌های اضافی استفاده کنید.

لاغری با ماساژ

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، ماساژ لاغری تاثیر به سزایی بر کاهش وزن و تناسب اندام دارد و می‌توان به عنوان یک روش مکمل در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی از آن استفاده کرد اما این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل اینکه فشار وارد شده بر سطح پوست نسبتا قوی و عمیق است، این سبک از ماساژ باید توسط ماسور حرفه ای و باتجربه صورت بگیرد.

البته راه حل دیگری نیز وجود دارد و آن استفاده از انواع دستگاه‌های ماساژور است؛ این دستگاه‌ها با عملکرد و تکنیک‌های منحصر به فرد خود علاوه بر ایجاد حس خوب و آرامش بخش، شما را از تمام مزیت‌های ماساژ به ویژه ماساژ لاغری بهره مند خواهند کرد.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید انواع ماساژورهای برقی با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

با ما در ارتباط باشید

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *