اصلی, وبلاگ

صندلی ماساژور و نحوه استفاده از آن

صندلی ماساژور و نحوه استفاده از آن massage

صندلی ماساژور یکی از محصولات تولید شده در زمینه ماساژ است که با شبیه سازی شیوه های سنتی ماساژ سعی در بالا بردن کیفیت و صرفه جویی در هزینه ها و زمان دارد. صندلی ماساژور با برند های گوناگون و امکانات متفاوتی، تولید شده و  قابل استفاده است. جدای از اهمیت انتخاب بهترین برند، کیفیت و کارایی بالا، بهتر است با نحوه استفاده از صندلی ماساژور پیش از استفاده آشنا شوید. چگونگی استفاده از صندلی ماساژور به نوبه ی خود نیاز به آگاهی دارد. دانستن نکاتی که می تواند بر روی کیفیت ماساژ و عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد. اگر شما به تازگی یک صندلی ماساژور خریده اید بهتر است قبل از استفاده از آن به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، توجه کنید.

آشنایی با بدن خود

اولین نکته ای که در رابطه با استفاده از صندلی ماساژور باید بدانید، شناخت بدن خودتان است. تا چه اندازه بدن خود را می شناسید ؟ آیا این موضوع را می دانستید که در صورت داشتن بیماری خاص شرایط استفاده از صندلی ماساژور برای شما متفاوت خواهد بود؟ پس با ما همراه باشید تا علاوه بر آگاهی در رابطه با تاثیر شرایط جسمانی در استفاده از صندلی ماساژور با قابلیت های آن نیز آشنا شوید.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که از بیماری های قلبی، فشار خون بالا، سرطان و پوکی استخوان رنج می برید بهتر است در استفاده از صندلی ماساژور عجله نکنید و پیش از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید. استفاده از صندلی ماساژور در این شرایط نه تنها به بهبود وضعیت جسمانی شما کمک نمی کند بلکه علائم و بیماری شما را تشدید می کند. به طور مثال فردی که دچار پوکی استخوان است، بافت استخوانی بسیار تحریک پذیر و شکننده ای دارد بنابراین در صورتی که میزان فشار غلتک ها در صندلی ماساژور بالا باشد، قطعا استخوان های فرد آسیب می بیند. پس نکته ای که همه ی ما باید آن را در نظر بگیریم شناخت بدن و توانایی های جسمانی خودمان است. مسئله ی دیگری که حتما باید به آن توجه کرد استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری است. در طول دوران بارداری زمان هایی هست که شما به هیچ عنوان نباید از صندلی ماساژور استفاده کنید و همچنین مواقعی که استفاده از صندلی ماساژور حتما باید زیر نظر پزشک مربوطه صورت گیرد. در ماه های اول و سه ماه آخر بارداری استفاده از صندلی ماساژور غالبا پیشنهاد نمی شود هر چند که به طور کلی ماساژ در این دوران می تواند بسیار کمک کننده باشد اما ماساژ گرفتن و یا استفاده از صندلی ماساژور باید با شناخت، آگاهی و دستور پزشک باشد.

صندلی ماسازور و نحوه استفاده از آن body

نوع عملکرد صندلی ماساژور

پس از آگاهی از شرایط بدنی خود حالا قدم بعدی آشنایی بیشتر با صندلی ماساژور است. چطور می توانیم از مبل ماساژ استفاده کنیم؟ طول زمان استفاده چقدر باید باشد؟ صندلی ماساژور به چه شیوه هایی بدن را ماساژ می دهد و سوالات بیشمار دیگری که سعی شده است به همگی در این مقاله پاسخ داده شود.

برای استفاده از صندلی ماساژور باید این مسئله را در نظر گرفت که چه ویژگی هایی برای ما حائز اهمیت است، ماساژ کمر و شانه یا ماساژ پا و … بنابراین استفاده از صندلی ماساژوری که تمام نقاط بدن را در بر گیرد و یا تاکید آن بر بخش های خاصی از بدن باشد به نیاز شما و توانایی آن صندلی در ارائه خدمات برمی گردد. با این حال قطعا صندلی ماساژوری که تمام نقاط بدن را ماساژ دهد می تواند یک گزینه ایده آل باشد. علاوه بر این صندلی ماساژ با قابلیت هایی که دارد مورد توجه کاربران قرار می گیرد به طور مثال وجود غلتک ها و نوع ماساژی که ارائه می دهند در مدل های مختلف متفاوت است. وجود کیسه های هوا در نقاط مختلف صندلی از جمله ویژگی هایی است که تمام مبل های ماساژ مجهز به آن نیستند. داشتن مادون قرمز ، ماساژ ویبره ای و نکات بیشمار دیگری که در صندلی ماساژور وجود دارد.

صندلی ماساژور و نحوه استفاده از آن relaxing

پس از انتخاب بهترین صندلی ماساژور که با نیاز های شما سازگار است نکته بعدی چگونگی استفاده از این محصول است. نحوه ی نشستن بر روی صندلی ماساژور یکی از نکاتی است که در استفاده از آن باید به آن توجه کنید.

  1. به هنگام نشستن بر روی صندلی بدن باید در حالت ریلکس قرار گرفته و در تماس کامل با صندلی ماساژور باشد. (بین کمر و قسمت پشتی صندلی فاصله ای نباشد) در غیر این صورت غلتک ها، کیسه های هوا و … نمی توانند به درستی وظیفه خود را انجام دهند و حتی پوزیشن اشتباه می تواند به بدن شما آسیب جدی وارد کند.
  2. سر باید در حالت درست در تماس با صندلی قرار گیرد. (سر باید ثابت باشد و از چرخش سر، خم کردن و یا فاصله گرفتن از جایگاه سر خودداری شود)
  3. در صورت داشتن جایگاه ماساژ پا، پاها باید به طور کامل در جایگاه قرار گیرد و در غیر این صورت پاها باید به صورت ثابت بر روی زمین باشد.
  4. در هنگام ماساژ گرفتن توسط صندلی ماساژور از خوردن و آشامیدن و صحبت کردن بپرهیزید و از ماساژی دلپذیر لذت ببرید.

با توجه به تمام این نکات و بدون داشتن استرس و کاملا راحت و ریلکس بر روی صندلی ماساژور بنشینید و یک ماساژ اصولی و لذت بخش را تجربه کنید.

چگونگی استفاده از تنظیمات صندلی ماساژور

پس از قرار گرفتن بر روی صندلی ماساژور در پوزیشن درست حالا نوبت به روشن کردن صندلی ماساژور و استفاده از برنامه های آن است. صندلی های ماساژور بسته به نوع طراحی دارای ریموت کنترل های متفاوتی هستند که برخی بر روی خود دستگاه تعبیه شده اند و برخی دیگر تنها با یک سیم به صندلی متصل شده اند. ریموت کنترل هر صندلی به شما این امکان را می دهد که به راحتی از برنامه های تعبیه شده استفاده کنید و تنظیمات دستگاه را به سلیقه خود انتخاب کنید.

صندلی ماساژور شیوه های مختلف ماساژ را ارائه می دهد. از شبیه سازی ماساژ شیاتسو گرفته تا سوئدی، ویبره ای، گرمایشی(مادون قرمز)، گرانش صفر و … . در صورتی که از صندلی ماساژور هایی با برنامه های کامل و متعدد استفاده می کنید قطعا این صندلی ها دارای تنظیمات دستی نیز هستند. این تنظیمات به شما این امکان را می دهد که علاوه بر برنامه های اتوماتیک،  بتوانید به صورت دستی میزان شدت و سرعت ماساژ را بنا به نیاز و به صورت دلخواه تنظیم کنید. برای آشنایی با مفاهیم و معانی برخی دکمه ها بر روی کنترل پنل با ما همراه باشید.

کنترل پنل در هر صندلی ماساژور دارای دکمه هایی است که برای اعمال ماساژ در انواع مختلف و با میزان شدت متفاوت بر روی آن تعبیه شده است.

این دکمه ها شامل Auto, Manual, Mode, Roller, Speed, Heat, Music, Airbag, Up & Down  می باشد.

  • دکمه های Auto و Manual برای تنظیمات اتوماتیک و دستی است که در صورت انتخاب دکمه اتوماتیک، صندلی ماساژور با استفاده از تنظیمات و برنامه های از پیش تعیین شده شما را ماساژ می دهد و با انتخاب دکمه دستی یا (Manual) شما می توانید با توجه به نیاز خود میزان سرعت و فشار دستگاه را تنظیم کنید.
  • دکمه Mode برای تغییر از یک شیوه ماساژ به سبکی دیگر است. با فشردن این دکمه می توانید نوع ماساژی را که دریافت می کنید را انتخاب و تغییر دهید.
  • دکمه های Speed و Roller امکان تنظیم میزان سرعت و شدت ماساژ را برای شما فراهم می کند.
  • دکمه های Up و Down برای تنظیم میزان ارتفاع و حالت عمودی و افقی دستگاه می باشد.
  • دکمه Heat که در برخی از کنترل پنل ها وجود دارد امکان استفاده از ویژگی گرمایشی دستگاه را فراهم می کند.
  • دکمه Music  قابلیت پخش موسیقی توسط اتصال موبایل یا تبلت به صندلی ماساژور و پخش از طریق اسپیکر های تعبیه شده بر روی دستگاه می باشد. امکان پخش موسیقی به بالا رفتن کیفیت ماساژ و لذت بیشتر شما از ماساژ گرفتن می انجامد.
  • دکمه Airbag امکان کنترل میزان فشار کیسه های هوا را برای شما فراهم می کند.

صندلی ماساژور و نحوه استفاده از آن control

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که وجود این دکمه ها بر روی کنترل پنل بسته به مدل و نوع صندلی ماساژور می تواند متغیر باشد.

برای استفاده از صندلی ماساژور بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که بهترین طول زمان استفاده ۱۵ دقیقه می باشد. استفاده بیش از این زمان نه تنها کمک کننده نیست بلکه می تواند به بدن شما آسیب برساند. استفاده از صندلی ماساژور برای کودکان به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که هر چند صندلی ماساژور هایی که اخیرا وارد بازار شده اند دارای ویژگی اسکن بدن هستند و با توجه به بدن هر فرد ماساژ مناسبی را ارائه می دهند اما با این وجود این دستگاه ها برای استفاده کودکان تولید نشده اند. برای تجربه با کیفیت ترین و بهترین ماساژ، انتخاب بهترین برند صندلی ماساژور، شناخت بدن خودتان و آگاهی از چکونگی استفاده از این دستگاه قطعا الزامی و اثرگذار است.

صندلی ماساژور و نحوه استفاده از آن CHAIR

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *