اصلی, وبلاگ

استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری

استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری massage

بارداری دورانی است که در صورت عدم توجه به آن و فرآیندش ممکن است برای سلامتی شما عوارضی را پدید بیاورد. به همین دلیل بهتر است زمانی را به استراحت اختصاص دهید. استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری می تواند به بالا رفتن میزان آرامش فرد کمک کند، زیرا به کاهش درد در این دوران کمک کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. اما با این حال استفاده از صندلی ماساژور در این دوران اغلب مورد بحث قرار می گیرد. وجود برخی فاکتورها در صندلی ماساژور ممکن است موجب بارداری زودرس در برخی بانوان و یا همچنین مشکلات قلبی و عروقی در کودک شود. بنابراین استفاده از صندلی ماساژور برای بانوان باردار قطعا باید با اجازه پزشک باشد. با این حال در این مقاله به صورت کلی به نکاتی اشاره شده است که برای استفاده از صندلی ماساژور به هنگام حاملگی، باید به آن ها توجه کنید. حال پرسش کلی اینگونه مطرح می شود که آیا می توان در هنگام بارداری از صندلی ماساژور استفاده کرد؟

امروزه محبوبیت صندلی ماساژور در میان زنان باردار بیشتر شده است چرا که به نظر آن ها با تجربه ماساژ گرفتن در دوران بارداری توانسته اند روند بارداری را با احساسی خوشایند سپری کنند. اما استفاده از صندلی ماساژور عوارضی نیز به همراه دارد که در ادامه به دو مورد از مضرات استفاده از صندلی ماساژور برای بانوان باردار، می پردازیم.

۱٫ ویژگی گرمایشی(گرما درمانی)

اکثر صندلی های ماساژ دارای خاصیت گرما درمانی هستند، که این ویژگی می تواند اثرات نامناسبی بر روی جنین بگذارد. به دلیل وجود گرما دمای بدن مادر افزایش یافته و در نتیجه موجب بالا رفتن ضربان قلب در جنین می شود و می تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی در کودک شود.

۲٫ تأکید بر مقادیر فشار

در صورتی که خانم های باردار به طور منظم از صندلی ماساژور استفاده کنند، به دلیل وجود فشار، این مسئله می تواند منجر به عوارض شدید شود. وجود فشار بر عضلات و قسمت های مختلف بدن، ممکن است منجر به زایمان زودرس در برخی از زنان شود.

استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری pregnant

چرا باید از صندلی ماساژ استفاده کنید؟

احساس تسکین درد و لذتی که پس از استفاده از صندلی ماساژور احساس می کنید، وصف ناپذیر است. دلایل بسیاری نیز وجود دارد که زنان باردار به استفاده از صندلی ماساژور روی آورده اند. که می توان به تعدادی از آن ها اشاره کرد.

استفاده از صندلی ماساژ در دوران بارداری، به کاهش درد پاها و کمر کمک می کند، احساس دردی که معمولا بانوان در دوران بارداری احساس می کنند به خاطر بزرگ شدن رحم و نیاز به فضای بیشتر برای رشد جنین است در نتیجه پا درد و کمر درد افزایش می یابد. صندلی ماساژور می تواند به گردش خون در قسمت فوقانی بدن شما کمک کند و در نتیجه درد را کاهش می دهد.

از آنجایی که غلتک ها در صندلی ماساژور در نقاط خاصی تعبیه شده اند و امکان تنظیم میزان فشار و نوع ماساژ وجود دارد، در نتیجه هر خانم بارداری می تواند براساس توان بدن خود نوع و میزان ماساژ را انتخاب کند. همچنین ماساژ ویبره ای در صندلی ماساژور آسیبی به جنین وارد نمی کند.

استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری relaxing

چه زمانی زنان باردار نباید از صندلی ماساژور استفاده کنند؟

دوران بارداری همراه با تغییرات بسیار و کمی ناخوشایند برای یک خانم است. چرا که نه تنها بدن فرد دچار تغییرات هورمونی می شود و از نظر ظاهری برخی بانوان تغییرات چشمگیری می کنند بلکه از نظر روحی نیز تغییراتی در آن ها رخ می دهد. تمامی این دگرگونی ها و البته نگرانی بانوان باردار در رابطه با روند بارداریشان به آن ها این اجازه را نمی دهد که به طور مثال از صندلی ماساژور بدون اجازه پزشک بهره ببرند. با این وجود در صورتی که فرد با هر یک از علائم و مشکلاتی که در ادامه به آن ها اشاره می شود مواجه شود، نباید از صندلی ماساژور استفاده کند.

  • اگر فرد سردرد شدید داشته باشد، از استفاده از صندلی ماساژ باید پرهیز کند.
  • اگر سابقه زایمان زودرس یا سقط جنین وجود داشته باشد، باید از استفاده از آن اجتناب کند.
  • در صورت وجود ورم (ورم بدن در دوران بارداری) از صندلی ماساژور نباید استفاده کرد.
  • اگر فرد، یک حاملگی با ریسک بالا را تجربه می کند ، باید با مراقب و اجازه پزشک از صندلی استفاده کند.
  • اگر مادر از Preeclampsia ( نوعی بیماری چند ارگانی که از عوارض بارداری بوده و معمولا در سه ماه آخر بارداری رخ می دهد ، و شامل فشار خون بالا، تورم و … می شود) رنج می برد، توصیه می شود از صندلی ماساژور استفاده نکند.
  • اگر فرد چاق است و در صندلی به سختی می نشیند ، از استفاده از صندلی باید پرهیز کند.
  • در صورتی که مادر برای استفاده از صندلی ماساژور استرس دارد بهتر است همراه با استرس از آن استفاده نکند چرا که استرس مزایای صندلی ماساژور را از بین می برد.

 مواردی که قبل از استفاده از صندلی ماساژ باید به یاد داشته باشید

استفاده از صندلی ماساژور بدون شک برای دوران بارداری مفید است اما مواردی برای منع استفاده نیز وجود دارد که بهتر است آن ها را در ذهن داشته باشید :

۱٫ بهتر است مادر در طول سه ماهه اول بارداری از صندلی استفاده نکند چرا که بدن در حال تغییر بوده و احتمال سقط جنین وجود دارد.
۲٫ در طول سه ماهه سوم، در صورتی که به سختی در صندلی ماساژ جای می گیرد از استفاده از آن اجتناب کند.
۳٫ مهم نیست که چقدر استفاده از صندلی ماساژور وسوسه انگیز است، نباید بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماساژ بگیرد.
۴٫ مادر در صورت داشتن تورم، سردرد شدید، سابقه زایمان زودرس، باید از ماساژ گرفتن با استفاده از صندلی ماساژور اجتناب کند.

با وجود تمام این نکات ممکن است شما به دنبال راه جایگزینی به جای استفاده از صندلی ماساژور باشید. برای تسکین درد در زنان باردار روش های متعددی پیشنهاد می شود، از ماساژ سنتی، طب سوزنی و یوگا گرفته تا برخی ورزش ها که به روند بارداری و زایمان راحت تر کمک می کنند. با این وجود استفاده از صندلی ماساژور جز این گزینه هاست و بهترین تصمیم پیش از انجام هر کدام از این شیوه ها مشورت با پزشک و در نظر گرفتن شرایط موجود است. استفاده صحیح از صندلی ماساژور نه تنها به شما کمک می کند که روند بارداری مناسبی داشته باشید بلکه با استفاده از آن می توانید در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.

استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری goods

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *